Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let
30.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V jeden čas oblíbené kabriolety s pevnou sklápěcí střechu začínají být přežitkem, o který málokdo stojí. Reagovat Na to musí i Volkswagen.
Ještě před pár lety se zdálo, že každý nový kabriolet musí dostat pevné sklápěcí panely, jinak nemá šanci na úspěch. Postupem času však zákazníci od této koncepce začali ustupovat. Jako první se ozvali ti nejbohatší, kterým nevyhovovala jen zvýšená hmotnost, těžiště a další nepraktické vlastnosti, ale také omezená prestiž. „Hezké kupé-kabrio s nataženou střechou” je velkou výjimkou a když už jí je, vypadá jako kupé. A to asi není ten dojem, kterým by někteří majitelé chtěli okouzlovat své okolí.
Postupem času tento názor začala přejímat i široká veřejnost, díky čemuž již segment kupé-kabrioletů netáhne tak, jako kdysi. Své o tom zřejmě ví i Volkswagen, jeho poslední kabriolety (Golf a Beetle) tak namísto pevných panelů raději sáhly po lehčím a jednodušším plátnu. Jediným zastáncem pevné střechy tak u koncernu VW Group zůstává Eos. I ten má ovšem na kahánku.
Podle Klause Bischoffa, šéfa designu u Volkswagenu, již tato koncepce nedokáže přilákat dosatek zájemců ani do showroomů VW. Kvůli tomu by Eos měl skončit bez jakéhokoli přímého nástupce, a to zřejmě relativně brzy, neboť aktuální facelift z roku 2010 stále ještě využívá komponenty Golfu páté generace. Tedy platformu PQ35, s níž je spojen šestistupňový manuál či automat DSG a motory 1,4 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI.
Značka by ovšem podle Bischoffa mohla v budoucnu další kabriolet klidně nabídnout. Dostal by ale mnohem větší proporce, aby nabídl dostatek místa čtveřici cestujících, rozhodně pak plátěnou střechu. Jestli se tohle někdy stane, ukáže až čas, dnešnímu Eosu ale můžeme směle dát rok, maximálně dva...
Kdysi populární segment kupé-kabrioletů dnes marně loví zákazníky. Díky tomu se zřejmě velmi brzy stane minulostí i Volkswagen Eos
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojeté Porsche Cayenne se zapovězeným dieselem, zrovna s ním ale i po letech funguje
před 9 hodinami - Číňané ukázali první auto nové značky, která v Česku se svým jménem nemá šanci, cenou přitom umí zaujmout
před 11 hodinami (1) - Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
dnes - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
dnes - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva