Renault ukázal Clio RS ještě ostřejší než Trophy, má mít až 250 koní

V jiné než automatické řazení můžeme leda doufat, zvýšený výkon a citelně ostřejší vizáž jsou ale faktem. Plně se vůz odhalí při monacké Grand Prix Formule 1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault ukázal Clio RS ještě ostřejší než Trophy, má mít až 250 koní

21.5.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Renault ukázal Clio RS ještě ostřejší než Trophy, má mít až 250 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V jiné než automatické řazení můžeme leda doufat, zvýšený výkon a citelně ostřejší vizáž jsou ale faktem. Plně se vůz odhalí při monacké Grand Prix Formule 1.

Nemůžeme říci, že by nás současný Renault Clio RS bral u srdce, tedy alespoň ne v pozitivním smyslu slova. Od jeho představení nám srdce krvácí ze ztráty charakteru, který tento vůz utrpěl. Zuřivý atmosférický dvoulitr nahradila přeplňovaná šestnáctistovka a manuální převodovku jako jedinou volbu nahradil dvouspojkový automat, i v tomto případě bez alternativy.

Přinejmenším to první by se dalo snést, nebýt motor 1,6 turbo zoufale nevýrazný. To druhé by nešlo bez slzy v oku přejít za žádných okolností, ale člověk by to Cliu RS odpustil, kdyby automat EDC za něco stál. Jenže on nestojí za nic, mizerný je i v obyčejných verzích Renaultů a pro Clio RS je není naladěn podstatně lépe.

Naději na zlepšení skýtala verze Trophy, jenže ta přišla pouze s překalibrovaným automatem. Je pěkné, že vůz je tak rychlý na Ringu, ostatně zejména podvozkem nepředvádí marné představení, co je to ale platné, když se z nekompromisního řidičského náčiní stal dalším pojízdným playstationem.

Francouzi ovšem ani s verzí Trophy neřekli poslední slovo. Kolegové z francouzského The Automobilist pustili do světa první fotky ještě ostřejšího provedení. Nevíme, jak si bude říkat (Trophy R?), ale od pohledu je zřejmé, že tady jde o ještě jinačí zvíře. Klíčových změn si všimnete na první pohled - je tu rozšířená stavba s „přifouklými” blatníky i bočními prahy, agresivněji vyhlížející nárazníky a také výrazné křídlo na třetích dveřích.

Fotky jsou to všechno, co vám nyní můžeme ukázat jako jasnou věc, o technických specifikacích se pouze spekuluje. Podle informací Francouzů má být vůz především silnější, motor 1,6 turbo by měl nabídnout až 30 koní navíc oproti provedení Trophy, tedy až 250 koní. Hovoří se také o odlehčení a pochopitelně i novém naladění podvozku, o jiném způsobu změny převodů nepadlo slovo. O manuálu můžeme snít, ale to je asi tak všechno, co je tady namístě - Renault Sport dnes dělá všechno proto, aby z ručního řazení udělal věc minulosti.

Jasněji už je v tom, kde se vůz má plné odhalit a co má vlastně znamenat. Renault jej - pro něj nikoli netypicky - prý ukáže v Monacu, kde se příští týden pojede velká cena F1. V tuto chvíli se má jednat o koncept, ale prý s jasně produkčními úmysly, bude-li o něj alespoň nějaký zájem. A divili bychom se, kdyby nebyl, však se na něj podívejte...


Renault ukázal Clio RS ještě ostřejší než Trophy, má mít až 250 koní - 1 - Renault Clio RS Trophy R 250 prvni 01Renault ukázal Clio RS ještě ostřejší než Trophy, má mít až 250 koní - 2 - Renault Clio RS Trophy R 250 prvni 02Renault ukázal Clio RS ještě ostřejší než Trophy, má mít až 250 koní - 3 - Renault Clio RS Trophy R 250 prvni 03Renault ukázal Clio RS ještě ostřejší než Trophy, má mít až 250 koní - 4 - Renault Clio RS Trophy R 250 prvni 04Renault ukázal Clio RS ještě ostřejší než Trophy, má mít až 250 koní - 5 - Renault Clio RS Trophy R 250 prvni 05Renault ukázal Clio RS ještě ostřejší než Trophy, má mít až 250 koní - 6 - Renault Clio RS Trophy R 250 prvni 06Renault ukázal Clio RS ještě ostřejší než Trophy, má mít až 250 koní - 7 - Renault Clio RS Trophy R 250 prvni 07
Clio RS v uvažované ostřejší verzi vypadá dobře, s kombinací turbomotor-automat ale pořád nebude tím, co bychom si od Renaultu přáli

Zdroj: The Automobilist@Facebook přes Motor1

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše