Reklama

Porsche zjevně vyřešilo jeden z největších problémů elektromobilů. Podívejte se

Elektrická auta mají spoustu výhod, ale také řadu nevýhod. Jednou z nich je, že je nadšenci považují za nudné a ostré jízdy neschopné. U Porsche to očividně platit nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche zjevně vyřešilo jeden z největších problémů elektromobilů. Podívejte se

2.4.2018 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

Elektrická auta mají spoustu výhod, ale také řadu nevýhod. Jednou z nich je, že je nadšenci považují za nudné a ostré jízdy neschopné. U Porsche to očividně platit nebude.

Severní smyčka Nürburgringu je po zimní přestávce opět otevřena. Neplatí to samozřejmě jen pro turistické jízdy, ale také pro testování automobilek. Ty se v průběhu tohoto týdne na Nordschleife nahrnuly ve velkém, jak ostatně dokazuje video níže. Na jeho počátku se ukáže Porsche Mission E, možná nejzajímavější elektromobil, který se v nejbližších letech chystá na trh.

Tento vůz si můžeme vychutnat během průjezdu sekce Brunnchen, jež loni prošla výraznou úpravou. Nová je hlavně levá část, kam se obvykle dostávají ti, kteří přepálí nájezd do této jednoduše vypadající, ale docela zrádné zatáčky. Bývalo to jedno z míst, kde své umění předváděli zkušení drifteři a nechávali se natáčet, tuhle kratochvíli ale vedení okruhu zakázalo a aktivně tento zákaz vynucuje. Při testování aut na hraně ale není o vybočení zádě při výjezdu ze zatáčky nouze a těžko s tím někdo něco udělá.

Testovací jezdec zuffenhausenské mašiny tedy naplno předvedl potenciál novinky a i přes obrazovku počítače dokáže vykouzlit úsměv na tváři. Elektrická auta trápí řada problémů, jedním z těch největších je ale nedostatek emocí - co na tom, že je auto ekonomické a ekologické, když nedokáže být zábavné? Emocí jsou dnes elektromobily prosté, alespoň pro náročné řidiče - Tesly dokáží být rychlé v přímce, ale na Nordschleife pomalu hoří. To Porsche nechce připustit a předvádí, že jeho „elektrická mise” bude s to řádit i na Ringu stylem, na který jsme u jeho konvenčních sporťáků zvyklí.

Takto se Mission E dokáže chovat i díky tomu, že kromě elektromotorů na každé nápravě bude disponovat také vektorováním točivého momentu. Automobilka pro tuto technologii používá názvy jako PTV či PTV+, ve výsledku ovšem nejde o nic jiného než o elektronicky ovládanou náhražku samosvorného mechanického diferenciálu. S touto výbavou není překvapivé, že Mission E nemá problém s jízdou bokem, stejně jako lze samozřejmě očekávat lpění na čisté stopě - ve chvíli, kdy to bude potřeba. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby Porsche s tímhle strojem šlo po některém z rekordů Nordschleife.

Přiložené video ovšem neukazuje jen Mission E, ale celou řadu zajímavých prototypů. Povšimnout si tedy můžeme třeba druhé generace Range Roveru Evoque nebo chystaného Mercedesu A Sedan. Nechybí ovšem ani řada dalších vozů třícípé hvězdy, stejně jako její úhlavní konkurence z Mnichova. Rozhodně se tedy vyplatí setrvat u obrazovek až do konce, zvlášť po zimní přestávce je to velmi zajímavá podívaná...

Porsche zjevně vyřešilo jeden z největších problémů elektromobilů. Podívejte se - 1 - Porsche Mission E 2018 Ring videoscreen 01Porsche zjevně vyřešilo jeden z největších problémů elektromobilů. Podívejte se - 2 - Porsche Mission E 2018 Ring videoscreen 02Porsche zjevně vyřešilo jeden z největších problémů elektromobilů. Podívejte se - 3 - Porsche Mission E 2018 Ring videoscreen 03
Porsche Mission E včera nechybělo na Nordschleife, přičemž naznačilo, že jako tramvaj na kolejích jezdit nebude

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 4 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše