Alfa Romeo 4C 2013: sériová verze odhalena, podtunová hmotnost je jistá

Ať už tomu věříte, nebo ne, pohádka se na skutečnost obrátila - to na co se díváte, nejsou další záběry studie, ale první oficiální fotky produkční Alfy 4C.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alfa Romeo 4C 2013: sériová verze odhalena, podtunová hmotnost je jistá

12.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Alfa Romeo 4C 2013: sériová verze odhalena, podtunová hmotnost je jistá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ať už tomu věříte, nebo ne, pohádka se na skutečnost obrátila - to na co se díváte, nejsou další záběry studie, ale první oficiální fotky produkční Alfy 4C.

O „brzkém příchodu“ malého dvoudveřového kupé milánské značky Alfa Romeo s motorem uprostřed a pohonem zadních kol se mluvilo už v roce 2011, kdy jej koncern Fiat představil na ženevském autosalonu. Nakonec bylo nutné přečkat několik odkladů a další dva roky, sériový automobil je však definitivně venku a počátkem příštího měsíce projde ostrou zkouškou zájmu veřejnosti na tomtéž místě, kde se poprvé ukázal ve formě konceptu.

Vůz tehdy zaujal nejen svým vzhledem, který Italové pořád umí, ale především kompaktními rozměry, lehkou konstrukcí udržující hmotnost na neuvěřitelných 850 kilogramech a relativně malým motorem, sedmnáctistovkou (1 742 cm3) s turbodmychadlem. Co se za čtyřiadvacet měsíců změnilo, vám stoprocentně neřekneme, Alfa prozatím podrobnější technická data střeží, máme ale za to, že základní parametry si můžeme dovodit.

Automobilka totiž prozradila výkonovou hmotnost, která činí 4 kg na 1 koně a od švýcarského importéra Alfy Romeo navíc unikla informace o naladění pohonné jednotky na 240 koní. To by znamenalo, že 4C sice poněkud přibrala, ale ani 960 kg nevypadá špatně, pokud se bude jednat, a je to hodně pravděpodobné, o hodnotu zahrnující normovaný euro-balast o hmotnosti 75 kg. Pak by vážila jen 885 kilogramů.

Rozměry auta nemáme v přesnějších milimetrech, Alfa nám nicméně jistý obrázek udělala. Délka 4C je těsně pod čtyři metry, na šířku měří dva metry a vysoká je pouze 118 centimetrů. Rozvor je „kratší než 2,4 metru. Hlavními konstrukčními materiály karoserie a karbonového monokoku se stal uhlíkový kompozit a hliník, ze kterého konstruktéři navrhli trubkový rám nesoucí komponenty pohonu a zadní zavěšení tvořené vzpěrami typu MacPherson. Vpřed jsou dvojité lichoběžníky a všechna kola jsou odpružena vinutými pružinami a stavitelnými tlumiči.

Tisková zpráva automobilky potvrzuje jednak čtyřválcový přímovstřikový agregát 1750 TBi s celohliníkovou konstrukcí (původně byl blok litinový), která ušetřila 25 kg a rovněž dvouspojkovou (s největší pravděpodobností šestistupňovou) převodovku TCT s řazením pádly pod volantem. Manuál zřejmě vůbec nebude k mání. Britský Autocar odhaduje, že tato kombinace by měla zajistit schopnost akcelerace na stovku během 4,5 sekundy, maximální rychlost zřejmě bude elektronicky limitována na 250 km/h.

Nový kapesní supersport byl vyvíjený ve spolupráci s automobilkou Maserati, která bude novou malou Alfu ve své továrně také vyrábět. Produkční čísla oficiální nejsou, ročně však nemá vzniknout více než 2 500 kusů. Po tisícovce se bude exportováno do USA a států EU, pět set aut pak vychází na zbytek světa.

V roce 2014 Alfa představí zvláštní verze Racing a Stradale o výkonu 270 koní, později téhož roku dorazí také 4C Roadster.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


Alfa Romeo 4C 2013: sériová verze odhalena, podtunová hmotnost je jistá - 1 - Alfa Romeo 4C prvni produkcni 01Alfa Romeo 4C 2013: sériová verze odhalena, podtunová hmotnost je jistá - 2 - Alfa Romeo 4C prvni produkcni 02Alfa Romeo 4C 2013: sériová verze odhalena, podtunová hmotnost je jistá - 3 - Alfa Romeo 4C prvni produkcni 03Alfa Romeo 4C 2013: sériová verze odhalena, podtunová hmotnost je jistá - 4 - Alfa Romeo 4C prvni produkcni 04Alfa Romeo 4C 2013: sériová verze odhalena, podtunová hmotnost je jistá - 5 - Alfa Romeo 4C prvni produkcni 05Alfa Romeo 4C 2013: sériová verze odhalena, podtunová hmotnost je jistá - 6 - Alfa Romeo 4C prvni produkcni 06Alfa Romeo 4C 2013: sériová verze odhalena, podtunová hmotnost je jistá - 7 - Alfa Romeo 4C prvni produkcni 07Alfa Romeo 4C 2013: sériová verze odhalena, podtunová hmotnost je jistá - 8 - Alfa Romeo 4C prvni produkcni 08
Design nové Alfy se podle automobilky držel především modelu 33 Stradale z druhé poloviny 60. let

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.