Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle rychlé je nejvýkonnější Porsche 911 Turbo historie, ohromit dokáže i jinak
22.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche letos přišlo s nejvýkonnějším provedením své 911 Turbo a i když od takového auta jistě nečekáte málo, svou dynamikou umí překvapit.
Porsche sice v posledních letech nahradilo vzduchové chlazení motoru vodním, mechanické řízení elektrickým a atmosférické pohonné jednotky přeplňovanými, nicméně stále je považováno za etalon mezi sportovními vozy - bohu hlavně dynamikou na technické trati i schopností vtáhnout řidiče do děje. To sice jeho vozy dělají hůře než dříve, ale pořád lépe než konkurence.
Bylo by ale naivní si myslet, že takto koncipované stroje nejsou rychlé v přímce. Video z tohoto týdne, které ukazovalo jízdz faceliftované GT3 po dálnici, ukazovalo, že i okruhům na místu šité verze nezklamou ani na dálnici. Platí ale též, že spíše oné dálnici na míru šitá varianta dokáže bodovat také na okruhu?
Právě na to se podíváme dnes díky videu, které zkoumá limity Porsche 911 Turbo S Exclusive Series. Toto provedení lze označit spíše za vrcholnou cestovní a luxusní verzi, která vznikla v pouhých pěti stech kusech. A oproti běžnému provedení se krom zlatého laku karoserie odlišuje také upraveným motorem s výkonem až 607 koní - největším stádem v dějiná 911 Turbo.
Že je tohle auto rychlé v přímce, nepochybujte ani chvíli. Na videu uvidíte, jak snadno dosáhne na německé dálnici rychlosti 343 km/h, která bude po odečtení odchylky tachometru přibližně odpovídat udávané nejvyšší rychlosti 330 km/h. To je bez diskuze impozantní, ale snad ještě působivější je, co tento relativně těžký a opravdu hlavně silniční model předvedl na zkrácené variantě Hockenheimringu.
911 Turbo S ES tuto technickou trať absolvovalo za 1 minutu a 7,30 sekundy, čímž se dostalo před Lamborghini Huracán (1:07,50) a jen mírně zaostalo za McLarenem 675 LT (1:07,20) i Ferrari 488 GTB (1:07,00). To jsou ovšem mnohem ostřejší, navíc výkonnější stroje, Porsche se tedy nemá zač stydět.
My pak jen dodáme, že vyjma již zmíněného mohou být vozy ze série Exclusive osazeny i karbonovými koly. Ta snižují neodpruženou hmotnost oproti běžným ráfkům o 20 procent neboli o 8,5 kilogramu. Jde však o prvek příplatkové výbavy, který není nikterak levný - na německém trhu vás celá sada vyjde na 15 232 Eur (cca 394 000 Kč)...
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series je více než rychlé. A je jedno, zda jde o jízdu v přímém směru či na okruhu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva