Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tahač Tesly není zase taková bomba, jedna velká přepravní firma ho zcela odmítá
22.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Tesla Semi působí dojmem převratného dopravního prostředku a tomu odpovídá i zájem o ni. Ne každý je ale jejími specifikacemi unešen.
Elektrický tahač Tesla Semi se od svého odhalení na konci minulého roku veze na vítězné vlně. Sice ho nelze koupit, ale dá se objednat a mnohé firmy tak i činí. Počtu známých objednávek je tak vysoký, že do kasy Tesly přinesly již miliony dolarů. Každá mince má ale dvě strany a kromě natěšených zájemců existují i tací, kteří nadšení z kamionu s elektromotory nesdílí.
Patří mezi ně třeba Greg Hirsch, viceprezident společnosti Daseke, která se specializuje na přepravu specifického nákladu a vlastní přes 12 000 kamionů a dalších náklaďáků. Ten tvrdí, že nemá zájem o jediný kus Tesly Semi, neboť praktická stránka tohoto tahače je nedostatečná. Hlavně dojezd 300 mil (483 km), respektive 500 mil (805 km) je příliš omezující. Bez výkonných nabíječek na každém rohu podle něj nemá takový nákladní automobil šanci na úspěch.
Americký výrobce kontruje svými dobíjecími stanicemi (tzv. Megachargery), které údajně během 30 minut nabijí tahač na dalších 644 kilometrů. To zní slibně, jenže fakticky není reálné, aby takové stanice byly na každém rohu, neboť k rychlému nabíjení už jediného takového kamionu by potřebovaly obrovský elektrický výkon.
I nadšenci z Teslarati konstatují: „Megacharger Tesla by potřeboval obrovský výkon 1,6 MW nebo třináctinásobek výkonu standardní dobíjecí stanice, aby byl schopen doplnit nájezd 644 kilometrů během 30 minut. To vychází z předpokladu, že Tesla Semi bude spotřebovávat 2 kWh energie na vzdálenost 1,6 kilometru.“
A to je právě problém. Není reálné, aby byl dostatek tak velkých a schopných nabíječek na všech trasách. Není možné podporovat síť stanic s výkonem 1,6 MW. Rozvětvená spleť menších stanic zní skutečněji, v případě Tesly dokonce existuje a dále se rozvíjí, ale v jejich případě se nepočítá s rychlým dobíjením tahačů.
U nich samotných pokračuje vývoj, a tak se další prototypy objevují na silnici, jak můžete vidět na nových záběrech níže. Prototyp Tesly Semi byl natočen u amerického sídla přepravního giganta UPS - zda náhodou nebo ne, je otázkou, na každý pád se tam pohyboval. A působil při tom docela majestátně...
Téměř neslyšně se pohybuje Tesla Semi. Místo vysokoobjemového dieselového motoru jsou slyšet elektromotory a aerodynamický hluk
Starší záběry z první prezentace Tesly Semi
Zdroj: WSJ
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před hodinou - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.19. 05:52 - Stepan
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan