Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vrcholné Audi předvedlo, s jakou noblesou se dá jet 267 km/h v běžném provozu
29.8.2019 | Mirek Mazal
Žádné drama, jen ticho, klid, luxus a naprostý nadhled předvedlo nové Audi A8 při své maximální rychlosti na německé dálnici. Ani v základní benzinové verzi nemá problém pokořit metu 250 km/h.
Audi A8 už čtvrt století rozmazluje své posádky tím nejlepším, co automobilka čtyř kruhů dokáže nabídnout. Generace D2, D3, D4 a D5 vždy vytáhly z rukávu německých designérů a techniků ta největší esa a pokusily se splnit i ta nejtajnější přání náročných zákazníků. Čtvrtá generace čtyřdveřového polykače kilometrů se opět cítí nejlépe na dálnici, kde ani jeden z nejslabších motorů nemá problém pohnout téměř dvěma tunami hmotnosti a vykouzlit úsměv na tváři svým nadhledem.
Pohodlný expres s motorizací označenou 55 TFSI nabídne tichý motor se šesti válci do V a necelými třemi litry přeplňovaného objemu. Vzhledem k výkonu 250 kW (340 koní) a 500 Nm u 1 995 kilogramů deklarované hmotnosti se agregát projevuje docela čile a na německém Autobahnu protočí digitální tachometr až na cifru 267 km/h. Dvoustovka padne za 22 sekund, což je více než dostačující pro ovládnutí levého pruhu.
Při akceleraci jako by hmotnost vozu nehrála velkou roli, A8 nabírá tempo sebejistě až k osmému rychlostnímu stupni automatické převodovky. Akcelerace na stovku se má podle technických parametrů odehrát za 5,6 sekundy a realita jen utvrzuje, že už základní benzin 55 TFSI obstojí ve službách spěchajících nadřízených.
Čím ale vůz ohromí především, je noblesa, s jakým něco takového předvádí. Rychlost přes 250 km/h rozhodně není nízká a ač při ní v rámci dnešní produkce obstojí kde co, málokteré auto ji zvládá s takovým nadhledem. Řidič sotva musí cokoli provádět, stabilita v přímém směru neochvějná, hluk od obtékajícího vzduchu nebo pneumatik minimální. Tohle je prostě rychlé cestování ve velkém stylu.
Audi A8 D5 s označením 55 TFSI nabízí překvapivě rychlé a ne až tak překvapivě noblesní svezení po německé dálnici. Momentálně jej koupit nelze, v nabídce je jediná naftová verze 50 TDI, do prodeje se ale časem jistě opět vrátí
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB