Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Senátu se nelíbí sněmovní „kladivo na osobu blízkou”, chce ho zrušit
20.7.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Sněmovnou schválená novela tzv. silničního zákona dorazila do Senátu a narazila na právně vzdělané rozumné lidi. Mají šanci dosáhnout změn?
Je už téměř zvykem, že pokud se české úřednictvo setká s odporem občanů, jejichž znalost zákonů dosahuje alespoň elementární úrovně, začne mnoho bitev prohrávat. Jenže místo toho, aby začalo svou práci vykonávat pořádně a snažilo se využívat všech nástrojů, které mu poskytují platné zákony, vylobbuje si u poslanců vytvoření dalšího, kterým by utáhlo šrouby nesvobody. Přesně do této kategorie patří Sněmovnou (hlasovali pro ni prakticky všichni poslanci bez rozdílu politické příslušnosti) schválené zavedení objektivní odpovědnosti provozovatele vozidla za přestupky jím spáchané. Jednoduše řečeno, ať už je konkrétní viník znám nebo ne, erár dostane svůj desátek v podobě zaplacené pokuty a víc ho nezajímá.
Zákonodárný mechanismus v české republice je naštěstí vícestupňový, a tak po schválení Sněmovnou doputovala novela do Senátu. Tam, zdá se, ještě existují lidé, kteří ví, že existuje něco jako Ústava. Senátní podvýbor pro dopravu po prostudování novely jednomyslně došel k závěru, že část týkající se zavedení zmíněné právní odpovědnosti je třeba vypustit a novela má být vrácena Sněmovně. Důvodem je fakt, že podle názoru členů podvýboru obsahuje vážné právní závady a dokonce může porušovat Ústavu České republiky.
Můžeme se tedy začít radovat? Podle mého názoru nikoli. Předloha měla ve Sněmovně většinovou podporu a těžko poslanci za tak krátkou chvíli změnili názor. Domnívám se, že senátní návrh přijat nebude. Další naděje, prezidentské veto, je také mizivá. Václava Klause tato témata zpravidla příliš nezajímají. Poslední nadějí pak bude Ústavní soud. Ovšem ani v jeho případě si nejsem jist, že existuje nějaká šance na vrácení stavu do normálu.
Raději se tedy začněme připravovat na doby, kdy bude jedno, jestli jsme něco spáchali, nebo ne, zaplatíme stejně. A také na doby, kdy bude státním úřadům skutečně jedno, jestli jejich činnost vede k eliminaci nebezpečných řidičů ze silnic, půjde už otevřeně jen a pouze o peníze.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
Trump zvýšil limit spotřeby ze 4,7 na 6,8 litru na 100 km a reakce výrobců šokuje. „Donutili nás prodávat elektromobily,” kaje se šéf Fordu
před 3 hodinami
Zbožštěná Sennova Honda se skutečně vrací v novém, zůstal jí motor V6 bez turba i manuální řazení
před 4 hodinami
Muž si koupil vysněné auto za 25 tisíc a nechal ho stát u domu, když musel opustit zemi. Dnes ho může prodat za 30 milionů
včera
Bohatých Rusů se zmocnila panika, stovky jejich drahých Porsche jim najednou záhadně nejdou nastartovat
včera
Líbánky se dál mění v horor. Stát, který roky podporoval elektromobily, teď vybírá tučnou daň z jedné každé nabíječky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
