Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj srovnatelných sporťáků Ferrari a McLarenu skončil velkým překvapením
19.5.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tahle auta jsou technicky vzato přímými konkurenty a Ferrari by dalo snad i krk za to, že jeho stroj bude rychlejší. To by o něj ale velmi snadno přišlo.
McLaren 720S nám už několikrát ukázal, jak extrémně rychlým autem je. Na to, že jde o model ze středu nabídky značky, toho dokáže vážně hodně a zatopí i strojům jako Bugatti Veyron nebo Porsche 918. To samé ale platí i o Ferrari 488 GTB. Také to zdaleka není stroj ze špičky nabídky italské značky, přesto svou rychlostí zastíní skoro vše, co lze v Itálii - a vlastně i kdekoli jinde - koupit.
Jsou to kouzla osmiválcových turb, rychlých dvouspojkových převodovek, pokročilých systémů kontroly trakce, aerodynamických řešení a dalších moderních libůstek, které tyto vozy dělají až nemístně rychlými s ohledem na to, kolik mají výkonu, kil a poháněných náprav. Které z nich je ale rychlejší? Právě to se rozhodl ověřit člověk stojící za kanálem DragTimes na Youtube před „zraky” profesionální časomíry dráhy určené pro čtvrtmílové sprinty.
Čekal se vyrovnaný souboj. Obě auta jsou jedněmi z vrcholů současného vývoje, mají dvakrát přeplňované čtyřlitrové osmiválce umístěné před zadními nápravami, pohony zadních kol, dvouspojkové automaty, elektronické systémy řízení trakce při ostrém startu... Jde skutečně o tak srovnatelné sporťáky, jak to jen jde, třebaže McLaren má jako novější stroj o nějakých 50 koní navíc. Takže kdo s koho?
Odpověď je velmi prostá - McLaren. A to rozdílem poprsí Dolly Buster, máme-li obrátit naruby onen zprofanovaný asijský příměr. Ferrari o hodně dříve odstartuje (tady je to jedno, časomíra dokáže reakční čas odečíst) a přes obrovský náskok v úvodu jej McLaren ještě na 400 metrech stáhne a předjede. To je rozdíl poloviny třídy, žádné klání srovnatelných strojů.
Řečí čísel zvládl McLaren čtvrtmíli za 10,7 sekundy, zatímco Ferrari za 11,34 sekundy. To jsou v těchto sférách vážně dva světy a vše je ještě patrnější na cílových rychlostech: 720S se rozjel na 230,1 km/h, 488 GTB jen na 204,7 km/h. Italský motoráček mohl v cíli jen mávat britskému rychlovlaku, který se kolem něj prohnal jako nic.
Je to velké překvapení. McLaren znovu ukázal svou rychlost a Ferrari... si jen může drbat hlavu. Má sice v zásobě ostřejší verzi 488 Pista, jenže něco takového může McLaren nabídnout též a karty to tedy stěží srovná. Znovu velká poklona před tím, kolik rychlosti Britové do 720S napěchovali. Nezapomeňme, že ve sprintech jasně ničí i Teslu Model S...














Naprosto jednoznačně dopadlo srovnání Ferrari 488 GTB a McLarenu 720S. Italskému stroji nepomohl ani o hodně rychlejší start a po odečtení reakčních časů jse jasně ukáže nadvláda Brita
Zdroj: DragTimes@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před hodinou
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
