Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 | Petr Miler
Tatra už nepatří mezi nejvýznamnější výrobce nákladních aut, zdaleka ne. Přesto existuje odvětví, ve kterém dál platí za špičku a záběry z extrémních off-roadových závodů ukazují, proč.
Z historického hlediska je Tatra jistě významnou automobilkou, však patří mezi jedny z nejstarších výrobců aut, kteří se dožili dnešních dnů. V současném automobilovém světě je ale spíše popelkou - za rok 2018 prodala jen 841 vozů, což je naprosto zanedbatelné číslo vedle největších světových výrobců jako Mercedes, Volvo nebo Man, kteří své prodané stroje počítají na statisíce ročně. Za takové situace by člověk čekal, že o Tatrách nebude dnes mimo Českou republiku pomalu ani slechu, přesto v zahraničí existují místa, kde uslyšíte hlavně o nich.
Nejlépe to dokazují záběry ze závodů v tzv. truck trialu, které se odehrály poblíž německých měst Teuchern a Oberottendorf. Vskutku náročné trati se staly obřím pískovištěm právě hlavně pro Tatry, které se s tamními nástrahami pokoušely popasovat častěji než jiné vozy. A už četnost jejich výskytu i schopnost v extrémních závodech obstát nejlépe ukazují, jak výjimečnou prostupnost terénem všeho druhu nabízejí.
Zajímavý je ale i pohled na samotné závody. Těžké trucky s pohonem 8x8 a venkovními rámy jsou konfrontovány s až absurdními překážkami, neboť jiné pro ně zjevně nepředstavují výzvu. Tyto ano a zdaleka ne s každou si poradí s nadhledem. Potíží je i pro takto schopné stroje zejména sypký povrch, do kterého se přes pohon osm kol dokáží relativně rychle zahrabat. Pošlete je ale jezdit po obřích kamenech a přejedou je, aniž by se pořádně zapotily.
Je to pozoruhodný vhled do okrajových oblastí automobilového světa, o které se běžně zajímá jen hrstka nadšenců. Díky záběrům z německých závodů si je můžeme věrně přiblížit. A fakt, že české náklaďáky v nich patří mezi elitu, pohled na ně jistě jen zpříjemní.


















Tatry s pohonem 8x8 jsou v terénu skoro k nezastavení. Nejlépe to ukazují na závodech v tzv. truck trialu v rukou schopných pilotů a jejich navigátorů
Zdroj: K4 Movies@Youtube
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 2 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
