Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek

(doplněno 13:50) Nejdůležitější autosalon roku je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek a informace o ženevské motor show.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek

7.3.2013 | Autoforum.cz | 8 příspěvků

(doplněno 13:50) Nejdůležitější autosalon roku je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek a informace o ženevské motor show.

Tipy na úvod: Nepřehlédněte ani náš fotospeciál se stovkami živých fotek ženevských novinek, k dispozici je vám i galerie krásných hostesek ženevské auto show.

Projděte si také:
- všechna odhalení předvečera ženevského autosalonu
- premiéry prvního novinářského dne výstavy
- premiéry druhého novinářského dne výstavy
- dozvuky a doplnění z průběhu prvního veřejného dne


Doplněno 7.3., 13:50: Alfa Romeo 4C - první jízdní video, Alpina XD3 Bi-Turbo, Chevrolet Corvette Stingray Convertible C7 2014 - představení, Dacia Duster Aventure, Ford Tourneo Courier, Connect a Custom 2013, Honda Civic Tourer 2014 - představení, Hyundai ix35 2013 - podrobné představení, Infiniti Q50 2,2D, Porsche 911 991 GT3 - obhajoba PDK, Renault Captur 2013 - první jízdní video, Spyker B6 Venator - představení, Škoda Fabia Combi Monte Carlo, Škoda Octavia III Combi - první jízdní video a „tuning” pro ženevskou prezentaci, Škoda Roomster Noire, Toyota RAV4 Adventure, Premium a Auris Touring Sports Black, Toyota FT-86 Open s nataženou střechou, Volkswagen e-Co-Motion - představení, Volvo Cyclist Detection

Doplněno 5.3., 19:00: Alfa Romeo 4C - podrobné představení, Alpina B3 Bi-Turbo 2013 - podrobné představení, Dacia Logan MCV 2013, Ferrari LaFerrari - detailní představení, Italdesign Parcour a Parcour Roadster, Opel Adam Rocks - představení, Pininfarina Sergio - představení, Subaru Viziv - podrobné představení, Suzuki SX4 2013 - představení, Škoda Octavia III Combi - podrobné představení a český ceník, VW Golf VII R-Line, VW Golf VII Variant - oficiální představení, Wiesmann GT MF4-CS - představení

Doplněno 5.3., 07:00: Citroën C3 Hybrid Air, Honda Civic Tourer 2013 - první fotky kombi, Corvette Stingray Convertible 2014 - další foto, Kia Cee'd GT a Pro_Cee'd GT - představení, Lamborghini Veneno - podrobné představení, Mitsubishi CA-MiEV, Mitsubishi GR-HEV, Opel Adam Rocks - první video, Pininfarina Sergio - první foto, Porsche 911 991 GT3 - podrobné představení, Renault Clio GT 2013, Rolls-Royce Wraith - představení, Seat Mii Ecofuel, Škoda Octavia III Combi - podrobnější představení, Toyota i-Road - představení

Doplněno 2.3., 21:00: Audi A3 Sportback g-tron - představení, Hyundai ix35 2013 facelift - první foto, Chevrolet Corvette Stingray Convertible 2014 - první reálné foto, Kia Provo - představení, Koenigsegg 0 - 100 - 10 a Agera S Hundra - přesnější informace, Pagani Huayra Sonus Faber - představení audiosystému, Peugeot RCZ Magna Styer View Top - představení, Renault Kangoo a Grand Kangoo 2013 - facelifty osobních verzí, Spyker B6 Venator - únik foto i info, Škoda Octavia III Combi - první video, Toyota FT-86 Open - představení a video, VW e-Co-Motion - první informace a skica, VW Golf VII GTI - česká cena, VW Golf VII Variant - únik foto


Ženevský autosalon je skutečně pojem, a to nikoliv pouze v evropském, ale i v celosvětovém měřítku. Stačí jen vzpomenout na nedávná léta, kdy se začalo mluvit o ekonomické krizi a třeba takový Detroit hlásil jednu absenci významné automobilky za druhou. Ženevské stánky však byly vyprodány půl roku dopředu. Na rozdíl od podobných akcí pořádaných v Paříži nebo Frankfurtu se navíc švýcarská motor show koná pravidelně každý rok, přičemž právě na ní výrobci představují nejvíce novinek.

Letos se navíc zdá, že i přes stále větší množství elektromobilů a hybridů, k jejichž vzniku přispívají více vládní garnitury než skutečná poptávka, bychom mohli dostat nečekanou dávku sportovních a luxusních vozů. Řada z nich se přitom ukázala již oficiálně, jiné automobilkám unikly nechtěně a některé zabrali fotografové lovící špionážní snímky. To však atraktivitu Ženevy nikterak nesnižuje. Ostatně, ne vždy je dané představení či únik kompletní - zejména údaje o jízdní dynamice totiž výrobci až do sejmutí bílé plachty sličnými hosteskami tají více než recept na legendární Coca-Colu.

U všech premiér nebudeme chybět ani my a tak jako každým rokem budeme mít přímo na místě i své fotografy a redaktory. Počítat tedy můžete s průběžným představováním i živými dojmy a fotografiemi, přehled všech již odhalených vozů ale najdete pokaždé v tomto článku, který budeme průběžně aktualizovat. Pokud tedy chcete mít neustálý přehled o tom, co se v Ženevě chystá či děje, volte Ctrl+D nebo jiný způsob přidání odkazu tohoto článku do záložek a nic důležitého vám tak neuteče.

V tuto vám můžeme představit již na 100 novinek, které si v Ženevě odbyly svůj debut - u zmínky o každém vozu najdete obvykle jen pár snímků a část informací. Je-li ale k dispozici kompletní představení, nechybí ani odkaz na něj.

Než ale začneme se samotným přehledem jednotlivých novinek, máme pro vás několik organizačních detailů. To pro případ, že byste se do Ženevy chtěli vypravit sami.

Kdy je možné autosalon Ženeva 2013 navštívit?

Dny pro novináře a odborníky:

5. března 2013 (úterý), otevřeno od 7:30 do 19:00 hod
6. března 2013 (středa), otevřeno od 7:30 do 19:00 hod

Dny pro veřejnost:

7. až 17. března 2013, otevřeno:

Pondělí až pátek: 10:00 - 20:00 hod
Sobota a neděle: 9:00 - 19:00 hod

Dospělí zaplatí za vstup 16 švýcarských franků (cca 340 Kč), děti od šesti do šestnácti let a penzisté 9 franků (190 Kč) a každý ze skupiny alespoň dvaceti návštěvníků libovolného věku po 11 francích (230 Kč). Při návštěvě Palexpa po čtvrté hodině odpolední je vstupné poloviční. Další informace můžete získat na webu autosalonu.

A teď už se pojďme podívat na samotné novinky.

Tipy: Projděte si i naše předchozí speciály věnované autosalonům v Paříži 2012, New Yorku 2012, Ženevě 2012, Detroitu 2012, Frankfurtu 2011, Šanghaji 2011, New Yorku 2011 a Ženevě 2011.



Abarth Fuoriserie 695

Na stánku Fiatu se vyjma mnoha standardních modelů představí také čtyři speciální verze Abarth ze série „fuoriserie“ používající pod kapotou 1,4litrový motor. Na první pohled nic nového, pohonná jednotka ale standardní není - díky výměně turbodmychadla IHI za přeplňování Garrett a dalším úpravám došlo k nárůstu výkonu ze 160 na 180 koní. Zrychlení z klidu na stovku tak kleslo o necelou půlsekundu (ze 7,4 na 6,95 s), zatímco nejvyšší rychlost narostla z 211 na 225 km/h.

To ovšem není jediný odklon oproti sérii. Nově totiž výkonné modely Abarthu (k dispozici jsou jako kupé nebo kabriolet) dostanou také 305 mm kotouče Brembo se čtyřpístkovými třmeny nebo speciální tlumiče Koni disponující technologií FSD (dvojí charakteristika v jednom ekonomickém balení bez nutnosti dalších senzorů nebo kabelů). Standardem se pak stanou xenonové světlomety nebo sportovní výfuk Record Monza, který se nad 3 000 otáček projevuje daleko řezavějším zvukem.

Uvnitř pak tyto novinky nabídnou karbonové dekory, sportovní sedadla nebo audio systém JBL s devíti reproduktory a osmikanálovým zesilovačem o výkonu 400 wattů. S ohledem na adorování minulosti nebo přítomnosti pak budou rozděleny na dvě vlny (New Heritage a New Wave), podle čehož se bude lišit barevné zpracování nebo dekorace (od matných až po blýskavé) či dodatečná výbava zahrnující třeba kožené čalounění nebo Alcantaru.

Přečtěte si více: Představení všech nových speciálních modelů Abarthu.


Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 1 - Abarth 695 Fuoriserie Black Diamond 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 2 - Abarth 695 Fuoriserie Record 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 3 - Abarth 695 Fuoriserie Record 02

Alfa Romeo 4C - produkční verze

Po letech slibů a natahování fandů na skřipec Alfa konečně překročila svůj stín a na scénu uvádí Alfu Romeo 4C. Italská automobilka tak na letošním ženevském autosalonu vzala vítr z plachet všem Tomášům, kteří v příchod produkční verze konceptu z roku 2011 již nevěřili. Obavy vůbec nebyly plané, problémy evropské divize mateřského Fiatu jsou dobře známy. Alfa Romeo však nakonec splnila, co několikráte slíbila (a stejně tak i odvolala). Nakonec ještě před ženevským debutem na malém dvoudveřovém kupé učinila pár posledních designových retuší.

Nejviditelnější to je u čelních partií, kde přibyly dva ventilační otvory. Pozměněn byl také tvar zadního difuzoru, stejně jako se na kapotě motoru objevuje výrazné karbonové křídlo a nikoliv jen naznačený spoiler, jaký jsme mohli spatřit na zádi červeného exempláře ještě pár dní před autosalonem. Otázkou však samozřejmě zůstává, zda tyto modifikace budou vyhrazeny jen pro první sérii Launch Edition, či zda je bude možno doplnit i k pozdějším exemplářům Alfy Romeo 4C.

Odpověď však zřejmě nemá ani samotná automobilka. Nebo ji nechce prozradit. Místo toho se hodlá soustředit na samotnou výrobu tisícovky exemplářů, které sérii Launch Edition formují. Již dopředu přitom bylo určeno, že rovná polovina produkce zamíří do Spojených států, 400 vozů zůstane vyhrazeno Evropě, Africe a Střednímu východu a zůstatek se rozprchne do zbytku světa. Cena pro Evropu pak činí 60 000 Eur (cca 1 500 000 Kč), což na malý sporťáček s přeplňovanou osmnáctistovkou není zrovna málo.

Přečtěte si více: Podrobné představení produkční verze Alfy Romeo 4C, podívejte se také na první jízdní video s italskou lehkonožkou.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 4 - Alfa Romeo 4C Launch Edition 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 5 - Alfa Romeo 4C Launch Edition 04Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 6 - Alfa Romeo 4C Launch Edition 05

Alfa Romeo Gloria - koncept

Nabídka italské automobilky aktuálně není příliš rozvětvená. To by se ovšem po letošním ženevském autosalonu mělo změnit. Kromě produkční Alfy 4C totiž Italové přivezou také koncept Gloria. Ten by se mohl stát konkurencí pro Audi A5 Sportback - s délkou 4 700 mm, šířkou 1 920 mm, výškou 1 320 mm a rozvorem 2 900 mm totiž německý vůz kopíruje takřka na chlup.

Je samozřejmě otázkou, nakolik je příchod produkční verze reálný. A pokud k němu dojde, zda by vůz Alfa Romeo nabídla na evropských trzích. Samotný koncept byl totiž vyvinut společně s Evropským institutem designu (IED) v Turíně tak, aby odrážel vkus zejména asijských a amerických zákazníků. Což zřejmě vysvětluje i přítomnost sebevražedných (tedy proti směru jízdy otevíraných) zadních dveří.

Mimo tuto stylistickou anomálii dostal koncept také výraznou čelní masku a boční prahy nebo kamery namísto zpětných zrcátek. Patřičně protažena pak byla i kapota, neboť v případě výroby Alfa Romeo počítá s využitím pohonných jednotek z šesté generace Maserati Quattroporte. Není ovšem jisté, zda by to byl přeplňovaný šestiválec či osmiválec a zda by výkon směroval jen na zadní kola.

Přečtěte si více: Další fotky karoserie i interiéru Alfy Romeo Gloria.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 7 - Alfa Romeo Gloria Concept 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 8 - Alfa Romeo Gloria Concept 03Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 9 - Alfa Romeo Gloria Concept 06

Alpina B3 Bi-Turbo 2013

Překoná nová Alpina B3 Bi-turbo chystané BMW M3 F80? Vzhledem k velmi dobrým vztahům obou firem je to pro Mnichov docela zapeklitá otázka. Samozřejmě by neměla, dost možná se tak ale minimálně co do dynamiky v přímce stane. Německá společnost z Buchloe totiž v Ženevě odtajnila zbytek dat k nové B3 a máme tušení, že M3 F80 bude mít co dělat, aby se nemusela stydět.

Trojka od Alpiny dostala přeplňovanou řadovou šestku s výkonem 410 koní v rozmezí od 5 500 do 7 000 otáček za minutu a točivým momentem až 600 newtonmetrů při 3 000 ot./min. Dohromady to stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a maximální rychlost 305 km/h.

Tyto působivé parametry platí pro sedan s pohonem zadních kol a vzhledem k elektronickému omezovači v M3 je jisté, že při případném střetu třeba na německé dálnici bude mít Alpina mírně navrch. Od novinky z dílen M GmbH se očekává mírně vyšší výkon, při zrychlení by tedy mohla dominovat ona, jenže B3 dostane za příplatek také pohon všech kol xDrive. A ten zlepší čas akcelerace z nuly na sto o dvě desetiny na výsledných 4,0 sekundy.

Přečtěte si více: Detailní představení nové Alpiny B3.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 10 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 11 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 12 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 03

Alpina XD3 Bi-Turbo

Vedle nové B3 v několika verzích představila Alina v Ženevě také své vůbec první upravené SUV. Jeho základem je BMW X3 35d, které ve standardní formě z nadvakrát přeplňovaného šestiválcového turbodieselu vytlačí 313 koní a 630 Nm točivého momentu. Tedy zhruba stejně jako konkurenční Audi SQ5 3,0 TDI. Alpina však lehčími modifikacemi v motorovém prostoru a výměnou sériového výfuku za nerezový kousek s lepší průchodností a čtyřmi koncovkami získala 350 koní. Točivý moment pak narostl na 700 Nm, přičemž celou porci máte k dispozici v rozmezí 1 500 a 3 000 otáček.

Souběžně s těmito úpravami byla speciálně pro tento model poskládána standardní osmistupňová převodovka ZF. Mimo to Alpina XD3 BiTurbo dostala elektronicky stavitelné tlumiče, agresivnější bodykit nebo 20palcová kola s klasickým designem Alpina Classic a obutím Michelin Pilot Sport. Zlepšení akcelerace oproti dárcovskému vozu se tak nemůžeme divit. Pro fanoušky BMW a Alpiny by však mělo být podstatné, že s časem 4,9 sekundy, potřebným ke zrychlení z klidu na stovku, a nejvyšší rychlostí 253 km/h mnichovské SUV poráží i zmíněné Audi SQ5.

Vedle lepší dynamiky by Alpina měla nabídnout také lepší spotřebu. Tedy alespoň tu papírovou. Podle značky průměrná žíznivost naroste zmíněnými modifikacemi ze standardních 6,1 l/100 km na 6,8 litru, což je o čtyři desetinky méně než u Audi.

Přečtěte si více: Další podrobnosti a fotky k úplně prvnímu SUV Alpiny.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 13 - Alpina XD3 BiTurbo 05Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 14 - Alpina XD3 BiTurbo 06Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 15 - Alpina XD3 BiTurbo 16

Aston Martin Rapide S - facelift

Britská automobilka v Ženevě představí konkurenci pro Porsche Panamera Turbo S a Maserati Quattroporte, která se pyšní novou jednodílnou masku chladiče bez horizontálního předělu a spoilerem pod předním nárazníkem. Rapide S také dostal výraznější odtrhovou hranu na víku zavazadlového prostoru a původní nejsou ani kola. V rámci příplatkové výbavy pak bude možné vzhled auta upravit kupříkladu karbonovými kryty vnějších zpětných zrcátek.

Britové se rozhodli kvůli zvýšení zájmu propagovat svůj stroj nikoli jako rychlé GT, ale skutečné sportovní čtyřdveřové auto. O úbytku dvoutunové hmotnosti (1 990 kg přesně) se tisková zpráva nezmiňuje, ale na druhou stranu konstruktéři uložili výrazně přestavěnou pohonnou jednotku o 19 mm níže a postarali se o patřičný nárůst výkonů.

Atmosférický dvanáctiválec s objemem 6,0 litru nese nové označení AM11, produkuje 558 koní při 6 750 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 620 newtonmetrů při 5 500 ot./min - pro srovnání, předchůdce měl „jen“ 477 koní a 600 Nm. Tato čísla, dosažená třeba použitím dutých vačkových hřídelí dovoluje Rapide S akcelerovat z 0 na 60 mil v hodině (96 km/h) za 4,7 sekundy, tedy o čtyři desetiny rychleji, než tomu bylo dosud. Zrychlení na 100 km/h by proto mělo trvat těsně pod pět vteřin.

Přečtěte si více: Podrobné představení britského sportovního sedanu.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 16 - Aston Martin Rapide S 2013 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 17 - Aston Martin Rapide S 2013 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 18 - Aston Martin Rapide S 2013 10

Aston Martin Vantage SP10

Před letošní Ženevou si Aston Martin uvědomil, že spojovat manuální převodovku pouze s nižším výkonem osmiválcového motoru není zrovna fair play. Proto značka na autosalonu představí verzi SP10, která se podle tiskové zprávy inspirovala okruhovou verzí GT4, určenou převážně k bojům ve vytrvalostních závodech na Nürburgringu, vděčném to marketingovém objektu.

Jak je asi zřejmé, motor zůstal stejný jako u Vantage S. Jeho 436 koní stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a maximální rychlost 305 km/h. Aby se neřeklo, že je to snad málo, automobilka vůz vybavila novým výfukovým systémem s aktivními obtokovými ventily „vyvinutými speciálně pro tento model“, které se postarají o adekvátní akustickou pozornost.

Aby bylo možné rozpoznat zvláštní model na silnici nejen podle zvuku, ale také charakteristických vizuálních znaků, dostane Vantage SP10 v provedení Coupé i Roadster unifikovaný odstín metalického laku s názvem Ceramic Grey, devatenáctipalcová kola v jednotném designu a zabarvení (kombinace leštěných a černě lesklých ploch) nebo černým odstínem stříknuté brzdové třmeny.

Přečtěte si více: Představení přiostřené manuální verze osmiválcového Vantage.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 19 - Aston Martin V8 Vantage SP10 2013 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 20 - Aston Martin V8 Vantage SP10 2013 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 21 - Aston Martin V8 Vantage SP10 2013 05

Diskuze 8 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama