Proč se betonová svodidla směrem nahoru zužují? A jak fungují lanová svodidla?

 | 8 příspěvků | 8.8.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený

Funkci lanových svodidel j.. | 8.8.2017 20:34reagovat
avatar

Funkci lanových svodidel jsem kdysi viděl v praxi. Peugeot 206 a borec uvnitř byli po nárazu nakrájení jako bramborovej salát. Bylo to asi před 10 lety na R46 u Vyškova. Od té doby k nim mám mnohem větší respekt.

Nepřihlášený josephko

Ja som pred pár rokmi pres.. | 8.8.2017 20:41reagovat
avatar

Ja som pred pár rokmi presne do takýchto betónových zvodidiel narazil so svojou dvojkovou Octávkou. Vracali sme sa na otočku z Nemecka a pred rakúsko-slovenskými hranicami som zaspal na diaľnici za volantom. Našťastie len pri rýchlosti cca 90 km/h, lebo za mnou šiel známy, ktorému sa cestou pokazil chladič a musel auto šetriť.

Z pravého jazdného pruhu som pekne a plynulo :-) prešiel do ľavého pruhu a potom do tých zvodidiel. Okamžite som sa samozrejme prebudil, kolesá na ľavej strane trochu nadskočili a odrazilo ma to späť na cestu. A octávka? Nikto tomu nechce veriť, ale nič. Ani škrabnutie. Tieto betónové zvodidla sú skrátka vymyslené super!

Pre istotu som si dal však potom urobiť geometriu kolies.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lukas B.

panu autorovi bych doporuči.. | 9.8.2017 09:13reagovat
avatar

panu autorovi bych doporučil používat tuzemskou odbornou terminologii a nevymýšlet termíny nové laické - takhle je to z odpuštěním jako když kuchtík píše o transplantaci srdce. pro začátek by si pan autor mohl přečíst tuzemský resortní předpis "technické kvalitativní podmínky staveb pozemních komunikací, kapitola 11, svodidla, zábradlí a tlumiče nárazů", a navazující TP (technické podmínky), například "TP 101 výpočet svodidel", kde je poměrně přehledně nastíněn způsob pohlcování energie systémem vozidlo/svodidlo. samozřejmě pan autor nemusí do knihovny, může z pohodlí kanceláře pomoci strejda gůgl, nebo adresa www.pjpk.cz

Nepřihlášený

Reakce na: Ja som pred pár rokmi pres.. | 9.8.2017 10:39reagovat
avatar

v 90 i to naprat do svodidel a ani skrábnutí??to vkládej někomu jinýmu ,ty budeš asi dobrej pohádkář

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Clark

Reakce na: v 90 i to naprat do svodid.. | 9.8.2017 14:28reagovat
avatar

Podívejte se na nějaká videa z testování svodidel a poznáte že je to dost pravděpodobné. Záleží na tom jak jede auto rychle a hlavně na úhlu pod který na svodidlo narazí. Tato svodidla právě umí lehce najeté kolo ,,odhodit" zpět bez poškození vozu, v tom je jejich přednost, proto mají tento tvar a proto jsou za určitých okolností daleko bezpečnější a méně ničivější než ocelová svodidla.

Nepřihlášený judashOi!

Vážení a milí, autor článk.. | 9.8.2017 15:47reagovat
avatar

Vážení a milí, autor článku moc netuší, ako už naznačil pán Lukáš B...

Napríklad - zvodidlá tvaru New Jersey, Delta Bloky a pod. možno presmerujú energiu smerom nahor, avšak to veľmi záleží na automobile, jeho ťažisku hmotnosti, rýchosti. Také americké auto bude možno ok, ale nejaký ten korejec by sa tiež pri náraze mohol zrolovať sám do seba.

Zmienka o bubnových zvodidlách, ktoré boli ešte pred pol-rokom virálne... no pozrite si videá, a potom si predstavte, že šofér automobilu zaspal, upadol do bezvedomia, alebo čokoľvek podobné... auto sa v rovnakej rýchlosti, v akej narazilo do bubnových zvodidiel, vracia do vozovky. Naozaj úžasné riešenie bezpečnosti.

Nerád by som hnidopišil, ale tvrdiť, že oceľové zvodidlo absorbuje energiu nárazu svojou deformáciou je dôkazom, že pán autor píše zaujate. Trasa oceľového zvodidla sa totiž pri náraze rozvlní, resp. rozkmitá, a prenáša energiu do svojich koncových častí. Ostatne, to sú detaily, ktoré vedia ľudia, ktorí s tým pracujú a je na mieste určitá miera odbornosti.

A pán Clark... to by ma zaujímalo, kde tieto neverejné testy takto sledujete :-D Tie verejné videá sú z 90 percent reklamy a zavádzajúce zkonštruované videá.

Nepřihlášený kaarfii

Nevím, jaký lanový svodidl.. | 14.8.2017 17:16reagovat
avatar

Nevím, jaký lanový svodidla zrovna používali, když natáčeli příslušný video. Ty musely být z nějakýho laminátu nebo plastu. Jinak ve skutečnosti takhle auto dopadnout nemohlo, pokud by najelo do klasických ocelových lanových svodidel. Vůbec nechápu, jak mohla někoho napadnout taková debilita a dalšího, kdo to schválil k používání. Vždyť je to naopak pro provvoz nebezpečné!

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše