Řidič si natáčel jízdu 260 km/h na okresce, natočil i nehodu, která následovala

Používat telefon během řízení auta je hloupé a používat ho k natáčení jízdy samé ještě hloupější. Pokus takto zaznamenat akceleraci z 0 na 260 km/h na okresce pak snad ani nemohlo dopadnout dobře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Řidič si natáčel jízdu 260 km/h na okresce, natočil i nehodu, která následovala

6.6.2019 | Mirek Mazal

Řidič si natáčel jízdu 260 km/h na okresce, natočil i nehodu, která následovala

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Používat telefon během řízení auta je hloupé a používat ho k natáčení jízdy samé ještě hloupější. Pokus takto zaznamenat akceleraci z 0 na 260 km/h na okresce pak snad ani nemohlo dopadnout dobře.

S nástupem popularity sdílení videozáznamů se natáčení řízení auta rozmohlo po celém světě. Nutno uznat, že kameru za jízdy začali už dávno předtím používat novináři, nikoli však s cílem vytvořit nebezpečný precedens, ale s úmyslem bezpečně zprostředkovat dojmy z testovaného auta. Redaktoři mívají kamery připevněné bokem, pokud ne rovnou celý štáb s ještě pokročilejší technikou, aby mohli obě ruce nechat na volantu. Amatéři si většinou vystačí s mobilem v ruce, a to je nebezpečné samo o sobě.

Kvůli neodolatelnému nutkání ukázat schopnosti auta nebo své vlastní dovednosti na internetu co chvíli přibývají videa se zrychlením nebo maximální dosaženou rychlostí obvykle na veřejných silnicích. Autoři přitom zapomínají na ošemetnost soustředění se na tachometr. Sledování rafičky rychloměru přes displej kamery může ubrat obezřetnosti a s držení volantu jednou rukou má k dokonalosti též daleko.

Varovná teorie dostala praktickou podobu v Estonsku, kde se majitel Lexusu LS460 rozhodl natočit akceleraci z klidu až k maximální rychlosti mobilem v ruce na okresní silnici. Velký sedan zvládl stovku zhruba za šest sekund a pokračoval v tempu až k číslu 260 km/h. Hrdinský akt možná někoho zaujal, ale důležitější je poučení z následujících okamžiků.

Krátce po dosažení maxima kameraman v roli jednorukého řidiče ztratil kontrolu nad vozem a dostal smyk. V pozadí záběrů je slyšet jen kvílení pneumatik zmítajícího se Lexusu. Pak následuje několik ran a estonský „filmař” se ocitl vzhůru nohama i se zapnutou kamerou.

Nehodu se štěstím přežil bez zranění a když už nic jiného, nahrál aspoň ukázku své hlouposti na web s tím, aby se ostatní nepokoušeli o totéž. Doufejme, že spojit jízdu až 260 km/h s okresní silnici a řízením jednou rukou při sledování mobilu mnoha lidem jako dobrý nápad nepřijde, ale kdyby přece jen, tady je důvod, proč to nedělat...


Řidič si natáčel jízdu 260 km/h na okresce, natočil i nehodu, která následovala - 1 - Natocena nehoda z pozice ridice foto 01Řidič si natáčel jízdu 260 km/h na okresce, natočil i nehodu, která následovala - 2 - Natocena nehoda z pozice ridice foto 02Řidič si natáčel jízdu 260 km/h na okresce, natočil i nehodu, která následovala - 3 - Natocena nehoda z pozice ridice foto 03Řidič si natáčel jízdu 260 km/h na okresce, natočil i nehodu, která následovala - 4 - Natocena nehoda z pozice ridice foto 04Řidič si natáčel jízdu 260 km/h na okresce, natočil i nehodu, která následovala - 5 - Natocena nehoda z pozice ridice foto 05
Následky nesmyslného filmování za jízdy na sebe nenechaly dlouho čekat

Řidič si natáčel jízdu 260 km/h na okresce, natočil i nehodu, která následovala - 6 - Natocena nehoda z pozice ridice foto 06Řidič si natáčel jízdu 260 km/h na okresce, natočil i nehodu, která následovala - 7 - Natocena nehoda z pozice ridice foto 07Řidič si natáčel jízdu 260 km/h na okresce, natočil i nehodu, která následovala - 8 - Natocena nehoda z pozice ridice foto 08
Bylo velké štěstí, že auto nenarazilo do žádné pevné překážky, jinak by dnes řidič mohl jen stěží vyprávět o své nerozvážnosti

Zdroj: Any Media@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše