Saab 9-3 EV 2014: elektrická 9-3 je sice zbytná, přesto možná opravdu bude

Nástupce automobilky Saab sonduje mezi někdejšími dodavateli komponentů pro model 9-3. Chce vědět, jestli dokážou obnovit výrobu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Saab 9-3 EV 2014: elektrická 9-3 je sice zbytná, přesto možná opravdu bude

5.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Saab 9-3 EV 2014: elektrická 9-3 je sice zbytná, přesto možná opravdu bude

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nástupce automobilky Saab sonduje mezi někdejšími dodavateli komponentů pro model 9-3. Chce vědět, jestli dokážou obnovit výrobu.

Jak asi většina čtenářů sledujících pád švédské automobily ví, počátkem září byl Saab převzat čínsko-švédským konsorciem NEVS (National Electric Vehicle Sweden AB), který patří pod firmu National Modern Energy Holdings (NMEH). Ačkoli nástupnická společnost nemá nárok používat logo a ani novou platformu Phoenix, už od počátku netajila svůj zájem produkovat na základech poslední generace modelu 9-3 elektromobily. Jak skandinávská kauza pokračuje?

Na internetové stránce NEVS v tuto chvíli stojí černé na bílém předsevzetí „stát se předním výrobcem elektromobilů“ a využít k tomu „japonské, čínské a švédské technologie“. Firma chce uvést na trh svůj první produkt v roce 2014, v první fázi však plánuje orientovat se pouze na čínskou klientelu.

V profilu NEVS je kromě jiného uvedena také zmínka o snaze udržet dobré obchodní vztahy s předchozími dodavateli komponentů a právě v tomto směru se před pár dny pohnuly ledy. Podle trollhättanského deníku Ttela oslovila National Electric Vehicle přes 500 firem ve Švédsku i v zahraničí, které kdysi pro Saab 9-3 vyráběly součástky a NEVS má na ně práva. Žádost je prostá - konsorcium, zjišťuje, jestli dokáží obnovit výrobu a dodávky komponentů. „Definitivní rozhodnutí zatím nepadlo,“ říká mluvčí Mikael Östlund, „ale chceme vědět, jestli je tato cesta proveditelná.“

Pokud to vyjde, pak bude v příštím roce předložen plán výroby a v roce 2014 také zrealizován. A proč zrovna elektromobily? Důvody jsou nasnadě - i v Číně fungují malé velké domů a zrovna NMEH má velmi blízko k pekingskému koncernu State Power Group, který v Číně provozuje 28 elektráren na biomasu a zároveň vyvíjí technologii pro větrné elektrárny.

Zdroj: ttela.se

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.