Seat Leon Cup Racer na novém videu připomíná hlavně to, že jde stále o koncept

Španělé si evidentně nepřejí, abychom nezapomněli, že se chtějí dále angažovat v motoristickém sportu. Nové video s Leonem Cup Racer ale připomíná i něco jiného.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Seat Leon Cup Racer na novém videu připomíná hlavně to, že jde stále o koncept

18.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Seat Leon Cup Racer na novém videu připomíná hlavně to, že jde stále o koncept

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Španělé si evidentně nepřejí, abychom nezapomněli, že se chtějí dále angažovat v motoristickém sportu. Nové video s Leonem Cup Racer ale připomíná i něco jiného.

Každé skutečně sportovní auto je u nás vítáno, a tak pochopitelně se zalíbením hledíme i na jakýkoli soutěžák. Seat Leon Cup Racer je jedním z podobně sympatických stvoření, už z prvního představení a ještě spíše pak z pozdějších živých fotek a prvního videa ale bylo zřejmé, že mu k hotovému vozu schopnému se postavit na závodní trať ještě něco chybí.

Více než měsíc po původní premiéře se nám jej Seat rozhodl ukázat znovu na snímku, který má zachycovat, jak bylo auto stvořeno. I když úplně nechápeme, proč snímek běží pouze v čemsi jako nakloněném displeji „iPadu” kdesi uprostřed samotného videa, je z něj vidět řada momentek z průběhu příprav, které ukazují dosud neviděné detaily. Je tedy patrné i to, že nejde jen o nějakou atrapu, Leon Cup Racer má skutečný motor a řadu dalších klíčových technických prvků. Už z pojetí celého snímku ukazující jen poslední fáze příprav a také ze závěrečného připomenutí původních jízdních záběrů, které příliš reálně nevyhlíží, je ale znovu zřejmé, že tohle auto skutečně není hotové. Seatu zkrátka bude ještě nějaký ten měsíc trvat, než z něj udělá použitelné závodní náčiní.

Připomeňme, že cílem značky je nabídnout konkurenceschopný závoďák pro kratší i vytrvalostní závody za rozumné peníze. Právě podle způsobu využití se lehce bude lišit technika, srdcem Leonu Cup Racer ale vždy bude dvoulitrový turbobenzin s výkonem až 300 koní a točivým momentem nejvýše 350 Nm. Cena auta pak má začínat na 70 000 Eur, verze pro vytrvalostní závody by měla přijít na něco kolem 95 000 Eur.

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.