Tohle je vážně karma. Henrik Fisker jako součást VLF Automotive znovu navrhne Karmu

Dánský designér se vrací k prvnímu modelu své kdysi vlastní automobilky. Namísto baterií však bude relativně těžký sedan pohánět osmiválec o výkonu 647 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Tohle je vážně karma. Henrik Fisker jako součást VLF Automotive znovu navrhne Karmu

11.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tohle je vážně karma. Henrik Fisker jako součást VLF Automotive znovu navrhne Karmu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dánský designér se vrací k prvnímu modelu své kdysi vlastní automobilky. Namísto baterií však bude relativně těžký sedan pohánět osmiválec o výkonu 647 koní.

Osud automobilky Fisker se rozhodně nevyvíjí tak, jak její zakladatel původně plánoval. Po relativním počátečním úspěchu totiž společnost zkrachovala a její pozůstatky koupili Číňané. Ti přitom hodlají nadále vyrábět sedan Karma, i když do značné míry modernizovaný. Tím nám ovšem příběh nekončí, právě naopak. Dočkat bychom se totiž měli rovněž modifikované verze tohoto modelu, za kterým stojí společnost založená v roce 2012 Gilbertem Villarrealem a Bobem Lutzem, bývalým vysoce postaveným manažerem hned několika automobilových koncernů, zejména pak General Motors.

Firma těchto dvou společníků nesla až dosud název VL Automotive, ani ten ale evidentně nebyl do historie vytesán skálopevně. Nově se totiž mění na VLF Automotive, přičemž celý příběh začíná být o řád zajímavější. Za daným „F“ v názvu značky totiž stojí dánský designér Henrik Fisker, tedy zakladatel původní automobilky nesoucí jeho jméno. Ten přitom nově bude mít na starosti produktovou strategii, a jak se asi dalo očekávat, také stylizaci nových modelů.

Nic dalšího se již nemění, i nadále tedy bude prvotinou značky Karma s 6,2litrovým osmiválcem převzatým z Chevroletu Corvette ZR1. Tato pohonná jednotka má produkovat 647 koní a 821 Nm točivého momentu, což je síla dostatečně velká na to, aby rozpohybovala nemalých 1 950 kilogramů vážící sedan z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost by pak měla dosahovat zhruba 320 km/h.

Pod názvem Destino se tento model má objevit na detroitském autosalonu s lehce obměněným designem, za kterým nejspíše bude stát stejně jako u originálu Fisker. Výroba pak bude probíhat v michiganském Auburn Hills, přičemž montážní linky se rozjedou ještě letos. Dodat pak již můžeme jen tolik, že firma VLF Automotive se postará také o výrobu další Fiskerovy kreace, a sice supersportu Force 1. Tedy vozu, který je aktuálně předmětem sporu designéra a jeho někdejšího chlebodárce v podobě automobilky Aston Martin.


Tohle je vážně karma. Henrik Fisker jako součást VLF Automotive znovu navrhne Karmu - 1 - VLF Automotive Fisker prvni foto
Popis obrázku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.