Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rozkol ve vedení VW končí, Piëch výjimečně nedosáhl svého
18.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Winterkorn zůstává šéfem skupiny Volkswagen a může se těšit z návrhu na prodloužení svého kontraktu. Podpořila jej dozorčí rada, i když ji vede Piëch.
V průběhu tohoto týdne jsme vás informovali, že VW Group čelí krizi vedení. Stalo se tak proto, že se z dosud ne zcela jasných příčin dostali do křížku šéf dozorčí rady Ferdinand Piëch a šéf představenstva a generální ředitel skupiny Volkswagen Martin Winterkorn. Zní to jako zápletka pro epickou bitvu dvou velkých postav obřího koncernu, ovšem jen pokud sledujete dění okolo VW Group pouze povrchně.
Winterkorn je totiž v tomto případě „jen” manažer, zatímco Piëch jedna z hlav rodiny Porsche, která Volkswagen fakticky ovládá. A nebývá zvykem, aby si ambiciózní Piëch neprosadil svou, ať už se jedná o cokoli - zvládl to v případě Veyronu, dokázal to u modelu Phaeton a nakonec také v případě samotného Winterkorna, kterého protáhl celou hierarchií „své” firmy, aby jej usadil v čele. Zdá se tedy být tím, kdo táhne figurkami, úspěšný manažer ale dělá pro většinu dozorčí rady svou práci tak dobře, že ani odpor mocného Ferdinanda P. nestačil k jeho sesazení.
Po medializaci celého rozkolu včera Volkswagen vydal kraťounké tiskové prohlášení, v němž mj. konstatuje, že „Prof. Dr. Martin Winterkorn je nejlepší možná předseda představenstva Volkswagenu”. A také to, že Witerkornovi nabídne prodloužení jeho stávajícího kontraktu, který má trvat do února 2016. To musí být pro již 78letého Piëcha hořká pilulka, úplný konec příběhu to ale být nemusí. Pozice šéfa dozorčí rady se nyní zdá být oslabena, navzdory tomu, že v jejím čele má stát až dok roku 2017, Piëch už ale mnohokrát v životě osvědčil svou zarputilost. A tak nečekejme, že pokud se mu Winterkorn z jakéhokoli důvodu znelíbil, bude jej v čele VW další roky jen tiše tolerovat...
Piëch s Winterkornem se utkali v partii, v níž ten druhý musel pracovat s o mnoho slabšími kartami. Přesto nakonec neprohrál...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva