Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota Yaris WRC natočena při testech, závodit ale nezačne dříve než v roce 2016 (videa)
22.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První ostré kilometry speciálu pro rallye prý byly nadmíru úspěšné. Stephane Sarrazin přitom „globální závodní motor“ nikterak nešetří.
Bývaly doby, kdy Toyota dominovala světu rallye. Poté však značka své aktivity nasměrovala do Formule 1, a tak šampionát WRC opanovaly zejména francouzské automobilky Peugeot a Citroën. Nyní se ovšem Japonci rozhodli, že se vrátí na místo činu. Závodním želízkem se přitom má stát Yaris WRC, za jehož volant včera v Toskánsku prvně usedl jezdec Stephane Sarrazin. Toho má následně doplnit finský testér Sebastian Lindholm, před oběma však leží ještě pěkný kus práce.
Důvodem je fakt, že Yaris WRC do bojů hned tak nezasáhne. Toyota sice prozatím oficiálně nepotvrdila, ve které sezóně poprvé odstartuje, neoficiálně se ale hovoří nejdříve o roku 2016. Pravděpodobnější je ovšem scénář, že značku ve světovém šampionátu uvidíme až o rok později, kdy se budou měnit technické regule. To by jen potvrzovaly řeči, podle nichž aktuální testy jen mají napomoci se ziskem nějakých zkušeností vyplývajících z prvních ostrých kilometrů.
Ty jsou podle výpovědí techniků více než pozitivní, neboť Toyotu Yaris WRC prozatím nepotkaly žádné technické problémy. Z přiložených videí je přitom patrné, že Sarrazin svůj vůz rozhodně nijak nešetří a dává přeplňovanému 1,6litrovému čtyřválci pořádně napít. „Globální závodní motor“ pak vychází z agregátu, který se nacházel pod kapotou konceptu Yaris Hybrid-R. V jeho případě produkoval 300 koní, naladění pro svět rallye bude dáno aktuálními limity kategorie WRC.
Uvidíme tedy časem, jak se nám začne Yaris WRC formovat. Na závěr jen můžeme dodat, že testy v toskánské Riparbelle proběhly pod taktovkou privátního týmu Motorsport Italia. Jeho majitel Bruno De Pianto však zachovával stejného „bobříka mlčení“ jako samotná Toyota.



Oficiálně se prozatím z nové Toyoty Yaris WRC ukázal pouze „Globální závodní motor“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
před 5 hodinamiMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
včeraŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nejnovější články
Další země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
před hodinouRenault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
před 2 hodinamiBMW v Mnichově překvapivě ukázalo i druhý vůz z nové revoluční éry, od toho prvního se moc neliší
před 4 hodinamiLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
před 5 hodinamiPředobraz nové Škody Octavia by byl skvělý tovární pohřebák, i designové prvky mrazáku k tomu sedí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva