Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál

(+ videa) Ultimativní hot hatch má to, co jsme od ostrých Renaultů už nikdy neměli dostat. Přichází s upsizingem, 275 koňmi a manuální převodovkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál

27.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Ultimativní hot hatch má to, co jsme od ostrých Renaultů už nikdy neměli dostat. Přichází s upsizingem, 275 koňmi a manuální převodovkou.

Posledních pár dní bylo spojeno se spekulacemi o ostřejším Renaultu Clio RS. Zprvu se přitom zdálo, že francouzská automobilka pouze poladí přeplňovanou jedna-šestku, později se začalo hovořit o příchodu dvoulitru z Renaultu Mégane RS. Souběžně s tím měl dorazit i šestistupňový manuál, tedy převodovka, o které si standardní Clio RS může nechat pouze zdát a jejíž absence vůz nesmyslně shazuje.

Takové zvěsti se zdály být až neuvěřitelně dobré, jenže byly skutečné. Nový Renault Clio RS 16 byl odhalen dnes u příležitosti Velké ceny Monaka a ačkoli svým názvem odkazuje na monopost značky, jež se pro letošek vrátila do šampionátu, je v jistých ohledech více než jím. Je tak důstojnou oslavou 40. výročí založení divize Renaultsport, a smysluplným ztělesněním spojnice mezi běžnými silničními modely automobilky a jejími sportovními aktivitami.

Jakkoliv se může zdát, že pro bedra malého hatchbacku je to až příliš velké břímě, Clio RS 16 se s touto zátěží může poprat bez větších nesnází. V jeho útrobách se skutečně nachází onen přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který přední kola zásobuje 275 koňmi. Dorazil i spekulovaný manuál, který kromě lepšího propojení člověka a stroje redukuje navýšení hmotnosti způsobené větším agregátem.

Na světě je tedy ultimativní Clio nabízející bezkonkurenční poměr hmotnosti, výkonu a kompaktních rozměrů, které v průběhu vývoje neslo označení KZ01. To má odkazovat na spojení „crazy one“, sami tvůrci ho považují za šílenost na kolech. Divize Renaultsport jejím vývojem strávila jen pět měsíců, přičemž s premiérou v předvečer monacké Grand Prix se počítalo již při zahájení celého projektu.

Z toho důvodu asi nepřekvapí, že Clio R.S.16 dostalo řadu dílů z ostatních modelů aliance Renault-Nissan. Ze zmiňovaného Megane RS byla kromě motoru a převodovky převzata také 19palcová litá kola, pneumatiky, brzdy či stavitelné tlumiče. Rozměrné zadní křídlo pochází ze závodního speciálu pro šampionát Clio Cup, zadní zavěšení dodal rallyový model Clio R3T.

Aby oněch sourozeneckých komponentů nebylo málo, část pomocného rámu pochází z Renaultu Kangoo, některé řádky kódů řídicí jednotky byly pro změnu napsány pro Dacii Sandero. Vše pak hostí karoserie vůči standardu rozšířená o 60 milimetrů, jejíž součástí jsou nafouknuté blatníky a agresivnější nárazníky. Stále je však na první pohled poznat, že se jedná o Clio, což byl záměr designéra Erica Diemerta.

Jen o sdílení však novinka není, může se pochlubit i některými unikátními prvky, například na zakázku vyvinutým vzduchovým sáním. Přepracovány musely být také úchyty motoru, specifickým laděním prošel podvozek. Ten ovšem již spoléhá opět na firemní komponenty, kupříkladu na stavitelné tlumiče Öhlins z Renaultu Mégane RS Trophy-R. Ze stejného zdroje pak pocházejí i brzdy Brembo o rozměru 360 mm.

Kromě všech výše uvedených prvků se Clio RS 16 může dále pochlubit lithium-iontovou baterií redukující hmotnost o nemalých 15 kilogramů, zvukový doprovod dostal na starosti výfukový systém Akrapovič se dvěma mohutnými koncovkami. Dovnitř se pak nastěhovala pouze dvě přední sedadla, zadní lavice padla taktéž za oběť odlehčování. Ochranná klec ale možná překvapivě chybí.

Neznámou zůstává jízdní dynamika, nebyla ani potvrzena sériové či alespoň limitované výroby. Šéf divize Renaultsport Patrice Ratti o ni sice usiluje, nicméně finální rozhodnutí by mělo být známo až v červenci či srpnu. Pokud se přitom automobilka rozhodne kladně, pak nejspíše lze očekávat jen zhruba 200 až 250 exemplářů, kdy každý by vyšel na přibližně 45 000 Eur (cca 1,22 milionu korun).

Jakkoliv jde o nemalou sumu, s ohledem na použitou techniku a agresivní vzhled by nejspíše celá produkce zmizela z pultů rychleji než pára nad hrncem. I když je třeba dodat, že Renaultsport by nejspíše ještě před zahájením sériové výroby pozměnil řadu prvků, jež mají svůj původ v plebejštějších modelech aliance. Uvidíme tedy, jak se věci vyvrbí, pročež jen dodáme, že zatím existují pouze dva kusy - žlutý a černý. A oba můžete vidět na přiložených fotkách...


Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 1 - Renault Clio RS 16 oficialni dalsi 01Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 2 - Renault Clio RS 16 oficialni dalsi 02Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 3 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 01Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 4 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 04Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 5 - Renault Clio RS 16 oficialni dalsi 03Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 6 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 07Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 7 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 08Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 8 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 09Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 9 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 10Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 10 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 11Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 11 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 12Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 12 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 13Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 13 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 14Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 14 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 15Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 15 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 16Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 16 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 17Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 17 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 18Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 18 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 19Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 19 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 20Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 20 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 21Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 21 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 22Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 22 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 23Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 23 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 24Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 24 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 25Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 25 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 26Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 26 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 27Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 27 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 28Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 28 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 29Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 29 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 30Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 30 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 31Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 31 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 32Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 32 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 33Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 33 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 34Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 34 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 35Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 35 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 36Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 36 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 37Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 37 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 38Renault překonal sám sebe, Clio RS 16 má vážně dvoulitr a manuál - 38 - Renault Clio R.S.16 oficialni sada 39
Renault Clio R.S.16 nakonec skutečně dostal dvoulitr s 275 koňmi a manuál. Výrobu však prozatím jistou nemá, aktuálně tak existují jen dva exempláře

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše