Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toto je konečně kokpit Ferrari, do kterého můžete usednout. Moc si ale nesjedete
16.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta Ferrari jsou proslulá nejen svou rychlostí, ale i omezenou dostupností. Usednout do jejich kokpitu tak není snadné, jedna možnost by tu ale byla.
Letošní rok je pro Ferrari výjimečný, před sedmdesáti lety vůbec poprvé vyrobilo vůz ozdobený známým emblém se vzpínajícím se koníkem. U příležitosti oslav tohoto jubilea vznikly mimo jiné speciální edice modelů značky, které byly rozprodány dávno před tím, než bylo možné je spatřit na některém z autosalonů. Usednout do jejich kokpitu je tak pro běžného smrtelníka nereálné, jedna trochu jiná možnost tohoto ražení by tu ale byla.
V rámci oslav vznikla také kolekce židlí, na kterých automobilka z Maranella spolupracovala se společností Poltrona Frau. Ta byla založena již v roce 1912, přičemž její repertoár se neomezuje pouze na dodávky kůže pro interiéry vozů Ferrari či Maserati. My zůstaneme u řady nazvané Cockpit, neboť skýtá možnost okusit alespoň pocitů řidiče Ferrari za méně než miliony a roky v čekací listině.
Najdeme v ní hned dvě varianty, President a Executive. První dostala delší opěradlo se zdůrazněnou větší oporou pro boky, záda i šíji a je inspirována designem závodních sedadel. Ve druhém případě je opěradlo kratší, má umožnit větší volnost pro práci, širší bočnice navíc poskytují pro změnu oporu pro lokty.
Židle navrhlo samo Ferrari a šéf jeho Centro Stile Flavio Manzoni uvedl, že se nechal inspirovat designem modelů LaFerrari, FXX K i GTC4Lusso. Kaskádovitá stavba opěradel vychází ze vzhledů sedaček aut vyráběných v 80. letech minulého století. Materiály použité na jejich výrobu jsou ovšem modernější, kromě hliníku i karbonová vlákna. A samozřejmě kůži od Poltrona Frau.
Výška sedáku obou variant se pohybuje v rozmezí 43 až 51 centimetrů od země. V závislosti na tom pak opěradlo dosahuje celkové výšky 142 cm u modelu President, respektive 112 cm u provedení Executive. Šířka obou křesel pak činí 65 až 68 cm, spodní pěticípá růžice je široká 47 cm.
Vybírat lze ze široké palety barev, od klasické červené přes černou či béžovou až po hnědou. Navíc si můžete dopřát kupříkladu kontrastní proužek, transparentní lak odhalující strukturu karbonových vláken či celohliníkové provedení. Volba je tak čistě na vás a vašem bankovním účtu. Přesná cena zveřejněna nebyla, je ale jisté, že bude nižší než u skutečného Ferrari. A dostupnost není nijak omezena, stačí přijít a objednat.
Usednutí do kokpitu Ferrari tedy výsledkem bude, jen ta jízda odrazem od kancelářské zdi nebude to pravé ořechové. Ovšem, nějak se začínat musí...
Na nové kolekci křesel Cockpit spolupracovalo Ferrari se společností Poltrona Frau. Vzhled je přitom ovlivněn modely jako LaFerrari, FXX K či GTC4Lusso
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před hodinou - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 2 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 4 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 5 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva