Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota Yaris WRC natočena při testech, závodit ale nezačne dříve než v roce 2016 (videa)
22.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První ostré kilometry speciálu pro rallye prý byly nadmíru úspěšné. Stephane Sarrazin přitom „globální závodní motor“ nikterak nešetří.
Bývaly doby, kdy Toyota dominovala světu rallye. Poté však značka své aktivity nasměrovala do Formule 1, a tak šampionát WRC opanovaly zejména francouzské automobilky Peugeot a Citroën. Nyní se ovšem Japonci rozhodli, že se vrátí na místo činu. Závodním želízkem se přitom má stát Yaris WRC, za jehož volant včera v Toskánsku prvně usedl jezdec Stephane Sarrazin. Toho má následně doplnit finský testér Sebastian Lindholm, před oběma však leží ještě pěkný kus práce.
Důvodem je fakt, že Yaris WRC do bojů hned tak nezasáhne. Toyota sice prozatím oficiálně nepotvrdila, ve které sezóně poprvé odstartuje, neoficiálně se ale hovoří nejdříve o roku 2016. Pravděpodobnější je ovšem scénář, že značku ve světovém šampionátu uvidíme až o rok později, kdy se budou měnit technické regule. To by jen potvrzovaly řeči, podle nichž aktuální testy jen mají napomoci se ziskem nějakých zkušeností vyplývajících z prvních ostrých kilometrů.
Ty jsou podle výpovědí techniků více než pozitivní, neboť Toyotu Yaris WRC prozatím nepotkaly žádné technické problémy. Z přiložených videí je přitom patrné, že Sarrazin svůj vůz rozhodně nijak nešetří a dává přeplňovanému 1,6litrovému čtyřválci pořádně napít. „Globální závodní motor“ pak vychází z agregátu, který se nacházel pod kapotou konceptu Yaris Hybrid-R. V jeho případě produkoval 300 koní, naladění pro svět rallye bude dáno aktuálními limity kategorie WRC.
Uvidíme tedy časem, jak se nám začne Yaris WRC formovat. Na závěr jen můžeme dodat, že testy v toskánské Riparbelle proběhly pod taktovkou privátního týmu Motorsport Italia. Jeho majitel Bruno De Pianto však zachovával stejného „bobříka mlčení“ jako samotná Toyota.


Oficiálně se prozatím z nové Toyoty Yaris WRC ukázal pouze „Globální závodní motor“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 včera 08:00
- Aktuálně ze Sepangu 26.10.2025
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out 26.10.2025
Nejnovější články
Prodeje elektromobilů v USA se s koncem dotací zhroutily o 60 procent, říká analýza. Tolik k udržitelnosti „elektrické revoluce”
před 2 hodinami
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
včera
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
včera
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
