Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tohle je vážně karma. Henrik Fisker jako součást VLF Automotive znovu navrhne Karmu
11.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dánský designér se vrací k prvnímu modelu své kdysi vlastní automobilky. Namísto baterií však bude relativně těžký sedan pohánět osmiválec o výkonu 647 koní.
Osud automobilky Fisker se rozhodně nevyvíjí tak, jak její zakladatel původně plánoval. Po relativním počátečním úspěchu totiž společnost zkrachovala a její pozůstatky koupili Číňané. Ti přitom hodlají nadále vyrábět sedan Karma, i když do značné míry modernizovaný. Tím nám ovšem příběh nekončí, právě naopak. Dočkat bychom se totiž měli rovněž modifikované verze tohoto modelu, za kterým stojí společnost založená v roce 2012 Gilbertem Villarrealem a Bobem Lutzem, bývalým vysoce postaveným manažerem hned několika automobilových koncernů, zejména pak General Motors.
Firma těchto dvou společníků nesla až dosud název VL Automotive, ani ten ale evidentně nebyl do historie vytesán skálopevně. Nově se totiž mění na VLF Automotive, přičemž celý příběh začíná být o řád zajímavější. Za daným „F“ v názvu značky totiž stojí dánský designér Henrik Fisker, tedy zakladatel původní automobilky nesoucí jeho jméno. Ten přitom nově bude mít na starosti produktovou strategii, a jak se asi dalo očekávat, také stylizaci nových modelů.
Nic dalšího se již nemění, i nadále tedy bude prvotinou značky Karma s 6,2litrovým osmiválcem převzatým z Chevroletu Corvette ZR1. Tato pohonná jednotka má produkovat 647 koní a 821 Nm točivého momentu, což je síla dostatečně velká na to, aby rozpohybovala nemalých 1 950 kilogramů vážící sedan z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost by pak měla dosahovat zhruba 320 km/h.
Pod názvem Destino se tento model má objevit na detroitském autosalonu s lehce obměněným designem, za kterým nejspíše bude stát stejně jako u originálu Fisker. Výroba pak bude probíhat v michiganském Auburn Hills, přičemž montážní linky se rozjedou ještě letos. Dodat pak již můžeme jen tolik, že firma VLF Automotive se postará také o výrobu další Fiskerovy kreace, a sice supersportu Force 1. Tedy vozu, který je aktuálně předmětem sporu designéra a jeho někdejšího chlebodárce v podobě automobilky Aston Martin.
Popis obrázku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva