VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii

Diesely začínají chytat druhý dech a Volkswagen tuší šanci kout. V krátkém sledu tak představuje druhou naftovou novinku, tentokrát ještě zajímavější - osmiválcový diesel pod kapotou Touaregu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii

26.2.2019 | Petr Prokopec

Diesely začínají chytat druhý dech a Volkswagen tuší šanci kout. V krátkém sledu tak představuje druhou naftovou novinku, tentokrát ještě zajímavější - osmiválcový diesel pod kapotou Touaregu.

Pokud jste v posledních měsících nabyli zdání, že dieselové motory jsou těsně před vymřením, pak pro vás realita posledních dní nemůže být překvapivější. Tyto pohonné jednotky byly v jejich současné podobě německým autoklubem shledány čistějšími než benzinové agregáty a jejich vnímání se mění i v samotném Německu. Vlastně by nás tedy nemělo překvapit, že koncern VW ihned začal přikládat pod kotlem, jehož plamen pomalu skomíral. Minulý týden jsme si tak mohli představit nové Audi SQ5 TDI, jež, jak již napovídá samotný název, užívá pod kapotou dieselovou jednotku, dokonce šestiválcovou. Nyní však zajdeme ještě dále.

Volkswagen momentálně představil svůj momentálně vůbec nejsilnější model, Touareg V8. Ten dostal do vínku čtyřlitrový turbodiesel naladěný na 421 koní a 900 Nm točivého momentu, čímž se stává i nejsilnějším dieselem v historii značky. Pravda, VW jako koncern stvořil i ještě silnější 6,0 V12 TDI, jako značka ale nezašel dále než s 5,0 V10 TDI pod kapotou Touaregu R50.

Svými 421 koňmi také skoro vyrovnává Audi SQ7, což není překvapivé - obě SUV mají pod kapotou totéž ústrojí. Kromě osmiválce tam tedy lze najít elektrický kompresor a dvě turbodmychadla, což se pro Volkswagen zjevně stává norma, jak splnit emisní limity. SQ5 TDI je na tom podobně, jen má o dva válce a jedno turbo méně.

Zpět ale k osmiválcovému SUV, které sice není nejvýkonnějším Touaregem všech dob, tento titul patří verzi W12 s 450 koňmi, nicméně jízdní dynamikou se na vrchol staví stoprocentně. Sprint z klidu na stovku zvládá již za 4,9 sekundy, tedy na úrovni sporťáků let ne zase tak dávno minulých. Nejvyšší rychlost pak byla elektronicky omezena na 250 km/h, možnost jejího posunutí směrem výše však značka zatím nezmiňuje. Stejně tak mlčí o konkrétní spotřebě a uvádí pouze vyhovění normě Eeuro 6d-TEMP, jež začne platit letos v září.

Vylepšením motorového prostoru odklon od zbytku portfolia víceméně končí, po vizuální stránce se totiž osmiválcové provedení vůči šestiválcovým modelům liší znakem V8 zasazeným do čelní masky. Počítat pak lze rovněž s 19palcovými litými koly Tirano místo běžnějších osmnáctek, do standardu se nastěhovalo i vzduchové odpružení, komfortní sedadla, paket Light Sight zahrnující automatické světlomety nebo ocelové pedály.

Tím snaha o hýčkání zákazníků nekončí, na výběr bude ještě paket Elegance či Atmosphere. V obou případech lze počítat třeba s koženým čalouněním Vienna nebo digitálním přístrojovým štítem, první pak klade důraz na metalické dekory a hrátky s barvami a druhá na dřevo či přírodní tóny. Prodej odstartuje v květnu, výstavní premiéra je naplánována na Ženevu. Zda se ale příští týden dozvíme cenu, zatím není jisté.


VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii - 1 - VW Touareg V8 TDI 2019 prvni foto 01VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii - 2 - VW Touareg V8 TDI 2019 prvni foto 02
Volkswagen Touareg V8 TDI dostal pod kapotu stejné ústrojí...

VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii - 3 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 79VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii - 4 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 80VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii - 5 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 81VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii - 6 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 82VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii - 7 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 83VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii - 8 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 84VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii - 9 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 85VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii - 10 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 86VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii - 11 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 87VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii - 12 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 88VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii - 13 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 89VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii - 14 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 90
...jako Audi SQ7. I v jeho případě je možné počítat s 900 Nm točivého momentu, výkon však činí 435 koní

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše