Škoda Scala se ukázala na nejnáročnějším okruhu světa, příliš neohromila

Mladoboleslavská novinka bude častěji k vidění na úplně jiných místech, testy na nejnáročnějším okruhu k vývoji ale zkrátka patří. Zatím s nezdá, že by se na něm cítila bůhvíjak dobře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Škoda Scala se ukázala na nejnáročnějším okruhu světa, příliš neohromila

21.11.2018 | Petr Prokopec

Škoda Scala se ukázala na nejnáročnějším okruhu světa, příliš neohromila

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mladoboleslavská novinka bude častěji k vidění na úplně jiných místech, testy na nejnáročnějším okruhu k vývoji ale zkrátka patří. Zatím s nezdá, že by se na něm cítila bůhvíjak dobře.

Severní smyčku Nürburgringu má většina lidí zafixovanou jako domov sportovních aut, které necelých jednadvacet kilometrů projíždějí za stále kratší dobu. Naposledy se zde v tomto kontextu ukázalo Porsche 911 GT2 RS upravené firmou Manthey Racing, jež jedno kolo zvládlo za pouhých 6 minut a 40,33 sekundy. Vůči sériovému provedení tak zrychlilo o sedm sekund a zároveň se dostalo i před Lamborghini Aventador LP770-4 SVJ. Celá tato trojice ale bledne ve srovnání s upraveným prototypem Porsche 919 Spyder Evo, jemuž stačilo jen 5 minut a 19,546 sekundy.

Jakkoliv jsou ale tyto zápisy do historie dobré pro marketingové oddělení, o kvalitách samotných vozů toho mnoho neřeknou. I proto, že za jejich volanty sedí profesionální piloti, o přípravu se starají týmy mechaniků a samotná auta prošla i menšími či většími modifikacemi. Jisté šálení zákazníků je ale až sekundárním důvodem, proč automobilky soustavně míří do pohoří Eifel. Primárním je vývoj, neboť prakticky nikde jinde na světě není k dispozici uzavřená veřejná silnice s různými povrchy i zatáčkami a kde jedno kolo vydá za několik set kilometrů na běžných komunikacích.

Právě kvůli tomu nechybí na Nordschleife aktuálně ani Škoda, která finišuje vývoj nástupce modelu Rapid. Nová Scala se zcela bez maskování ukáže 6. prosince během slavnostní prezentace v Tel Avivu, přičemž její prodej odstartuje na počátku příštího roku. Na rozdíl od dosluhujícího provedení již nebude k dispozici ve dvou karosářských variantách, ale pouze v jediné - a to jako hatchback, který by měl konkurovat základním variantám Volkswagenu Golf.

Posun vozu do vyšších sfér stojí za tím, že Škoda nehodlá ponechat nic náhodě. Proto vyslala na Ring část týmu, která dává novince pořádně do těla. I když ze záběrů je evidentní, že se sportovním vyžitím se u majitelů příliš nepočítá. Scala se často hrne za předkem či po tečně, přičemž pneumatiky zoufale bojují s přilnavostí. Situaci pak vlastně příliš nenapomáhá ani skutečnost, že ze zatáček auto nedokáže vytáhnout ani výkon, vrcholem totiž bude pouze 150 koní.

Je samozřejmě otázkou, zda laťku výše neposune případná verze RS. Na její potvrzení ale zatím nedošlo, což znamená, že Scala bude zpočátku k mání pouze s litrovým tříválcem, 1,5litrovým čtyřválcem a dieselovou jednotkou. V prvním případě máme počítat s 85 a 115 koňmi, přičemž vyšší výkon bude vlastní i „naftožroutovi“. Jedna-pětka pak nabídne oněch 150 koní, s nimiž tak jako slabší varianty spáruje 467litrový zavazadelník.


Škoda Scala se ukázala na nejnáročnějším okruhu světa, příliš neohromila - 1 - Skoda Scala 2019 test Ring videoscreen 01Škoda Scala se ukázala na nejnáročnějším okruhu světa, příliš neohromila - 2 - Skoda Scala 2019 test Ring videoscreen 02Škoda Scala se ukázala na nejnáročnějším okruhu světa, příliš neohromila - 3 - Skoda Scala 2019 test Ring videoscreen 03Škoda Scala se ukázala na nejnáročnějším okruhu světa, příliš neohromila - 4 - Skoda Scala 2019 test Ring videoscreen 04
Škoda Scala při testech na Ringu příliš neohromila. To ale vlastně nepřekvapí, do podobného prostředí ji nebude brát prakticky nikdo. Tedy alespoň ne základní varianty

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.