Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Spojení VW s Fiatem nelze vyloučit, šéf koncernu už Marchionneho neodmítá
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Matthias Müller se může po zveřejnění finančních výsledků koncernu VW za loňský rok tvářit optimističtěji. Šéfa FCA si ale vyslechne jen za určité podmínky.
„Nejsme připraveni na jednání o čemkoli, máme jiné problémy. Však Marchionneho jsem neviděl měsíce.“ Těmito slovy reagoval Matthias Müllera minulý týden na neformální snahy svého protějšku o spojení Volkswagenu a FCA. Churavějící italsko-americký koncern se Sergio Marchionne snaží „udat“ již delší dobu, po převzetí Opelu francouzským PSA však jeho kroky nabraly na intenzitě.
Není to překvapivé, díky akvizici se PSA rázem vyhouplo na druhou příčku mezi evropskými výrobci. První je VW Group, třetí aliance Renault-Nissan. Na Fiat a Chrysler tak zbývá jen docela malý kousek koláče - konkrétně je tržní podíl sedmiprocentní. Kromě toho se FCA může „pochlubit“ pouze 2,5procentní ziskovou marží, která taktéž zaostává za konkurencí.
Je tedy logické, že Marchionne touží po silném partnerovi. Zvláště když svět spěje k elektrifikaci a autonomnímu řízení, což jsou dvě oblasti, ve kterých FCA není zrovna silné. Možná i proto Müller ukázal šéfovi Fiatu minulý týden záda, po zveřejnění finančních výsledků ale Müller obrátil. „Nevylučuji konverzaci. Bylo by ovšem ku prospěchu věci, kdyby pan Marchionne probral své myšlenky přímo se mnou a nikoliv pouze s vámi,“ oznámil šéf německého koncernu přítomným novinářům. Tím jen potvrdil, že Marchionneho skutečně dlouho neviděl a že jeho protějšek mluví spíše do kamer než mezi čtyřma očima.
Pokud víme, osobní schůzka obou šéfů prozatím ale není na pořadu dne a je otázkou, kdy a pokud se stane aktuální záležitostí. Ještě více v nedohlednu je pak případná fúze. Müller ovšem žádné setkání či akvizici iniciovat nemusí. Po loňském roce je VW Group i přes dieselový skandál vysoko v černých číslech, a proto jeho šéf prohlašuje: „Jsem si jist budoucností Volkswagenu, s Marchionnem nebo bez něj.“
Koncern VW Group včera zveřejnil své finanční výsledky za loňský rok. Navzdory krizi vydělal majlant, pročež se Matthias Müller může tvářit vstřícněji
Jestli se Sergio Marchionne dokáže vetřít v Müllerovu přízeň, zůstává nejisté
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz