Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS Trophy oficiálně: manuál nedorazil, jen překalibrovaný automat
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Francouzský hot hatch se dočkal vyššího výkonu. Souběžně s tím klesl k zemi a vylepšil řazení automatu. S manuálem však nadále nepočítá.
Renault dnes oficiálně odhalil včera uniknuvší Clio RS Trophy. A hned v úvodu musíme vyjádřit své zklamání. Novinka ze země galského kohouta je totiž i nadále k dispozici pouze s automatickou převodovkou EDC, která se již od svého představení potýká s nemalou kritikou. Řidiče nezapojuje do hry tak jako předchozí manuál, navíc řadí prakticky stejně rychle (čtěte pomalu) jako u méně výkonných verzí, čímž jsou averze vůči ní navýšeny. Renault si sice zdánlivě nemusí stěžovat, neboť čtvrtá generace modelu Clio RS se prodává lépe než ty předchozí, jenže jiným zákazníkům.
Byla tu tedy šance, jak těm novým Clio RS „nevzít” a v očích těch dřívějších mu zase vrátit trochu přitažlivosti. Stačilo málo, rozšířit nabídku převodovek. Jenže Francouzi, ač jsou si slabin ED vědomi, tuto šanci nevyužili šanci a dál tvrdošíjně zůstávají na svém. K jisté nápravě ale přesto došlo. Software dvouspojkového automatu byl totiž překalibrován, pročež se změna jednotlivých převodových stupňů odehraje v režimech Normal a Sport o 40 procent rychleji a v režimu Race dokonce o 50 % rychleji. Mimo to pak byla kvůli lepší odezvě zkrácena dráha pádel pod volantem o 30 procent.
Výsledkem má být lepší ovladatelnost a zlepšení jízdní dynamiky na okruhu, kdy díky výše zmíněným změnám můžete podřazovat rychleji i dříve, kupříkladu pod těžkým brzděním. S tím ostatně souvisí i modifikace motoru, jehož červené pole začíná na 6 800 otáčkách namísto předchozích 6 500 ot./min. Renault navíc přeplňovanou jedna-šestku osadil větším turbodmychadlem a zrevidoval i sání a výfukový systém.
Pod pravou nohou tedy můžete počítat s výkonem 220 koní, točivý moment pak narostl na 260 Nm (respektive na 280 Nm při využití funkce Torque Boost na čtvrtý a pátý převodovový stupeň). Počítat bychom tedy měli s lepší akcelerací i nejvyšší rychlostí, přesná data však Renault nezveřejnil. Tisková zpráva tak zmiňuje pouze pokles emisí CO2 o šest gramů na 138 g/km a vůz teď už také vyhovuje normě Euro 6.
Z motorového prostoru se tedy můžeme přesunout k dalším změnám, kdy kupříkladu podvozek počítá se snížením o 20 milimetrů vpředu a 10 mm vzadu. Novou charakteristiku mají i tlumiče a pružiny (ty zadní jsou tužší o 40 %), zatímco řízení bylo překalibrováno kvůli přesnější odezvě. Mimo to můžeme zmínit i 18palcová litá kola, jež jsou spojena s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 205/40.
Podle prohlášení značky by všechny tyto modifikace měly ubrat tři sekundy z času 1 minuty a 40 sekund, za který standardní Clio RS obkrouží tajnou testovací trať Renaultu. Jestli je to mnoho, pokud si uvědomíme, že cena novinky by vůči základu měla narůst o nějakých 75 tisíc korun na 640 000 Kč, posuďte sami.
My už jen dodáme, že verze Trophy kromě výše zmíněných modifikací dostala také rozsáhlejší výbavu. Standardem jsou tak kupříkladu vyhřívaná kožená sedadla s integrovanou opěrkou hlavy nebo dekorace imitující karbon. Zmínit můžeme rovněž červené doplňky interiéru, telemetrický systém, který vidíte na fotkách, je však již za příplatek. Jeho výši bychom se přitom měli dozvědět nejpozději v červnu letošního roku, kdy Renault Clio RS Trophy zamíří do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Clio RS Trophy nás do kolen nedostalo ani na výstavišti Palexpo
Renault Clio RS Trophy dostal nově do vínku 220 koní. Jejich přenos však má nadále na starosti automat EDC, i když přepracovaný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva