- -

Tahač Tesly není zase taková bomba, jedna velká přepravní firma ho zcela odmítá

 | 71 příspěvků | 22.1.2018 Mirek Mazal
Reagovat

Nepřihlášený

Takže vlastně tvrdí to, co.. | 22.1.2018 18:26reagovat
avatar

Takže vlastně tvrdí to, co někteří z nás tady hned od začátku :)

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

V tom je právě jádro pudla.. | 22.1.2018 19:08reagovat
avatar

V tom je právě jádro pudla. Megawattové auto - myslím benzínové samozřejmě - natankujete za stejných 5 - 10 minut i s kafem jako stokilowattové a není s tím žádný další problém, benzinka je na každém rohu prostě proto, že na každém rohu být může a technicky s tím není žádný problém. Pro masové elektro z principu nedosažitelná věc (a proto elektro nikdy nemůže z principu být levné ani skutečně masové, protože kauzalita).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Milon

Koukám, že jsme nejchytřej.. | 22.1.2018 19:11reagovat
avatar

Koukám, že jsme nejchytřejší národ na světě. Hlavně na to, že něco nejde. Škoda že nějaký Čech nebyl při stvoření světa, že by pánubohu dobře poradil.

Nepřihlášený Kume

Čoskoro pride na "lamanie.. | 22.1.2018 20:23reagovat
avatar

Čoskoro pride na "lamanie chleba",keď štaty pochopia že nie su schopne financovať veľmi drahu infraštrukturu.Mnohe nemaju prostriedky na kvalitnu udržbu ciest,stavbu dialnic a nie ešte,aby dotovali vedenia velmi vysokeho napätia k super-mega nabijačkam.A čim ďalej všetko s elektromobilitov je drahšie.Ceny vzacnych kovov stupli niekoľkonasobne hlavne medi.Takže ešte min.50 rokov nam budu davať za priklad Norsko,ktore elektromobilitu financuje z ťažby ropy a plynu.

Nepřihlášený

Ale co jako Kua? Nejak se.. | 22.1.2018 20:42reagovat
avatar

Ale co jako Kua? Nejak se začít musi ne? Stejne nakládají stoji 20 hodin na benzince a spi, tak proste budou dobíjet 5 hodin no, kdo by rekl, ze za par let se tu udela stovky objednávek na ciste elektrické tiraky? Podél me je to mega úspěch a ikdyby tl nakonec nevyšlo, tak každy posun nekam, je dobry!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Majkl

Opět autoforum svými žvást.. | 22.1.2018 21:13reagovat
avatar

Opět autoforum svými žvásty nezklamalo - na základě jedné firmy, která nemá zájem, usuzujete, že SEMI není taková bomba? :)

A nepsali jste nedávno, že si ji předobjednalo poměrně velké množství firem (mluví se minimálně o 1200 kusech)?

Tesla na některých trasách staví i 40 až 50 stojanové Supercharger stanice: Ty stanice jsou rozděleny na A a B, takže pokud obě nabíjejí Teslu, sníží se jejich výkon na nějakých 60 kW. Rozvodná síť nikde i při 40 stojanech nepadá, takže s jedním 1,6 MW stojanem by problém nebyl. :)

Taky jste zde dřív psali, že Tesla si dělá SEMI přimárně pro sebe, chce je na převoz komponentů z jedné továrny do druhé.

Takže, nedávalo by větší smysl NEstavět Megachargery na každém rohu, jak navrhujete, ale jen po předchozí domluvě s případným zájemcem, např. na místech, kde se kamiony nakládají/vykládají, tudíž mají spoustu času na dobíjení?

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Ale co jako Kua? Nejak se.. | 22.1.2018 21:17reagovat
avatar

Přesně tak mám model S a neměnil bych. To jaký dokázal Elon Musk udělat rozruch na poli automobilismu je neuvěřitelné.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

To je myslim zrejma reakce.. | 22.1.2018 21:46reagovat
avatar

To je myslim zrejma reakce na prehnana ocekavani. Trosku uvazujicim lidem je jasne, ze toto auto je bez poradne infrastruktury pro dalkovou dopravu nehvodne. Postavit sit dobijecek s vykonem kolem 1000 kW na jeden stojan nebude ani levna ani rychla zalezitost, stejne tak nachystat pomale (radove 100kW) nabijecky na odpocivadlech. Bez huste infrastruktury na dobijeni je to pouzitelne opravdu pouze na relativne kratke trasy, kdy se bud zvladne vratit do depa na 1 nabiti nebo pro pravidelne zasobovani a stoji za to uvazovat o nabijecce v cili. Predstava, ze s tim dojedu k normalnimu zakaznikovi a dobiju u nej par set kWh ze zasuvky je Sci-fi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Majkl

Reakce na: To je myslim zrejma reakce.. | 22.1.2018 22:27reagovat
avatar

Někde jsem četl informaci, že 80% náklaďáků v USA jezdí trasy do 400 km - tuším, že to Elon zmiňoval přímo při představení SEMI, takže pro spoustu společností by to smysl dávalo.

Pochopitelně, že to není vhodné pro každého. :)

Jinak, doba budování Megachargeru bude podle mě srovnatelná s budováním Superchargeru, nejdelší čas tam asi stejně trvá vyřídit všechny papíry, než samotná výstavba nabíječky. Cenu si netroufám odhadovat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Někde jsem četl informaci,.. | 22.1.2018 23:34reagovat
avatar

To je prave jedno z tech trosku zavadejicich tvrzeni, ktera mozna vyvolala prehnana ocekavani, na ktera prave cteme reacki. Ani Musk netvrdi ,ze je to 80 % nakladaku, ale 80 % tras, pokud neni dopravce dost velky a trasy dost pravidelne, tak je slozite udrzovat ve flotile ruzne nakladaky na dlouhe a kratke trasy. Dalsi vec je, ze i kdyz trasy nejsou extremne dlouhe, tak casto kamion vyslete udelat kolecko, takze objede treba 5 400km tras, nez se zase dostane domu. Pokud jste 400 km od depa a dalsi den mate nakladat nekde pobliz, tak se nebudete vracet domu.

V neposledni rade jsou elektromobiliste optimisty v ohledu dobijeni, casto si delaji legraci ze spalovaku, ze potrebuji benzinku a jim staci kazda zasuvka, ale dobit baterii podobne kapacity je bez specialni dobijeci stanice jen tezko predstavitelne.

Dobu ani naklady budovani neodhadnu, ale vidim v tom vetsi problem nez v infrastrukture pro osobni vozy, potrebujete radove vetsi prikon a zaroven tahac narozdil od osobniho vozu nevyjizdi kazde rano dobity z garaze a netravi vetsinu dni kratkou popojizdkou po okoli.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Majkl

Reakce na: To je prave jedno z tech t.. | 23.1.2018 00:35reagovat
avatar

Já bych řekl, že pro Teslu je klíčové hlavně to, že to zvládne bez problémů dojet s nákladem z jedné továrny do druhé.

To, že jim vývoj vlastních kamionů zaplatí zákazníci, je už jen bonus.

Jak říkám, pochopitelně, že SEMI není vhodný pro každého. Ovšem, vzhledem k počtu firem, které si několik jednotek nebo desítek kusů předobjednali, to vypadá, že někomu ten dojezd bude vyhovovat.

Co mi ovšem přijde komické, je chování redaktorů Autofora.

Jak je možné, že před měsícem zde vydali článek s nadpisem: "Tesla Semi je neskutečný úspěch, detaily jedné objednávky odhalily celou pravdu", kde popisují poměrně velký zájem o předobjednávky.

A o měsíc později vydají článek s nadpisem: "Tahač Tesly není zase taková bomba, jedna velká přepravní firma ho zcela odmítá" ?

Takže Tesla je neskutečný úspěch, jelikož o ni má zájem velký počet firem, ale nakonec to není taková bomba, protože jedna z velké spousty firem nemá zájem? Tomu říkám logika.

Nepřihlášený Zem

1x SEMI (125kWh) = 100x Hy.. | 23.1.2018 01:51reagovat
avatar

1x SEMI (125kWh) = 100x Hybrid (1.25kWh), ktory nepotrebuje nabijanie a infrastrukturu

Na planete mame 2 miliardy aut + obmedzene zdroje litia, kobaltu, atd. Elektromobily s velkou bateriou nie je dobry napad pre nasu Zem.

Mozno sa v buducnosti objavia nove materialy. Uvidime.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Charlie

O smyslu či nesmyslu Semi.. | 23.1.2018 05:39reagovat
avatar

O smyslu či nesmyslu Semi má cenu debatovat, až jich pár set bude 2-3 roky v plným provozu u špeditérů. Pak se rychle ukáže jestli je to krok vpřed nebo slepá ulička - on je provoz v reálných podmínkách rychle ověří. Jásat nad předběžnou objednávkou pár set kusů s neurčitým termínem dodání je úsměvné.

Nepřihlášený Tony

Reakce na: V tom je právě jádro pudla.. | 23.1.2018 07:26reagovat
avatar

Pane vy jste ale vů*. Před sto lety taky nebyli benzínky na každém rohu, ani sítě nebyli dělaný na to, aby se mohl připojit každý dům ale přesto má dnes každý barák odběr v desítkách kWh a pumpy jsou na každym kroku. Vaše myšlení pane, vaše myšlení lidstvo nikam neposune. Ještě že ten blázen Musk vidí dál než pravověrný petrolhead.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený richie.rich

tak mi staci exploze bater.. | 23.1.2018 08:07reagovat
avatar

tak mi staci exploze baterii pri nehode u osobni tesly;) tohle musi byt pri roztrzeni batterypacku exploze jak mala atomovka s toxickym mrakem docela slusnych rozmeru... kdy uz splaskne ta korporatni bublina. kdyby nacpali pulku penez z elektroterorizmu do zachrany destnych pralesu tak bychom to mozna prezili...

Nepřihlášený gtv8

To ten tahac bude mit tako.. | 23.1.2018 09:35reagovat
avatar

To ten tahac bude mit takovou spotrebu i s plnym navesem pisku, haha. Bez navesu to se machruje, tam musi byt draty jak ruka.

Nepřihlášený

Reakce na: Pane vy jste ale vů*. Před.. | 23.1.2018 09:56reagovat
avatar

No, obávám se že kolemjdoucí 2 má pravdu. To není o zpátečnickém myšlení petrolheada, ale o logickém uvažování.

Jedna věc je samotný elektro tahač, zde se dá hovořit o úspěchu. Druhou věcí je množství energie, kterou tyto tahače budou nárazově potřebovat pro své dobíjení.

I v případě, že by elektrárny byly schopny prudce zvýšené množství elektřiny vyrobit, žádná rozvodná síť jí nebude schopna přenést.

A při současném připojení většího množství elektro tahačů k superchargerům a hlavně při jejich odpojení bude obrovský problém s regulací výroby elektřiny.

V otázce elektropohonu bych viděl budouctnost spíš v palivových článcích. Ale až v době, kdy průmyslová výroba vodíku nebude energeticky tak náročná.

A nenazývejte někoho volem jen pro to, že nesouhlasíte s jeho názorem. Děláte ze sebe vola sám.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený USA

není prece problem, aby do.. | 23.1.2018 11:21reagovat
avatar

není prece problem, aby dobijeci stanice obsahovala velky akumulator, který se bude trvale dobijet stabilnim proudem a při pozadavku na dobiti auta pujde spickovy vykon na dobiti z tohoto akumulatoru.

a jako bonus ten akumulátor bude posilovat sit ve spickach, takze se muze stat, ze levnym proudem se bude nabijet a ve spickach ho bude draze prodávat, takze ve finale bude mit energii pro dobijeni aut zadarmo

Nepřihlášený Martin

Když je poptávka a tlak na.. | 23.1.2018 14:26reagovat
avatar

Když je poptávka a tlak na vývoj, tak to běží dopředu neskutečně rychle. Jak vypadaly první počítače nebo mobilní telefony ... a kam to vývoj posunul. Jestli nějaký špeditér ty tahače nechce nebo nepotřebuje, tak to vůbec nic neznamená. A zdá se mi nepravděpodobné, že by zdejší chytrolíni s jasným a pevným názorem ( ať už pro nebo proti ) byli větší specialisti v oboru než ti, kteří tohle auto vyvinuli, budou vyrábět, prodávat nebo provozovat.

Nepřihlášený Shal

Reakce na: No, obávám se že kolemjdou.. | 23.1.2018 14:53reagovat
avatar

Samozřejmě že kolemjdoucí nemá pravdu a ani další zátečníci. Elektrárny a páteřní síť by zvládla elektromobilitu v plném rozsahu už dneska. Problém by byl pouze s místními sítěmi, ale vzhledem k tomu, že se neplánuje kompletní přechod na elektromobilitu do zítřka, ale bude se jednat o postupný proces během následujících 20 let, tak se opravdu není čeho bát. Rezervy v síti jsou opravdu velké a případné špičky vyřeší trh dynamickými cenami elektřiny.

Lithia je na světě dost. Není to nijak vzácný prvek pro všechny elektromobily na světě, nehledě na to, že mluvíme o elektromobilech a ne o lithiomobilech. To že se používá lithium jako hlavní prvek pro výrobu baterií, ještě neznamená, že tomu musí být navžy. Už dnes existují alternativy.

Tohle to škarohlidství a spátečnictví není nic jiného, než kdyby lidé koncem 19 století tvrdili, že je nemožné aby auta nahradily koně. Přece v té době nebylo na trhu dost oceli pro stavbu tolika aut, dost benzínu, dost ropných vrtů, dost benzínových pump, jako že tehdy se prodával benzín v drogeriích a lékárnách. Věci se změnily postupně. Jak rostla poptávka, tak rostla i nabídka produktů, zdrojů a služeb.

Soudit budoucnost dnešníma očima je stejný nesmysl jako stejnýma dnešníma očima soudit minulost. Elektromobily jsou tu a už nikde nezmizí. Každý rok se prodá výrazně více elektromobilů a plugin hybridů než rok předtím s tím jak se zvyšuje nabídka a klesá cena. To jak někteří tvrdí, že by elektromobil nikdy nechtěli je naprosto stejné, jako když před 30 lety nikdo nechtěl mobily, když měli pevné linky, nebo před 10 lety nikdo nechtěl dotykový mobil. Přece si nebudou patlat po displayi. Za 30 let už nikdo nebude věřit, že se kdysi musel do aut lít benzín.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený eLzyx1

vážený autore článku, jste.. | 23.1.2018 15:30reagovat
avatar

vážený autore článku, jste pako. Vy vůbec nechápete, že stejně jako různí lidé mají různé potřeby, tak různé firmy mají také různé potřeby. Jedné firmě vyhovuje dieselový tahač, druhé Tesla, třetí to odbude dodávkami a čtvrté stačí poslíčci s jízdními koly. Jsou tedy dieselové tahače k ničemu, když jsou té čtvrté dopravní firmě k ničemu? Přesně na takové teorii stavíte tezi, že Tesla Semi je k ničemu. Sice můžete namítat, že je v článku alibistické "každá mince má dvě strany", ale tenhle článek tu vůbec neměl být. Ok, nepotřebují elektro tahače, pro jejich využití jsou k ničemu. Ale koho to zajímá?

Nepřihlášený Martin

Na dlouhé trasy určitě ne... | 23.1.2018 15:33reagovat
avatar

Na dlouhé trasy určitě ne. Ale do města, ať už pro osobní dopravu nebo rozvoz zboží může být elektřina docela dobrá alternativa. Ale musel by se, kromě jiných věcí, řešit i zvuk elektrických aut. V Číně elektroskútry jezdí jako přízraky, často po chodnících a bez světla ( proč by čínští řidiči plýtvali elektřinou na osvětlení, měli by kratší dojezd ... ), je to kolikrát o hubu, když se kolem lidí řítí bez zvuku a bez světel.

Nepřihlášený Hombre5324

Ač elektromobily a elektro.. | 23.1.2018 16:32reagovat
avatar

Ač elektromobily a elektrotahače vypadají velmi nadějně, je to podle mě slepá ulička vývoje.

Těžko si lze představit to množství přípojek na parkovištích uprostřed velkých sídlišť (nejenom v Česku, samozřejmě), těžko si lze představit tu zátěž rozvodné sítě, až se-obvykle-večer, připojí statisíce (miliony ?) elektro aut. Když nenajdete místo, zůstanete stát třeba uprostřed křižovatky (přehnáno). Kde budou dobíjetlidi mimo Evropu a Severní Ameriku - ostatní svět není ani zdaleka tak hustě (vyjma měst) obydlen, aby se tam mohla stavět silná, rozvodná síť.

A těžko si lze i představit to množství lithia v tom počtu aut...

To množství elektřiny by se mělo opřít do rozkladu mořské vody...kyslík a zkapalnělý vodík - to bude, si myslím, spíše to řešení, až dojde ropa. Prostě kapalina - dnes benzín, nafta - je na množství ukryté energie nejméně náročná na prostor. Bezpečnost tlakové nádoby a obrovských lithiových baterií je také na diskuzi - lithium je hodně nebezpečné.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Přesně tak mám model S a n.. | 23.1.2018 16:33reagovat
avatar

To, že si ty jeho elektrospotřebiče někdo kupuje je neuvěřitelné...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hombre5324

Reakce na: Samozřejmě že kolemjdoucí.. | 23.1.2018 16:48reagovat
avatar

Elektromobily tu byly už před sto (!) lety, pane.

Když si vezmete kalkulačku a rozum do hrsti, tak si lehce spočítáte kontroverzi mezi výkonem elektráren, kapacitou (!) rozvodné sítě a nárazovitost dobíjení aut.

Dnes se zdržíte u čerpací stanice pět minut i... a jedete dál, uvolňujíce místo dalším.

Při nabíjení elekroauta tam ale strávíte, řekněme, dvě hodiny(?!). Nedá se to sice až tak lehce přepočítat, ale když si vezmete ten poměr, tak místo jednoho stojanu budete potřebovat na jedné čerpačce dvacetčtyři přípojek... ! Myšleno na stejný počet aut v klasické čerpačce.

Teď si vynásobte tímto počtem kW, které budete potřebovat a dojdete k docela závratným číslům. Ty dobíjecí stanice musí mít pořádnou rozlohu a pořádný příkon... Takže nevím, nevím - fyzika je neúprosná.. a ekonomika taky :-/

Není všechno nové vždy lepší - a to jsem příznivcem elektřiny jako takové všeobecně, jenže právě její výroba a rozvod má ostré hranice, dané fyzikálními zákony.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Ač elektromobily a elektro.. | 23.1.2018 17:22reagovat
avatar

On i ten vodík neroste na stromech a musí se vyrábět za pomocí elektřiny. Je lepší tu elektřinu používat rovnou v autech než skrze vodík jako médium. Navíc voím má opravdu velké množství nevýhod. Proto se od něj naopak ustupuje. Poslední automobilka, která ještě vyvíjela voddíkové články byla Toyota a i ta vodík upozaila za baterie a podepsala s Panasonicem dohodu o dodávkách baterií.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Elektromobily tu byly už p.. | 23.1.2018 17:27reagovat
avatar

No a co že tu byly elektromobily před sto lety? Byla elektřina, tak byly elektromobily. Byly jednodušší než spalovací motory, ale tehdejší baterie byly velmi zaostalé a proto se neprosadily. Dnešní baterie jsou mnohem dále než ty Voltovy články.

Dnes musíte jezdit k benzínkám. Proč? Vy si váš mobil nabíjíte u benzínek? Prostě píchnete do zásuvky. Jako nabíječka může sloužit každá lampa pouličního osvětlení a taky se to tak dělá. Prostě 2 dráty do každé lampy a nabíjíte. Už nemusíte nikdy jezit na benzínové pumpy. A ani nepotřebujete nějaké vysoké proudy. Prostě stačí když denní nájezd nabijete přes noc. Nebo v práci, nebo v obchodě. Už žádné pumpy nebudou zapotřebí. Pro dlouhé trasy to jsu rychlochargery, kdy za půl hodiny dobijete auto po každých 4 hodinách jízdy. Nebo 5 hodinách. Nebo 10 hodinách. Baterie se zlepšují a jejich kapacita roste každý rok.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shalom

Shale, vážně si myslíš, že.. | 23.1.2018 18:16reagovat
avatar

Shale, vážně si myslíš, že si nabiješ auto u pouliční lampy..? Ano, vím že už to vymýšlejí. Ale to není to stejné jako si u ní nabít mobil. To znamená natáhnout pro každou větev osvětlení komplet nové kabely a připojit na transformátor. Ty "ne moc velké proudy" to jsou stovky ampér :-) Seznam se se základy elektrotechniky a kup si kalkulačku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hombre5324

Reakce na: No a co že tu byly elektro.. | 23.1.2018 19:10reagovat
avatar

Koukám, že o fyzice nemáte moc páru, že :-/

Jestliže má baterie v autě kapacitu 85 kWh, tak pro nabití jí musíme dodat cca1,25 kapacity, zhruba 100 kWh. Pro nabíjení aku potřebujete 400 V (!) - už vidím, jak na každém kandelábru bude zásuvka nebo kabel na 400V/50A (v děti, ve sněhu - lidi rozbijou i hadici od kopmresoru)!!

Jestliže chcete auto nabít za tu noc, tedy řekněme osm hodin, tak si spočítejte, jaký tam půjde proud.

A samozřejmě musíte zaplatit těch 100 kWh... :-) Každý den, víceméně - pokud jezdíte; anebo adekvátně méně, když baterii nevybijete celou.

Na to nejsou stavěny ani dnešní rozvody, natož v bytovkách a pár let starých RD. Obvyklý jistič do baráku je 25A a málo kde, vyjma nových staveb, povolí dodavatelé vyšší - ještě tak 32A.

Napřed si to spočítejte a pak tady tvrďte, jaká, že to bude brnkačka... !!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hombre5324

Reakce na: On i ten vodík neroste na.. | 23.1.2018 19:33reagovat
avatar

Proboha... vodíkové články a jezdit na vodík je diametrální rozdíl !!!

A efektivnost výroby vodíku (ve velkém) a statisíců dobíjecích stanic je taky někde jinde... :-/

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Shale, vážně si myslíš, že.. | 23.1.2018 19:43reagovat
avatar

Že to vymýšlejí? Vždyť to už se dávno provozuje :) Jenom ne u nás.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Koukám, že o fyzice nemáte.. | 23.1.2018 19:48reagovat
avatar

Ne, opravdu se nesnažte psát něco o fyzice, protože to co jste napsal, to jsou blbosti :D Opravu nepotřebujete mít 400V zásuvku :)

Pokud si to přečtete ještě jednou, tak píšu zcela jasně, že nabití přes noc nebo v práci nebo v obchodě bude stačit pro dobití denního nájezdu. Denního nájezdu. Řekněme takových 20-30 najetých kilometrů, což je průměrný denní nájezd.

Už zase tady plantáte něco o dnešním stavu. Já mluvím o situaci za 10, 20 let. Opravdu si nevymýšlejte nesmysly.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Že to vymýšlejí? Vždyť to.. | 23.1.2018 19:50reagovat
avatar

Tos četl v ábíčku, nebo si našel na půdě sedmičku mladých pionýrů?

Zamysli se nad příspěvky Hombrého, má naprostou pravdu Ty ekologu

Nepřihlášený Arni

Smiešne na elektroautach j.. | 23.1.2018 19:51reagovat
avatar

Smiešne na elektroautach je to,že obyvatelia miest si ich nemôžu kúpiť z dôvodu nemožnosti nabíjania. Kupujú si ich obyvatelia prímestských oblastí a vidieka ktorí majú doma garáž,špeciálnu nabijacku a el.pripojku na väčší výkon ako je bežné. Na takúto prípojku je potrebná žiadosť a následne aj vyšši mesačny paušál.

Ľudí presviedčajú na kúpu elektroauta argumentom,že už nikdy nebudú musieť ísť na benzinpumpu a stačí im doma 220V. Že to tak ľahké nie je,radšej mlčia. Ani všetci na vidieku si elektroauta nebudú môcť nabíjať, pretože im elektrárne nedajú povovolenie na istič pre väčší výkon.

Nepřihlášený

Reakce na: Koukám, že o fyzice nemáte.. | 23.1.2018 19:54reagovat
avatar

Například takový destination charger od Tesly má 208V

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Například takový destinati.. | 23.1.2018 20:15reagovat
avatar

A příkon?

Nepřihlášený

Dodávají se 48 a 72A verze | 23.1.2018 20:21reagovat
avatar

Dodávají se 48 a 72A verze

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Dodávají se 48 a 72A verze | 23.1.2018 21:09reagovat
avatar

Nemyslím výstupní hodnoty.

Myslím napětí a příkon chargeru. 230, nebo 400V ?

A jistič na 72 A asi doma nemáš...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hombre5324

Reakce na: Ne, opravdu se nesnažte ps.. | 23.1.2018 23:04reagovat
avatar

Nemohu si pomoci, ale všechno se to odvíjí od fyziky :-)

Víte, jak vypadá, třeba, baterie do elektrokola? Fyzicky ? Jsou to bodově pospojované - sério-paralelně - články typu "18650", tedy průměr 18mm a délka 65 mm (větší tužková baterie AA). Každý tento článek má ale vždy (!) jednotné napětí - z principu lithiového akumulátoru - a to je 3,7 V. Pokud chcete dostat napětí určené pro motor elektrokola - ovšem staejně tak pro motory elektroauta, musíte - a to i za 20-30 let bude stejné, spojit tolik článků dohromady, do série, abyste dostal potřebné napětí. V autě je baterie sice, samozřejmě, složena z větších samostatných článků, ale o naprosto stejném napětí - stále je to 3,7V !

Čím větší napětí, tím menší, ale přesto setsakra silné, proudy potom tečou instalací v autě. Konstruktéři musí zvolit kompromis mezi napětím/proudem; abyste ovšem dostal nějaký výkon, tak tyto pakety sériově spojených článků (každý z nich má těch 370V), musíte ještě složit, ale paralelně. Podle toho, kolik jich máte, budete mít "silné" auto.

Nabíjecí napětí lithiových článků je 4,2 V; jestliže jich složíte deset dohromady (sériově), máme tedy napětí cca 370 V, ale nabíjecí napětí bude 420 V !!

Nabíjet z jedné fáze na 230V lze - ale musíte v chargeru mít nějaký násobič s usměrňovačem na alespoň těch 420V.. Jako s 6V nabíječkou, blahé paměti z motorky, těžko nabijete 12V akumulátor z auta, že :-/

A ještě připomínám - nebudeme chodit daleko - jak chcete zajistit trvalý přístup k nabíječi v pražských ulicích... třeba? V baráku třicet partají, dohromady - minimálně třicet aut; kde vezmete jen to místo? Zóny nezóny - každý parkuje, kde najde volné místo. Takže bude každých, řekněme 5-6 m, jeden sloup 420V/80 A ?

Trochu sci-fi i za 20-30 let :-((

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Nemyslím výstupní hodnoty... | 23.1.2018 23:43reagovat
avatar

Proč bych potřeboval doma jištič na 72A. To se dá nabíjet normálně z domácího sítě. Jenom to prostě trvá déle. Ale pro běžný denní provoz to bohatě stačí.

Nepřihlášený

Reakce na: Nemohu si pomoci, ale všec.. | 23.1.2018 23:54reagovat
avatar

V USA mají napětí 120V a taky nabíjejí normálně doma.

Víte, někteří hledají důvody proč to nejde a jiní způsoby jak to udělat. Veřejné sítě se procházejí pravidelnou modernizací a posilováním. Nikde není napsané, že překopají všechny silnice a parkování na světě, ale prostě když se někde bude předělávat ulice, tak ji už můžou udělat s ohledem na elektromobily. Z počátku klidně stačí jedna nabíječka na kandelábr. Nepotřebujete 400V ani 80A. Stačí 240V a 25A.

Všimněte si, že celou dobu se tu snažíte tvrdit jak to nejde a přitom se to už děje. To není nějaká vzdálená budoucnost. To je dnešek. Technicky to už ani dnes není problém. Je to jenom o tom přestat vidět na všem novém jenom samá negativa. Největší problém v rozvoji eletromobily totiž nejsou technologie, ale zpátečníci, co se bojí udělat krok vpřed. Stačí otevřít oči.

Ale naštěstí ne všichni jsou tak negativističtí jako Češi. Jenom proč pak se pořád divíme, že jsme pořád pozadu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hombre5324

Reakce na: V USA mají napětí 120V a t.. | 24.1.2018 01:10reagovat
avatar

Za prvé: netvrdím, že to nejde, ale že je těžko představitelné, že budou miliony přípojek po světě

Za druhé: ano, ve Státech mají 120V/60Hz... ale každý charger musí nabíjet těmi 420 V (nebo aspoň 400 V); přehlížím, že normované rozvody mají max 16A na okruh, světelný 10 A - a na to jsou také dimenzovány průřezy kabelů rozvodu.

P.S. Zkuste si šáhnout na vedení, kterým proudí několik hodin 16A...

Za třetí: fyzikální zákony neokecáte tlachama o "zpátečnictví"

Za čtvrté: nejslabší chargery v současnosti mají výkon cca 10 kW a berou ze sítě 230 V minimálně 32-35 A; pokud máte v autě baterii 80 kWh, budete nabíjet minimálně 8 hodin + ztráty

Za páté: Konec debaty - nebaví mě "debatovat" s někým, kdo nerespektuje (nebo o nich nemá ani základní povědomí) přírodní zákony... Bye

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shalom

Dobré ráno, kluci :-) Homb.. | 24.1.2018 07:41reagovat
avatar

Dobré ráno, kluci :-) Hombreho poopravím, ale jen mírně. V současnosti je svorkové nalětí palubního akumulátoru obvykle tak 340V, ne 370V. Výsledek se změní jen málo, pořád jde o dost velké nabíjecí proudy.

Víte, už jsem na světě dost dlouho a něco jsem zažil. V šedesátých letech bylo všem jasné, že do deseti let budem lítat na dovolenou na Měsíc, nebo na Mars. Že postavíme obrovské rakety a do přelomu tisíciletí navštívíme blízké hvězdy. Že bude na světě mír a práci za nás zastanou stroje. A tak dále.. Jenom naprostí zpátečníci a ignoranti říkali, že to nebude až tak horké.

Zkuste si na youtubu najít "svět v roce 2000" Je to reportáž z výstavy v Paříži v šedesátých letech. Něco se splnilo, ale jiným způsobem, něco je jen úsměvný blábol (cituji: v prosklené ledničce vydrží potraviny čerstvé nejméně půl roku..). Ale lidi by se tenkrát za to taky bili. Vždyť čtyřicet let je taaak dlouhá doba.

Pěknej den všem. A občas trochu poodstupte od problému a podívejte se na něj nezaujatě.Ušetří vám to zklamání.

Nepřihlášený

Reakce na: Za prvé: netvrdím, že to n.. | 24.1.2018 08:28reagovat
avatar

Opět nám tu tvrdíte, že koně nenahradíme, protože na světě není dost benzínu.

Nepřihlášený Martin

Přechod na elektrická auta.. | 24.1.2018 09:10reagovat
avatar

Přechod na elektrická auta by přece nebyl okamžitý a stoprocentní. Spalovací motory, hybridy i čisté elektromobily budou existovat vedle sebe ještě hodně dlouho a pokud nějaký přechod vůbec kdy bude, bude pozvolný, takže související infrastruktura se bude budovat taky postupně.

Nepřihlášený S&&B

Já teda nevim, jak ostatní.. | 24.1.2018 16:27reagovat
avatar

Já teda nevim, jak ostatní diskutující, ale já tu mám jednu zkušenost s hybridním nákladním autem velikosti Avie (konkrétní značku neuvedu, nebyla česká ani americká). Fungovalo to tak, že na místě nohou spolujezdce byla veliká krabice, v ní počítač/ ŘJ, který reguloval nabíjení, rekuperaci a pohon elektrikou a přepínání mezi elektropohonem a dieselem. Ten kompjůtr se docela hřál. Auto po "nastartování" bylo schopné jet asi 200-500 m čistě na elektriku - reálně (výrobce tvrdil, že až 5 km). Pak se automaticky startoval diesel, na který to jezdilo dál a zároveň se dobíjely akumulátory.

Myšlenka výrobce byla asi taková, že eletrikou se bude rozjíždět, aby se šetřila nafta. Protože na rozjezd je potřeba nejvíc energie. Realita byla asi taková, že odjezd ze dvora na rozvážku byl jako výše popsáno a pak to většinu dne jezdilo jen na naftu, protože se akumulátory nestíhaly dobíjet. Aby byl možný rozjezd na elektriku, muselo se po vybití rozjezdových aku auto buď píchnout do nabíječky (což se na noc dělalo) nebo jet na naftu cca 20 minut v kuse. Jet, ne hrkat po centru města na semaforech.

Výhody:

=>lepší/rychlejší rozjezd, pokud byly aku nabité

=>malá úspora nafty na rozjezdech

Nevýhody:

=>auto bylo těžší o aku + ŘJ + kabeláž + motory

=>mělo nižší nosnost, než stejné auto s klasickým dieselem - asi 200 kg (přesně si už nepamatuji)

=>přehřívání řídící elektroniky při častých rozjezdech a brzdění.

=>v porovnání se standardní verzí se úspora paliva ztratila v omezení nosnosti tohoto vozidla

Tož, takový experiment. Výrobce sondoval, co má a nemá smysl. Asi. Bylo to před nějakýma pěti rokama a od té doby se to nikam nepohlo. Místo toho začali nabízet verze na CNG.

A Tesla-truck? No nevim. Na svážení materiálu se skladu výrobce součástek někam do 50km vzdálenýho logistickýho centra/překladiště - tam by to k něčemu být mohlo. Ale jinak? Úlet. alespoň z evropského pohledu skrze nařízení..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Já teda nevim, jak ostatní.. | 24.1.2018 16:29reagovat
avatar

A Tesla-truck? No nevim. Na svážení materiálu se skladu výrobce součástek někam do 50km vzdálenýho logistickýho centra/překladiště - tam by to k něčemu být mohlo. Ale jinak? Úlet. alespoň z evropského pohledu skrze nařízení č.561 ohledně dob řízení a odpočinku. V jůesej tohle nemají. Ani tachografy. Jenom si malujou do sešitku - což se dá chápat něco jako obdoba naší "stazky", neboli denní výkaz výkonu vozidla. Tím pádem je v jůesej tak nějak "jedno", jestli řidič někde 5 hodin stojí a nabíjí baterky, který při cukání v zácpě na highway xx vymlátil.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: A Tesla-truck? No nevim. N.. | 24.1.2018 20:14reagovat
avatar

Ono to má dojezd 800km s 36 tunama

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: Ne, opravdu se nesnažte ps.. | 24.1.2018 21:50reagovat
avatar

Za deset až dvacet let to bude stejné nebo ještě horší než teď, protože ty limity na kterých jsme nejsou technologické, ale fyzikální. Jinými slovy, vyždíme se drobnou evolucí ještě pár procent navíc z toho co už máme a dál už není kam jít, žádná revoluce se nekoná a ani konat nebude (ledaže by někdo chtěl dát světu k dispozici volnou energii, nebo třeba znovu zprovoznit pyramidy ; mimochodem, některé z nich dodnes do určité míry pracují - a nemocní mocní vás dál budou lakovat s nesmysly o hrobkách atd). To je co se týče technologií.

Co se týče infrastruktury, stačí zopakovat již tisíckrát napsané: Fúzi nemáme, "jádro fuj" (debilní módní trend "melounových" - navrch zelených, uvnitř rudých), větrníky co vybíjí ptactvo, soláry co zabírají zemědělskou půdu, a co tam máme dál? Už jen spalovací elektrárny? Prostě ekokreténi, a to jsme zatím jen u výroby.

Co distribuce? Takže: Jak je na tom stát s pozemky například u takové D1, nebo jiných inrastrukturních staveb? Opravdu dokáže zajistit a zafinancovat něco, co bude mnohokrát dražší a náročnější (přičemž mu jistí oligokrati atd, tak jako doposud budou dál mocně "pomáhat" aby to zajistit nedokázal, protože v tom mají své zájmy?)

Dál se bude lhát všem o ekologii a elektromobilech, protože mocní ve skutečnosti neplánují žádnou masovou elektromobilitu (takže jim nevadí technologické ani infrastrukturní limity pro masovost), oni plánují jen ten první krok: Sebrat vám auta a svobodu celkově a do finále vás i zabít ("white run", švédská realita již dnes).

Takže každý musí přijmout svou zodpovědnost sám a sám za sebe (i pro ostatní) podle ní konat: Světlo nebo tma? Červená, nebo modrá? Mocná Pravda, nebo hromada lží a po ní... ehm... ? Je to na každém jednom z vás. Povede vás svědomí - pokud ho máte.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Za deset až dvacet let to.. | 24.1.2018 22:11reagovat
avatar

Možná bys tyhle ty svoje dost pošahané názory měl šířit nejenom v EkoEU, ale i v EkoUSA a EkoČíně, EkoIndii, EkoJaponsku, EkoKorei a dalších EkoZemích. Protože oni očividně neví stále neví, že to nejde, protože masivně investují do EkoTechnologií.

Znáš to pořekadlo Všichni jsou blázni, jenom já jsem letadlo?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Za deset až dvacet let to.. | 24.1.2018 22:18reagovat
avatar

Ještě abych nezapomněl na EkoNorsko, EkoIsland (obě nejsou členem EU), EkoAustrálii a samozřejmě EkoNový EkoZéland. :D

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: Možná bys tyhle ty svoje d.. | 24.1.2018 22:34reagovat
avatar

Není to ještě tak dlouho co číňani vyráběli ve velkém například kompaktní úsporné zářivky, protože "zájem" a "ekologie" - a nakonec sami přišli na to jak to je doopravdy. Dej jim čas.

jinak tedy ty jsi se už rozhodl, takže teď nech laskavě na každém ať usoudí sám, jestli jsou to "pošahané názory", a nebo nějaká ta fakta.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Není to ještě tak dlouho c.. | 25.1.2018 01:14reagovat
avatar

Já to nechávám na miliardě EkoČíňanů, miliardě EkoIndů a miliardě dalších EkoLidí. Třeba právě ti EkoČíňané loni nainstalovali solární elektrárny s výkonem 53 GW, což je nějakých 25 Temelínů a 19 GW ve větrných elktrárnách za 2016.

Ale na druhé straně jsi tu ty s Prokopcem, což to trochu vyvažuje :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Já to nechávám na miliardě.. | 25.1.2018 09:51reagovat
avatar

To odpovida spis 6 nez 25, jako kazdy spravny ekodemagog tak trochu zapomonate na to, ze jde o zdroj, ktery je schopen dodat jen malou cast instalovane kapacity a to jeste pomerne nestabilne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: To odpovida spis 6 nez 25,.. | 25.1.2018 10:47reagovat
avatar

Já na to nezapomínám, jenom jsem měl pocit, že to je něco tak samozřejmého, že na to nemusím upozorňovat. Samozřejmě že se jedná o peek. Ona ani ta jaderná elektrárna většinu času nejede na plný výkon. To ale vůbec nebylo jádro zprávy. Tím bylo ukázat, že jeho zpátečnictví nemá žádné racionální opodstatnění.

Prostě se rozhodl, že odmítne jakokoliv změnu, pevně si za tím stojí a teď už si jenom hledá pseudotechnologické výmluvy jak to obhájit. Například tím, že celý svět nařkne z ekošílenství a sám se prohlásí za ostrůvek racionality, byť na velmi chabých základech,

Nepřihlášený MOJE JMENO

Reakce na: To, že si ty jeho elektros.. | 26.1.2018 12:51reagovat
avatar

Protože Ti, co na ně nemají, či Ti, co mají rozum jim bohužel musí oklikou přispět na dotace...

Nepřihlášený Rastik

Reakce na: 1x SEMI (125kWh) = 100x Hy.. | 27.1.2018 19:47reagovat
avatar

No tak pre našu Zem hlavne nie je dobrý nápad prevádzkovať jeden a pol miliardy áut...

Nepřihlášený L.

Zas to elektrický lejno, n.. | 28.1.2018 12:44reagovat
avatar

Zas to elektrický lejno, nebude nikdy fungovat, do náklaďáku se prostě leje nafta a hotovo, když dojde, za 10 min natankuju a jedu do prd..

Nepřihlášený Michal220

Evropsky tahac max 1400l s.. | 28.1.2018 16:46reagovat
avatar

Evropsky tahac max 1400l se spotrebou 30l=dojezd 4600km takze tankovani max 1dnou tydne.Ne 2krat denně jak Tesla...i v americe jezdi dalkove trasy takze Tesla leda do mesta dava smysl.

Nepřihlášený Marshal

Kolego Shale - jak moc mus.. | 29.1.2018 11:10reagovat
avatar

Kolego Shale - jak moc musí být člověk zapálený pro nějakou věc, že se rozhodne ignorovat fyzikální zákony?

Naštěstí nám to budoucnost ukáže už za několik let..

Nepřihlášený Marshal

Ještě dodám - když jsem si.. | 29.1.2018 11:15reagovat
avatar

Ještě dodám - když jsem si přečetl několik článků na teslafans.cz, všechno je fantastické, světlé zítřky, jen ve článcích o akumulátorech se až příliš často objevují výrazy: musí se ještě vyřešit - budoucí technologie - zatím ještě - musí se zdokonalit - ještě je ve vývoji - slibná technologie.. atd.Jestli je zájem, můžu to spočítat :-)

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše