Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vrcholu luxusu od VW to na ulici sluší, škoda, že se u nás neprodává
3.3.2019 | Petr Miler
Nedostatek odvahy vstoupit podruhé do stejné řeky zabránil Volkswagenu, aby tento model nabídl i v Evropě. Podle nás je to škoda, Phideon nepostrádá kouzlo nenápadné noblesy.
Když se řekne „vrcholný Volkswagen”, optimisté s Passatem v garáži řeknou Passat, odpůrci SUV budou pošilhávat po Arteonu a realisté budou vědět, že je to Touareg, který je nově k dispozici dokonce i s osmiválcovým motorem. Taková je situace v Evropě, v Číně mají jiná měřítka.
Za velkou zdí se totiž prodává i model Phideon, který svou velikostí, výbavou i motory zastiňuje vše ostatní, co je v Číně k mání. Prodává se tam už roky a Němci minimálně uvažovali, že jej nabídnou také v Evropě, po fiasku s modelem Phaeton jim ale zjevně chybělo dost odvahy, aby tak učinili. A podle nás je to škoda.
Připomínají to obrázky níže, které nafotil jeden Evropan při svém výletu do nejlidnatější země světa. Jak sám podotýká, narazit v Číně na Phideon není zase taková rarita, VW už tam prodal 40 tisíc těchto modelů, což je vzhledem k jejich třídě, velikosti a ceně docela úctyhodný výkon. Zákazníky oslovuje tím, že je to na jednu stranu luxusní vůz odpovídající horní polovině nabídky Audi A6, na tu druhou si ale - zvlášť na čínské poměry - odpouští jakékoli zbytečné vizuální výkřiky. Přesto máme pocit, že se jeho decentní majestát vyjímá na ulici velmi dobře.
Fakt, že jde o vůz přece jen skromnější než kdysi Phaeton (ten odpovídal Audi A8), který jinak sází na podobný recept (hodně muziky v hodně nenápadném balení) by mu podle nás zajistilo slušný úspěch i v Evropě. Nejsme ale největší automobilový koncern světa, a tak si své rady necháme od cesty. Pro tuto chvíli platí, že Phideon v Evropě na prodej není a minimálně v této generaci se na tom stěží něco změní.
Setkání s VW Phideon na ulici je pro Evropana neobvyklé, v Číně to ale zase taková raritní událost není
Přidáváme i pohled do interiéru vozu, který připomíná, že Phideon je spíše přerostlý Passat než zmenšená A8. To ale nutně nemusí být na škodu..
Zdroj: Auto Junk
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 19 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB