Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf

Renault nám udělal radost, když pod kapotu Clia vrátil manuál a dvoulitr, navíc s turbem. Návrat rekordu Ringu do Francie to ale znamenat nemusí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf

9.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Renault nám udělal radost, když pod kapotu Clia vrátil manuál a dvoulitr, navíc s turbem. Návrat rekordu Ringu do Francie to ale znamenat nemusí.

Psali jsme o tom se slovy, že Renault překonal sám sebe. Stalo se to v momentě, kdy představil Clio RS 16, které má - navzdory svému matoucímu jménu - pod kapotou motor 2,0 turbo s 275 koňmi z Méganu RS 275 Trophy a také manuální převodovkou. Příchod takového modelu se ve světle smutné, ryze automatické existence Clia RS a trvání Francouzů na ní zdál být velmi nepravděpodobný, ale došlo na něj. A každý se pochopitelně začal ptát, zda si jeho sériová verze vezme zpátky rekord předokolek na Severní smyčce Nürburgringu.

Ten kdysi vlastnil Megane RS 275 Trophy-R a i když se mu to povedlo za trochu svérázných okolností, nepsaná pravidla pro připsání rekordního času splnil. Nedržel jej ale dlouho - nejprve rekord uzmula nová Honda Civic Type R, aby si jej nedávno vzal VW Golf GTI Clubsport S. Clio RS 16 s výkonem 275 koní a ještě lehčí a mrštnější stavbou než Mégane tak byl nadějí na vendetu, ta ale nejspíše nebude naplněna. Proč? Clio RS je na překonání Golfu prostě moc slabé.

„Je to zábava a velká motivace pro naše lidi,” říká k lámání rekordů Nordschleife šéf sportovní divize Renaultu Patrice Ratti. Znamená to tedy, že jej Clio znovu zlomí? „Možná, ale teď, když je rekord dosažen s 310koňovým autem (Ratti hovoří o času 7:49 zmíněného Golfu GTI Clubsport S - pozn. red.), si nejsem jistý, jestli budeme dost rychlí. Mégane RS 275 Trophy-R je stále rychlejší v zatáčkách, ale na Nürburgringu jsou dlouhé rovinky a na těch se výkon počítá,” uvedl Ratti. A s úsměvem dodal: „Útok na rekord si tedy nejspíše budeme muset schovat pro příští generaci,“ hovoříc o dalším Méganu RS, jehož výkon se podívá za hranici 300 koní.

Zdá se tedy, že návratu rekordu Ringu zpět do Francie se hned tak dočkáme. Ratti ostatně jen potvrdil to, co pravidelně říkáme - že je hezké mít skvěle ovladatelné auto, které je schopné v zatáčkách, minimálně na Severní smyčce ale jen tohle nestačí. Je to rychlý i technický okruh naráz a špičkový výkon se špičkovými jízdními vlastnostmi tady musí jít ruku v ruce. Navíc stále není jisté, jestli se Clio RS 16 dočká alespoň omezené sériové výroby, v tomto případě ale berme nepotvrzení Rattiho jen jako projev pokračujících snah o to jej do výroby dostat. Zájmu o něj si je Renault dobře vědom a pokud to bude alespoň trochu možné, sériová verze dorazí...


Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 1 - Renault Clio RS 16 oficialni dalsi 01Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 2 - Renault Clio RS 16 oficialni dalsi 02Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 3 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 01Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 4 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 04Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 5 - Renault Clio RS 16 oficialni dalsi 03Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 6 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 07Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 7 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 08Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 8 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 09Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 9 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 10Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 10 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 11Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 11 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 12Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 12 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 13Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 13 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 14Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 14 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 15Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 15 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 16Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 16 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 17Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 17 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 18Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 18 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 19Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 19 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 20Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 20 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 21Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 21 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 22Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 22 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 23Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 23 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 24Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 24 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 25Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 25 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 26Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 26 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 27Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 27 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 28Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 28 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 29Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 29 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 30Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 30 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 31Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 31 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 32Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 32 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 33Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 33 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 34Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 34 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 35Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 35 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 36Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 36 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 37Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 37 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 38Superostré Clio RS 16 nemusí Renaultu vrátit rekord Ringu. Asi je na to pomalé, říká šéf - 38 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 39
Renault Clio RS 16 se pravděpodobně stane tím nejrychlejším, co Renault mezi předokolkami kdy vyrobí, na dosažení rekordu Severní smyčky Nürburgringu zřejmě ale ani to stačit nebude

Zdroj: Top Gear

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše