Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Twingo RS definitivně nebude, motorový prostor nepojme dost koní
1.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro verzi od Renaultsportu by Francouzi potřebovali zhruba 150 koní. Čtyřválec se ale dozadu nevejde, přepracování tříválce by bylo nákladné.
Prakticky od odhalení třetí generace Renaultu Twingo se mluví o příchodu ostré varianty. Tu by asi řada začínajících „rychlíků” dozajista přivítala, neboť francouzský hatchback dostal na rozdíl od předchůdce neobvyklou koncepci „vše vzadu“. Stejně jako u Porsche 911 tu tedy máme pohon zadní nápravy, nad kterou se nachází pohonná jednotka. Tato koncepce je ale zároveň pro Renault značně omezující.
Důvodem je především velikost motorového prostoru, do kterého se nic jiného než tříválcová jednotka o malém objemu nevejde. A právě proto bude nedávno odhalená varianta GT naprostým vrcholem řady, na příchod verze RS lze víceméně zapomenout. Šéf divize Renaultsport Patrice Ratti řekl, že výroba ještě ostřejšího modelu je „takřka nemožná“.
„Myslíme, že GT má ten správný poměr mezi výkonem, agilitou a cenou. S daným výkonem a změnami na řízení či podvozku je zábavné jej řídit, přičemž všechny tyto modifikace jsme byli schopni učinit, aniž by výsledek byl příliš komplikovaný a tudíž nákladný,“ dodává Ratti na adresu Renaultu Twingo GT, jehož tříválec dává k dobru 110 koní.
„Pro RS bychom ovšem potřebovali zhruba 150 koní, což představuje nemalou výzvu. Není tu prostor pro čtyřválec, který by byl nejsnazší cestou k navýšení výkonu. Abychom ale dostali 150 koní z tříválce, museli bychom motor přepracovat a v takovém bodě by se projekt stal příliš nákladným - především na poměry hot hatche segmentu A.“
Příchod nového Twinga RS je tedy prakticky jistě nereálný, ačkoliv změna koncepce naznačovala pravý opak. Žně tedy čekají mnohé tuningové firmy, i když sklizeň bude záviset zejména na zájmu zákazníků. Jak totiž Ratti naznačil, s vyšším výkonem bude spojena o poznání vyšší cena.












Renault Twingo GT je nakonec absolutním vrcholem řady, verzi RS kvůli stísněnému motorovému prostoru nejspíše čekat nemáme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 8.9.2025
Nejčtenější články
Volkswagen oznámil zaměstnancům, že skončí se všemi modely ID. Sálem se začal nést bouřlivý potlesk
13.8.2025Číňanům už se to trochu vymklo z ruky, postavili auto s výkonem přes 3 000 koní
13.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025Hit Kie a symbol její proměny z výrobce béčkových aut končí, nepřímý nástupce dostane nevhodný pohon, jinou karoserii nebo obojí
13.8.2025Mercedes musí spolknout další fiasko, jeho nový vrcholný supersport je o sekundu na kolo pomalejší než předchůdce
13.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva