Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Lexusu odmítá vyrábět auta v Číně, obává se zhoršení kvality
5.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značky jako Audi, BMW a Mercedes jsou prý zavedené, a tak mohou na čínském trhu riskovat. Vysoká cla a daně by ale názor šéfa Lexusu mohla změnit.
Stále populárnějším trendem automobilového průmyslu je výroba nových vozů v Číně. Výrobci jako Ford, GM či Volkswagen totiž zjistili, že strategie počítačových a oděvních značek nemusí být vůbec tak špatná. Levná pracovní síla v kombinaci s ohromnou poptávkou jsou tak důvodem, proč v Číně rostou továrny jak houby po dešti. Pokud si k tomu navíc připočteme absenci vysokých dovozních cel, pak se nemůžeme divit ani tomu, že zde své linky již mají i prémiové značky jako Audi, BMW a Mercedes-Benz.
Japonský Lexus však tento trend nadále odmítá. Podle šéfa automobilky Tokuo Fukuichiho totiž „německá trojka budovala svou image v průběhu posledního století, ovšem Lexus v myslích lidí ještě tak zakořeněn není“. A jelikož Alfou i Omegou všeho bytí je pro značku kvalita, nehodlá riskovat jediný zářez do svého prozatím čistého štítu tím, že by kvůli nižším výrobním nákladům přesunul výrobu z Japonska do Číny.
To ovšem na druhou stranu znamená, že právě modely Lexusu jsou na svém vstupu do země obtěžkány zmiňovanou importní taxou, jež rozhodně není malá (oproti Americe jsou ceny vozů takřka dvojnásobné). Jistě i kvůli tomu tak japonská značka loni prodala sedmkrát méně nových vozů než Audi a pětkrát méně než BMW. Z toho ovšem vyplývá, že dané rozhodnutí rozhodně není nezvratitelné - spíše je otázkou času, než Lexus svůj názor přehodnotí.
Prozatím ovšem Fukuichi upřednostňuje kvalitu nad kvantitou. Mezi japonskými výrobci přitom se svým názorem zůstal osamocen. Infiniti totiž již spustilo výrobu modelů Q50 a QX50 v továrně Nissanu v Hubei, Honda má v plánu začít s montáží své luxusní divize Acura v roce 2016. Dá se tedy očekávat, že podobný krok můžeme čekat i od Lexusu. Jak totiž uvedl šéf Infiniti Johann de Nysschen, „s importovaným vozem nemůžete proti tomu lokálnímu soupeřit“.
Představení nového Lexusu NX na čínském autosalonu naznačuje, že názor šéfa značky není nezvratitelný
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
před 11 hodinami - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejčtenější články
- Němci vybrali nejlepší ojetiny za míň než 125 tisíc Kč. Nemusí to být jen nuda kalibru Škody Roomster
15.4.2024 - Fiasco totale: Alfa Romeo přejmenovala už představený model po rozepři s italskou vládou
16.4.2024 - Ford podruhé v krátké době otočil. Po zrušení elektrických plánů nebude v Evropě ani obcházet své dealery
16.4.2024 - Žádné lepší baterie v dohledné době nebudou, říká šéf jejich největšího výrobce. „Vydrží jen 10 dobití, jak to chcete prodávat?” říká
16.4.2024 - Tesla oznámila masivní propouštění. Ve firmě skončí desetina všech zaměstnanců, padáka dostali i klíčoví manažeři
16.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva