Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tata Nano se již do Evropy nepodívá, Tata Pixel ale ano
14.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Indická automobilka dlouho „vyhrožovala” tím, že v Evropě začne prodávat superlevné Nano. Nakonec ale tuto myšlenku opustila a pro starý kontinent připraví úplně jiný model.
Tata na právě skončeném ženevském autosalonu představila koncept Pixel, který je po modelu Nano dalším „prťavým” indickým nápadem na čtyřech kolech. Připomeňme, že Nano dnes platí za nejlevnější auto na světě, prodává se ale jen v Asii. Automobilka sice měla v úmyslu tento model nabízet i jinde, dokonce s ním kdysi absolvovala i „evropské” crashtesty, ale nikdy jej na zdejší trhy neuvedla. Předpokládáme, že důvodem byla nemožnost přizpůsobení vozu evropským regulacím při udržení konkurenceschopné ceny, a než to, Indové raději evropskou anabázi Nana odpískali.
Myšlenky na vstup na evropská odbytiště ale vedení Taty evidentně neopustilo, pouze na to půjde jinak. Klíčem k novým záměrům firmy je právě model Pixel představený v Ženevě. Jde sice jen o koncept, zástupci výrobce ale právě potvrdili, že k sériové výrobě nemá daleko. A jeho cílem je právě oslovit evropské zákazníky.
Vůz je se svými třemi metry ještě menší než Nano, má na délku jen tři metry. Přesto chce nabídnout místo pro čtyři cestující a s turbodieselovým tříválcem o objemu 1,2 litru a výkonem okolo 60 koní se chce stát vůbec nejúspornějším čtyřmístným automobilem světa.
Přímo šéf celého koncernu Ratan Tata potvrdil, že vůz zaujme místo dříve představeného konceptu Nano Europa a od výroby jej dělí jen nahrazení nahoru otevíraných dveří klasickými s poněkud menším prosklením, drobné úpravy zevnějšku a „defuturizace” interiéru. Podvozek sériové verze bude pocházet z Nana, dostane ale kratší rozvor, bude přepracován pro dosažení lepších jízdních vlastností a vyslouží si i lepší odhlučnění.
Místo pro čtyři cestující má zůstat zachováno a ambicí Taty dokonce je nabídnout Pixel se čtyřdvéřovou karoserií na nezměněném rozvoru mnohokrát zmíněného Nana. To zní ale s ohledem na délku vozu poněkud fantaskně.
Automobilka v tuto chvíli vyrábí 9 000 modelů Nano měsíčně a jejím cílem prodávat 200 000 těchto vozů ročně, a to převážně v domácí Indii. Podobné plány týkající se výroby sériového Pixelu ani přesnější datum uvedení na trh zatím neznáme.
Tata Pixel v podobě konceptu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz