Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Auto s více jak 5 000 koňmi ukázalo svou akceleraci. Na pětinu plynu je děsivá
16.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Pokud nevěříte, že tohle auto někdy skutečně pozná výrobu, chápeme vás. Na silnici už ale vyjelo a mění pohled na to, co může znamenat „polechtat plyn”.
Jmenuje se Devel Sixteen a vzniká prý už od roku 2006 s cílem ztrapnit všechny nejrychlejší automobily světa. Jméno po samotném ďáblovi si zaslouží hlavně pohonné ústrojí, které z Bugatti Chiron dělá autíčko pro děti. Dosavadní nejvýkonnější motor v sériově vyráběném osobním autě je osmilitrový šestnáctiválec, Devel přichází s větším kalibrem.
Firma Defining Extreme Vehicles Car Industry (sic), která za projektem stojí, prý finišuje s vývojem prvního plně funkčního prototypu. Dříve se ukázal naživo v Dubaji ve statické poloze, nyní přichází na řadu první video se zrychlením. Pekelníka pohání šílený 12,3litrový vidlicový šesnáctiválec, s neskutečnými 5 076 koňmi (3 785 kW) výkonu, což by autu mělo dovolit snadno překonat i rychlostní metu 500 km/h.
Teorie je velmi slibná, praxe zatím tak zajímavě nevypadá. Start z místa rozhodně nezachycuje palbu rychlostí blesku, která by měla zesměšnit všechno od Bugatti po Teslu, jenže je třeba znát celou pravdu. Devel říká, že Sixteen takto testovala s využitím jen pětiny jeho potenciálu. Za takových okolností i velmi silné auto sotva pojede, Sixteen, který by za takových okolností měl pracovat s asi 1 000 koní, jede dost zuřivě. V oddychovém tempu se brumlající si V16 ani nezapotí a přesto Devel zmizí jako nic.
Plný plyn by vypadal jinak a jistě zajímavěji, ale pohled na takové monstrum v pohybu je vzrušující i za těchto okolností. Snad se ještě máme na co těšit - pochybnosti máme stále, vývoj ale viditelně pokročil do dalšího stádia...




Jestliže je tohle jen 20 procent plynu, maximální tempo bude teprve strašidelné
Zdroj: devel_sixteen@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva