Nové Audi A8 55 TFSI a 50 TDI ukázalo dynamiku. Už tušíte, co je to za motory?

Německá novinka přišla s novými označeními pohonných jednotek, ve kterých není snadné se vyznat. V jejich dynamice se ale zorientujete snadno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nové Audi A8 55 TFSI a 50 TDI ukázalo dynamiku. Už tušíte, co je to za motory?

23.10.2017 | Petr Prokopec | 16 příspěvků

Německá novinka přišla s novými označeními pohonných jednotek, ve kterých není snadné se vyznat. V jejich dynamice se ale zorientujete snadno.

Zakrátko nám začíná listopad, tedy měsíc, jenž je spojen se zahájením prodeje nového Audi A8. Německou limuzínu je možné již nějaký ten čas objednávat, byť její standardní český ceník zatím ještě k dispozici není. Nicméně v tomto ohledu platí, že pokud na to nemáte, nemusíte se v showroomech ani zbytečně ptát. Ostatní pak rozhodně nebudou kupovat zajíce v pytli, neboť novinka z Ingolstadtu již odhalila řadu svých technologických fines do nejmenšího detailu a zklamat na tomto poli snad ani nemá čím.

Dnes se pro změnu zaměříme na jízdní dynamiku verzí 55 TFSI a 50 TDI, tedy už po novu označených variant. Tápete-li stále, co se za těmito šiframi skrývá, pak prozradíme, že že jde o provedení osazená třílitrovým benzinovým šestiválcem resp. turbodieselem stejného objemu. Ani v jednom případě tedy neočekávejte dechberoucí zrychlení, jsou v to typy bližší spíše základu nabídky. Dnes nicméně nemluvíme o supersportovních novinkách, nýbrž o limuzíně, která se primárně zaměřuje na komfort a luxus. Proto vlastně hodnotami akcelerace z klidu na stovku dokáže jen příjemně překvapit.

Jako první přichází na řadu verze osazená přeplňovaným benzinovým třílitrovým šestiválcem, jenž produkuje 340 koní a 550 Nm točivého momentu. Podle oficiálních parametrů by tato varianta měla zvládnout stovku za 5,6 sekundy, nicméně v reálu je ještě o desetinu rychlejší. Na 1 995 kilo vážící vůz čas 5,5 sekundy rozhodně není špatný, přičemž rozlet vozu ukončí v 250 km/h omezovač.

Dieselová verze 50 TDI, v jejímž případě lze počítat s 286 koňmi a 600 Nm, již tolik neohromí. Sprint by totiž měla absolvovat již za 5,9 sekundy, nicméně realita je o sedm desetin horší. Nezdá se přitom, že by za tím stál třeba kluzký povrch, neboť k mezinárodním testům německé novinky došlo před několika málo týdny ve slunném Španělsku. Při hmotnosti 2 050 kg a delším zpřevodování to ale vedle výsledku benzinové varianty není zase tak nepochopitelná hodnota.

Co tedy od obou šestiválcových variant v reálu čekat, již víte. My pak jen dodáme, že v příštím roce dorazí na trh i osmiválcové modely, stejně jako absolutní vrchol poháněný dvanáctiválcem. Kromě základních verzí A8 se čeká také ostřejší provedení S8 a dokonce i S8 e-tron, jenž by mělo dostat plug-in hybridní ústrojí z Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Právě tento vůz přitom má být v rámci jízdní dynamiky napříč celou řadou favoritem, jako samotné Porsche...

Nové Audi A8 55 TFSI a 50 TDI ukázalo dynamiku. Už tušíte, co je to za motory? - 1 - Audi A8 55 TFSI a 50 TDI 2017 videoscreen 01Nové Audi A8 55 TFSI a 50 TDI ukázalo dynamiku. Už tušíte, co je to za motory? - 2 - Audi A8 55 TFSI a 50 TDI 2017 videoscreen 02
Nové Audi A8 se ve verzích 55 TFSI a 50 TDI pochlubilo svou jízdní dynamikou - třílitrová provedení neurazí, nenadchnou

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 16 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše