Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Clio RS 16 nebude, automobilka zastavila vývoj těsně před dokončením
17.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Clio s dvoulitrovým turbem a ručním řazením se předem zdál být jistým receptem na úspěch. Ježe Renault ho nevyrobí, i když bylo skoro hotové.
Renault Clio RS 16 byl jedním z nejpříjemnějších překvapení počátku letošního roku. Francouzská automobilka se rozhodla, že si spraví reputaci u všech fanoušků hot hatchů, jež nebyli zrovna nadšeni z příchodu přeplňované jedna-šestky, která nahradila předchozí atmosférický dvoulitr. Kromě toho Clio RS ještě zavrhlo manuální převodovku ve prospěch dvouspojkového automatu EDC, což byla rána největší.
Provedení RS 16 proto dostalo dvoulitrový motor (sice přeplňovaný, ale to nás tady až tak netrápí - turbo navíc je něco jiného než když ho provází úbytek 20 % zdvihového objemu) a manuál z většího Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R. Kromě toho od stejného zdroje dorazily i silnější brzdy schované za 19palcovými litými koly, specifické pneumatiky, stavitelné tlumiče a agresivnější rozšířený bodykit doplněný kamufláží inspirovanou monopostem Formule 1.
Rázem tak byl na světě vůz, který si v garáži dokázal představit každý nadšený řidič. Renault navíc záhy začal mluvit i sériovém provedení a nedávno zmínil i pokročilé fáze vývoje. Vůz sice měl dorazit v limitované edici, čímž by nejspíše v showroomech značky vznikla pořádná tlačenice, nicméně takovou situaci by automobilce mohla konkurence pouze závidět. Nakonec k ní ale bohužel nedojde.
Mluvčí Renaultu nově uvedl, že výroba verze RS 16 byla ze strategických důvodů zamítnuta navzdory tomu, že už byla skoro hotová. Vůz měl být totiž montován v továrně Dieppe, kde vznikají i monoposty F1. Tento podnik je ovšem také zasvěcen znovuzrozené značce Alpine, jejíž sporťák chce Renault využít jako prvopočátek nemalé expanze. A právě proto má tento projekt prioritu.
„Byla zvažována i možnost zpoždění verze RS16 až na dobu, kdy se Alpine rozjede, ale to by znamenalo, že vůz dorazí až v první půlce roku 2018. Zákazníci by tedy museli čekat příliš dlouho,“ dodal dále mluvčí značky. Jeho slova tedy znamenají konec nadějí na příchod skutečného extrému, který byl navíc již prakticky hotový a připravený na výrobu. Velká škoda.
Renault Clio RS 16 nakonec do výroby nedorazí, značka nemá kapacitu na jeho výrobu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024 - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz