Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Proč jsou airbagy Takata tak nebezpečné? Podívejte se na srovnání s „normálními”
16.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Až mráz po zádech vám bude běhat z představy, že tuto věc možná vozíte ve svém autě pár desítek centimetrů od hlavy. Výměnu není radno podceňovat.
Je překvapivé, kolik pozornosti svět věnuje kauze Dieselgate ve srovnání se skandálem vadných airbagů firmy Takata. Ano, pravdou je, že Volkswagen podváděl, a to v nemalém měřítku. Nicméně japonská společnost nasadila doslova bombu do několikanásobně většího množství aut. Vadné airbagy navíc mají na kontě 11 úmrtí, u nichž byla příčina jasně prokázána - v případě Volkswagenu lze ale jen spekulovat, zda někoho opravdu zabilo právě vyšší množství emisí produkovaných koncernovými vozy.
Výše zmíněné řádky neberte jako obhajobu Volkswagenu, jen nám přijde zvláštní, že na světě je mnohem závaznější kauza, se kterou je spojeno opravdu vysoké riziko ohrožení života desítek milionů lidí. Pokud se ale začtete do článků za posledních pár měsíců, najdete jich na toto téma jen pár, v Česku pak naprosté minimum. Volkswagenu a jeho podvodu se oproti tomu věnuje minimálně jedno médium denně.
Pokud byste přitom chtěli problém vadných airbagů bagatelizovat, možná změníte názor po shlédnutí nového videa. Za tím stojí americká agentura NHTSA, jenž porovnala fungující a problematický systém nafukování. Zatímco u toho prvního nenajdete jediný důvod, proč se znepokojovat, neboť prostě nafoukne airbag, ve druhém případě vám nejspíše začne běhat mráz po zádech. Když v úvodu z nafukovače létají jiskry, ještě se nic, vše ale nakonec skončí explozí.
Je přitom třeba si uvědomit, že tot zařízení má řidič pár centimetrů od obličeje, navíc ukryté pod plasty a kovovými díly. Nyní si představte, že okolo nafukovače je třeba sloupek řízení nebo ta část palubní desky před spolujezdcem, a dojde k onomu výbuchu. V té chvíli vše, co vidíte před sebou, zamíří vaším směrem, navíc ve vysoké rychlosti.
Dodejme, že Takata spolu s Hondou věděly o problémech již v roce 2004, přesto ovšem k nápravě nedošlo. Naopak výrobci používali vadné airbagy i poté, co se skandál provalil. „Bombou“ tak byla vybavena i Ferrari modelových let 2016 a 2017, McLareny P1 a 570S nebo nové Audi R8. Kauza se týká cca 70 milionů aut a spousta z nich jezdí i v ČR - pokud tedy budete vyzváni k výměně, neignorujte ji, nemusí se to vyplatit...




Takto se chová standardní funkční nafukovač, nic zvláštního se tu neděje






A takto vypadá exploze „bomby“, tedy vadného airbagu, jenž vozí v autě jen pár centimetrů od obličeje více než 70 milionů lidí na celém světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 7 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 9 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 10 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
