Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW nabídne další motory s elektrickým turbem. I benzinové, i kvůli spotřebě
13.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci po odhalení nového Audi SQ7 plánují expanzi vlajkové technologie. Ta může být zaměřena nejen na dynamiku, ale také na spotřebu.
O elektrickém přeplňování koncern VW Group mluví již delší dobu. Jeho zapojení v produkčním voze jsme se letos skutečně dočkali, a sice v motoru 4,0 V8 TDI nového Audi SQ7. To kvůli zlepšení jízdní dynamiky v nízkých otáčkách používá kompresor, který je místo výfukových plynů poháněn elektřinou. K jeho roztočení přitom dojde 250 milisekund po sešlápnutí plynového pedálu, což v reálu znamená, že můžete očekávat velmi rychlé reakce motoru
Dané ústrojí jsme již mohli otestovat na vlastní kůži, přičemž dojmy přímo z něj jsou veskrze pozitivní. Je tu sice poměrně plochá křivka točivého momentu, která jakýkoliv povel pravé nohy dělá poněkud nudným, nicméně fakt, že SQ7 táhne jako lokomotiva za každé situace, to bohatě vynahrazuje. A co více, není přitom třeba stavět každých 100 kilometrů u čerpací stanice.
Jelikož takových lidí je nejspíše dostatek, VW Group nyní oznámil, že elektricky poháněný kompresor bude rovněž součástí řady dalších motorů koncernu. Nepůjde přitom jen o dieselové agregáty, ale taktéž ty benzinové. Kromě toho bude možné změnit charakter celého ústrojí, jež v případě SQ7 favorizuje jízdní dynamiku. Jindy však může jít o spotřebu.
Nic konkrétního prozatím zmíněno nebylo, nicméně firma Valeo, která za kompresorem stojí, uvádí snížení žíznivosti o 7 až 20 procent. V takovém případě pochopitelně nelze čekat ohromující dynamiku ani tak bryskní reakce, ale to zřejmě šetřílkům vadit nebude. S ohledem na to se dá předpokládat, že nové ústrojí zamíří nejprve do výše posazených vozů než modelů typu Volkswagenu Golf, ale kdo ví, VW někdy umí překvapit.
Elektricky roztáčený kompresor se poprvé objevil v motoru 4,0 V8 TDI určeném pro Audi SQ7. Zamířit však má do celé řady dalších aut koncernu, a to i těch benzinových
Nedávná prezentace 4,0 V8 TDI ve Vídni je stále cenným zdrojem podrobností
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz