Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne
14.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský výrobce měl pustit do světa zhruba 70 milionů airbagů, které mohou explodovat. Najdeme je i v supersportech vyrobených letos či loni.
Kauze vadných airbagů společnosti Takata kupodivu není věnován v médiích takový prostor jako třeba dieselovému skandálu Volkswagenu. Německé automobilky se samozřejmě nechceme zastávat, koneckonců podváděla, byla přistižena a bude za to platit. Nicméně její skutek nelze prokazatelně spojit s jediným úmrtím. Oproti tomu airbagy již mají na svém kontě jen ve Spojených státech minimálně 190 zranění, z toho jedenáct fatálních.
Co je rovněž zarážející, firma Takata společně s Hondou věděly o problémech již v roce 2004, přesto však nedošlo k uvědomění organizace NHTSA monitorující bezpečnost na amerických silnicích. Ta navíc nyní oznámila, že na výměnu airbagů bude muset i více než dvacet supersportů vyrobených v posledních letech. Mezi ně přitom patří i Ferrari modelových let 2016 a 2017, McLareny P1 či 570S nebo nové Audi R8.
Jinými slovy, i přesto, že byla celá kauza provalena již v loňském roce, řada výrobců vadné airbagy, jenž mohou explodovat a vystřelit vám šrapnely do obličeje, montuje do svých aut i nadále. Pro to je už těžké najít omluvu, na kterékoli ze stran. Na druhou stranu je ale třeba dodat, že celkově se skandál má týkat již zhruba 70 milionů airbagů, přičemž nikdo neví, zda všechny byly použity či se kupříkladu válí někde na skladech.
Abyste si dané množství mohli lépe představit, dodáme, že denně může být ve Státech vyměněno maximálně 20 000 airbagů. Za rok zde tedy máme 7,12 milionů, na celou produkci tedy bude třeba deset let. A to za předpokladu, že mechanici budou pracovat každý den bez ohledu na svátky či víkendy. Není proto divu, že v USA bylo zatím vyměněno jen 12,5 milionu airbagů - z toho 6,7 mil. u řidiče a 5,8 mil. u spolujezdce.
Již zmiňovaná Honda přitom svolala více než 8,2 milionu aut, dále tu pak máme Toyotu (1,47 milionu aut) a koncern FCA (1,46 milionu aut). Rozhodně ovšem nejde o celou zasaženou produkci, na druhou stranu však takové firmy jako General Motors či Mercedes povolaly 671, respektive 3 434 aut. Tedy méně než jedno procento z vozů, u kterých je třeba airbagy vyměnit. A to mluvíme pouze o Státech.
Seznam aut osazených vadnými airbagy Takata začíná narůstat do hrozivých rozměrů...
...přičemž překvapivě na něj patří i zcela nové vozy jako třeba Ferrari GTC4Lusso
Takhle pak vypadají následky exploze
Zdroj: NHTSA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda