Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Yeti existuje v půl milionu kusech, něco takového se už Roomsteru nepoštěstí
29.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavské SUV překonalo významný milník šest let po svém vstupu na trh. Za tu dobu se přitom dočkalo výrazného faceliftu.
Na počátku července se mladoboleslavská automobilka dočkala jednoho milníku, který souvisel se Škodou Rapid. Té bylo v daný moment vyrobeno půl milionu kusů, tedy nemalý počet s ohledem na pouze tříleté působení vozu na evropských a asijských trzích. Nyní tu máme dosažení téže mety, o což se pro změnu postaralo SUV Yeti. Tomu ovšem cesta k půlmilionové hranici trvala poněkud delší dobu, na trhu je totiž již od roku 2009. Přesto se může radovat, Roomster se něčeho takového nedočká nikdy.
Za oněch šest let existence modelu Yeti jsme se dočkali především zásadního faceliftu, který vozu sebral původní kulatá světla. Místo toho značka představila stylizaci, jež plně odpovídá stávajícímu designovému jazyku značky. Kromě toho se rozšířila i nabídka vozu, kdy kromě standardního provedení dorazila také varianta Outdoor, která byla uzpůsobena náročnějšímu provozu mimo zpevněné komunikace. Pohonné jednotky jsou však již v obou případech identické.
Vyjma výše zmíněného je Škoda Yeti k dispozici rovněž s prodlouženým rozvorem, v této verzi se ovšem SUV prodává pouze v Číně, kde se o výrobu stará konsorcium Shanghai-Volkswagen. Dále se pak vůz montuje rovněž v Rusku v závodě v Nižním Novgorodu a samozřejmě také v českých Kvasinách, odkud ostatně pochází i onen jubilejní exemplář vyvedený v červené barvě Corrida.
Nic bližšího ovšem již automobilka o půlmiliontém exempláři neuvedla, pročež jen dodáme kratší informace k závodu v Kvasinách. Ten se v současnosti dočkal největší modernizace ve své historii, načež má jeho kapacita narůst na 280 tisíc nových vozů ročně. Počítá se přitom s vytvořením až 1 300 dalších pracovních míst, investice pak spolknou zhruba sedm miliard korun.

Půlmiliontá Škoda Yeti sjela z montážních linek v Kvasinách v červené barvě Corrida
Pod kapotou jubilejního kusu rozhodně nebyl motor 1,8 TSI, který jsme před dvěma roky testovali. Ten totiž bohužel z nabídky zcela zmizel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
5.7.2025Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
5.7.2025Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
5.7.2025Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
6.7.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 15:36 - Pavelgalgoš
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB