Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Rapide S: facelift přinesl nové jméno, vzhled i výkon
23.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Aston představil modernizovanou verzi své čtyřdveřové limuzíny. Rapide S 2013 chce být místo GT sportovním autem.
V souvislosti s britskou sportovní limuzínou jsme se naposledy věnovali pouze dvěma tématům - omezování výroby z důvodu upadající poptávky, a pak modernizaci, která by to mohla zvrátit. Jak si model Rapide vedl v loňském roce, s tím se automobilka Aston Martin zatím nepochlubila, každopádně přepracovaný produkt byl odhalen a to rovnou ve výkonnější verzi S, která bude ale beztak jedinou v nabídce.
Nejvýznamnější vizuální změnou na voze konkurujícímu Porsche Panamera Turbo S a Maserati Quattroporte je asi příď, která dostala pozměněnou jednodílnou masku chladiče bez horizontálního předělu a nový spoiler pod předním nárazníkem. Co můžeme soudit podle fotografií, novinka dostala výraznější odtrhovou hranu na víku zavazadlového prostoru a původní nejsou ani kola. V rámci příplatkové výbavy pak bude možné vzhled auta upravit kupříkladu karbonovými kryty vnějších zpětných zrcátek.
Britové se rozhodli kvůli zvýšení zájmu propagovat svůj stroj nikoli jako rychlé GT, ale skutečné sportovní čtyřdveřové auto. O úbytku dvoutunové hmotnosti (1 990 kg přesně) se tisková zpráva nezmiňuje, ale na druhou stranu konstruktéři uložili výrazně přestavěnou pohonnou jednotku o 19 mm níže a postarali se o patřičný nárůst výkonů.
Atmosférický dvanáctiválec s objemem 6,0 litru nese nové označení AM11, produkuje 558 koní při 6 750 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 620 newtonmetrů při 5 500 ot./min - pro srovnání, předchůdce měl „jen“ 477 koní a 600 Nm. Tato čísla, dosažená třeba použitím dutých vačkových hřidelí dovoluje Rapide akcelerovat z 0 na 60 mil v hodině (96 km/h) za 4,7 sekundy, tedy o čtyři desetiny rychleji, než tomu bylo dosud. Zrychlení na 100 km/h by proto mělo trvat těsně pod pět vteřin.
Aston si k této dynamice pomáhá prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky Touchtronic 2, napojené na karbonový kardan v hliníkovém pouzdře a samosvorný diferenciál. Rychlá limuzína dále dostala třístupňově stavitelný adaptivní podvozek, umožňující řidiči navolit režimy Normal, Sport a Track, přičemž odpružení spolupracuje se zavěšením s dvojitými lichoběžníkovými rameny vpředu i vzadu.
Za novými dvacetipalcovými koly a pneumatikami Bridgestone Potenza o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 295/30 ZR20 vzadu se ukrývají ocelové brzdy o průměru 398 a 360 mm, doplněné šesti a čtyřpístkovými třmeny.
Vylepšena byla rovněž sériová výbava, ve které najdete třeba kůží čalouněný interiér s dřevěnými intarziemi, elektricky stavitelné přední sedačky a vyhřívání všech čtyř, navigaci, parkovací senzory nebo tisíciwattový audiosystém Bang & Olufsen BeoSound. K utrácení navíc se však příležitost také najde. Doplatit si můžete kupříkladu za ventilaci všech sedadel, lesklé, stříbrné či černé dvacítky, barevné brzdiče (černé, červené nebo stříbrné), jemnější kůži anebo dvojici monitorů umístěných v zadní části opěradel předních sedadel s přehrávačem DVD a bezdrátovými sluchátky.
Aston Martin má s prodejem Rapide S docela naspěch, dokonce nehodlá čekat ani na ženevský autosalon. Automobilka začne přijímat objednávky už příští měsíc, přičemž cena na britském trhu by se podle britského Autocaru „neměla příliš odklonit od 150 tisíc liber předchůdce“.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Motor novinky posílil o 81 koní a čas akcelerace na stovku se zkrátil o čtyři desetiny sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva