Volkswagen dal zelenou nízkonákladové značce, zatím ale jen pro Činu

Problémy s nedostatečnou kvalitou byly zjevně vyřešeny. Evropa ale prozatím z auta oceněného částkou cca 165 tisíc korun profitovat nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen dal zelenou nízkonákladové značce, zatím ale jen pro Činu

28.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volkswagen dal zelenou nízkonákladové značce, zatím ale jen pro Činu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Problémy s nedostatečnou kvalitou byly zjevně vyřešeny. Evropa ale prozatím z auta oceněného částkou cca 165 tisíc korun profitovat nebude.

Úspěch rumunské Dacie je nezpochybnitelný. Zmínili jsme se o tom ostatně i dneska v článku o Ladě Largus, jinak také recyklovaném Loganu MCV první generace. I proto asi málokoho překvapí, že podobnou dojnou krávu by ve svém portfoliu chtěla každá automobilka, zejména pak koncern VW Group, který o jejím uvedení mluví nahlas již opravdu dlouho. Naposledy jsme se přitom dočkali dvou protichůdných stanovisek. To první příchod nízkonákladové značky popíralo, druhé pak pro změnu potvrzovalo. Kde ale hledat pravdu?

Podle samotných zástupců automobilky ve druhém zmiňovaném ranku. Dozorčí rada Volkswagenu totiž přepracovanému projektu dala oficiální požehnání. Malého městského vozu, jehož cena by se pohybovala okolo 5 000 GBP (cca 165 tisíc korun) bychom se tak měli dočkat v roce 2016. I když slovo „my“ není tak zcela na místě, neboť pro začátek bude jedinou prodejní destinací Čína. Pokud ovšem model bude úspěšný, dočká se ho i Indie, Latinská America, východní Evropa, Pobaltí a také Afrika.

Pokud by přitom k tomuto kroku došlo, pak se asi dá předpokládat i rozšíření výroby do jiných oblastí, než je Čína. Momentálně však veškerá montáž bude ležet na bedrech sdružení Shanghai-VW, které německá automobilka v roce 1984 založila společně s čínskou značkou SAIC. Podle projektového manažera Hanse Demanta ovšem nejprve musí být vyřešen finální design.

Problémy s nedostačující kvalitou, které stály za výše zmíněným odmítnutím projektu, však zjevně byly překonány. Bližší informace ovšem koncern Volkswagen Group nesdělil, na podrobnosti si tak budeme muset počkat. Jisté je pouze tolik, že novému projektu Němci věří. I díky němu by totiž v roce 2018 chtěli předstihnout Toyotu na pozici automobilové jedničky.


Volkswagen dal zelenou nízkonákladové značce, zatím ale jen pro Činu - 1 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 04Volkswagen dal zelenou nízkonákladové značce, zatím ale jen pro Činu - 2 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 05Volkswagen dal zelenou nízkonákladové značce, zatím ale jen pro Činu - 3 - Dacia Logan a Sandero 2013 03Volkswagen dal zelenou nízkonákladové značce, zatím ale jen pro Činu - 4 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 03Volkswagen dal zelenou nízkonákladové značce, zatím ale jen pro Činu - 5 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 01Volkswagen dal zelenou nízkonákladové značce, zatím ale jen pro Činu - 6 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 02Volkswagen dal zelenou nízkonákladové značce, zatím ale jen pro Činu - 7 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 12Volkswagen dal zelenou nízkonákladové značce, zatím ale jen pro Činu - 8 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 13
Příchod nízkonákladové značky podobné Dacii je pro VW Group důležitý. Díky městské novince se chce stát největší světovou automobilkou

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.