Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní
1.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro verzi od Renaultsportu by Francouzi potřebovali zhruba 150 koní. Čtyřválec se ale dozadu nevejde, přepracování tříválce by bylo nákladné.
Prakticky od odhalení třetí generace Renaultu Twingo se mluví o příchodu ostré varianty. Tu by asi řada začínajících „rychlíků” dozajista přivítala, neboť francouzský hatchback dostal na rozdíl od předchůdce neobvyklou koncepci „vše vzadu“. Stejně jako u Porsche 911 tu tedy máme pohon zadní nápravy, nad kterou se nachází pohonná jednotka. Tato koncepce je ale zároveň pro Renault značně omezující.
Důvodem je především velikost motorového prostoru, do kterého se nic jiného než tříválcová jednotka o malém objemu nevejde. A právě proto bude nedávno odhalená varianta GT naprostým vrcholem řady, na příchod verze RS lze víceméně zapomenout. Šéf divize Renaultsport Patrice Ratti řekl, že výroba ještě ostřejšího modelu je „takřka nemožná“.
„Myslíme, že GT má ten správný poměr mezi výkonem, agilitou a cenou. S daným výkonem a změnami na řízení či podvozku je zábavné jej řídit, přičemž všechny tyto modifikace jsme byli schopni učinit, aniž by výsledek byl příliš komplikovaný a tudíž nákladný,“ dodává Ratti na adresu Renaultu Twingo GT, jehož tříválec dává k dobru 110 koní.
„Pro RS bychom ovšem potřebovali zhruba 150 koní, což představuje nemalou výzvu. Není tu prostor pro čtyřválec, který by byl nejsnazší cestou k navýšení výkonu. Abychom ale dostali 150 koní z tříválce, museli bychom motor přepracovat a v takovém bodě by se projekt stal příliš nákladným - především na poměry hot hatche segmentu A.“
Příchod nového Twinga RS je tedy prakticky jistě nereálný, ačkoliv změna koncepce naznačovala pravý opak. Žně tedy čekají mnohé tuningové firmy, i když sklizeň bude záviset zejména na zájmu zákazníků. Jak totiž Ratti naznačil, s vyšším výkonem bude spojena o poznání vyšší cena.












Renault Twingo GT je nakonec absolutním vrcholem řady, verzi RS kvůli stísněnému motorovému prostoru nejspíše čekat nemáme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT včera 15:01
- První brazilské vítězství v Moto2; Salač out včera 14:00
- Vítězem Moto3 byl prohlášen lídr šampionátu Rueda včera 13:00
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem 28.6.2025
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash 28.6.2025
Nejnovější články
Zákazníkovi Fordu krátce po koupi samovolně shořelo auto, o rok později dostal od firmy dárek, na který nezapomene
před 2 hodinamiČíňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
včeraPorsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
včeraRusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
včeraVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva