Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem
25.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Některé segmenty podle šéfa VW Group nestojí za nákladný vývoj. S kupé-kabrioletem se tak u značky v příštích letech rozhodně nesetkáme.
Na sklonku roku 2012 se objevily první zprávy oznamující konec Volkswagenu Eos, neboť německý kupé-kabriolet již tehdy nelákal dostatečný počet zákazníků. Od té doby se přitom nic nezměnilo, a když už, pak jen k horšímu. Za loňský rok se automobilce podařilo najít jen osm tisíc nových majitelů, což je na automobilku velikosti VW až neuvěřitelně malé číslo. Takové sedmé generace Volkswagenu Golf se jen v Evropě prodá více za jediný týden, a asi by nás proto nemělo překvapit, že nástupce není v plánu.
Důvodem přitom nejsou jen mizivé prodeje, ale pochopitelně i náklady potřebné jak na vývoj, tak na výrobu. Eos totiž sice vychází z platformy a komponentů páté generace Golfu, veškeré jeho panely karoserie jsou však unikátní. A proto se montuje separátně v továrně AutoEuropa v Portugalsku. Navíc je tu pak komplikovaná střecha z pevných panelů, jež přidává na hmotnosti i ceně.
Asi i díky všem těmto faktorům šéf Volkswagenu Martin Winterkorn nedávno prohlásil, že „některé segmenty jsou natolik malé, že nestojí za to se jimi zabývat“. To de facto naznačuje nejen konec modelu Eos, ale také možnou absenci kabrioletu s pevnou střechou na příštích pár let. Oficiálně se ovšem VW Group má k osudu tohoto vozu vyjádřit až během následujících měsíců.
Nic jiného než prohlášení o výrobě posledního exempláře ale nečekáme. Ostatně, v takové české nabídce již Eos chybí, při pohledu na německé ceny to ale až tak podivné není. Základní verze vybavená motorem 1,4 TSI totiž u našich sousedů stojí 29 450 Eur (cca 810 000 Kč), zatímco za vrchol 2,0 TSI DSG Exclusive dáte 41 025 Eur (1,13 milionu korun). Tedy opravdový majlant.












Absence Volkswagenu Eos si v Česku pomalu ani nevšimneme. V tuzemské nabídce značky totiž chybí již delší dobu
Zdroj: InAutoNews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha