Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda řekla víc ke svému dalšímu SUV. Prý nebude taková krabice jako Kodiaq
15.8.2018 | Petr Prokopec
SUV není nikdy dost, platí v dnešním automobilovém světě, a tak i Škoda přitopí pod koltem. Podle firemního designéra Karla Neumanna byl u další novinky kladen na eleganci.
V loňském roce Škoda představila koncepční SUV zvané Vision E, které bylo zajímavé hned ve dvou směrech. Tím prvním byl samozřejmě pohon, neboť vůz zamířil alternativním směrem a s koncernovou platformou MEB spároval dva elektromotory o souhrnném výkonu 306 koní. Dojezd byl vypočítán na 500 kilometrů, zatímco maximální rychlost končila metou 180 km/h. Pravda, na zalapání po dechu to sice nestačí, nicméně pro denní potřeby jde o dostačující dynamiku i akční rádius, třebaže v reálu bude jistě podstatně menší.
Dnes se ale zaměříme spíše na druhou oblast, na design. Vůz dostal do vínku zkosenou střešní linii, na níž navazuje výrazně se svažující záď. Tradovalo se, že koncept je předobrazem chystané Škody Kodiaq GT, nicméně tu jsme si nedávno mohli prohlédnout na prvních špionážních fotkách. A jak bylo patrné, držela se více stylu základního „medvěda“, než aby zamířila do kupátkoidních vod, ve kterých se proháněl Vision E.
Dáno je to tím, že Kodiaq GT je konceptem jen velmi lehce ovlivněn, více než to ale dává najevo svůj příbuzenský vztah s až sedmimístným SUV. Jak ovšem nově uvedl designér mladoboleslavské značky Karl Neumann, produkční Vision E nebude krabicí na kolech jako standardní Kodiaq. Dle něj „existují důvody, proč není tak hranatý“. Neumann totiž chtěl, aby SUV působilo elegantně a plavně. Zároveň však má těžit z praktičnosti spojené s tímto segmentem.
Na první pohled by se mohlo zdát, že nemalou eleganci danou splývavými tvary nelze z kombinovat s dostatkem místa v kabině i zavazadelníku. Nicméně právě to umožní zástavba elektrického ústrojí, které je méně náročné na prostor. Máme zde tedy budoucí prodejní hit? Spíše s tím nepočítáme, a to už kvůli výše zmíněnému. Elektromotory sice zaberou méně místa, především nezbytné akumulátory ale budou znamenat vyšší ceny. A ty budou pro řadu zákazníků Škody nepřekonatelným problémem.
Produkční Škoda Vision E nebude krabicí na kolech, praktičnosti ale zůstane věrná
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB