Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Passat kupodivu nedostane tříválec, šéf vývoje více věří hybridům
1.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Pozitivní zpráva dorazila od vedení Volkswagenu. Ten se dušuje, že do Passatu nenainstaluje tříválec. S levnějšími hybridy ho prý nebude třeba.
Dnes v noci se všichni až na nás motoristické novináře těší na takzvanou „VW Night“, což je akce, při které německá automobilka odhalí téměř veškerá svá tajemství, jaká přivezla na pařížský autosalon. To nám však nebrání doplnit informace o Passatu B8 o další zajímavá zjištění. Ta se teď ovšem netýkají ani pro příští rok naplánované verze Alltrack, ani hybridní verze GTE.
Ředitel vývojové větve automobilky z Wolfsburgu Heinz-Jakob Neusser se totiž rozpovídal o budoucích úmyslech v oblasti jeho pohonných jednotek. Na téma tříválcového benzinového motoru 1,0 TSI, který se objevil v novém Polu a také ještě objeví v Golfu či Octavii, prohlásil něco ve smyslu, že by nejprve musel být v takovém voze efektivnější než čtyřválec.
A pokud nás teď může něco na první dobrou napadnout, pak řekneme, že rozhodně není. Účinnost downsizovaných motorů, respektive vykazovaná normovaná spotřeba u nich spolu s těžšími vozy letí nahoru rychleji než u čtyřválců. Daleko větší potenciál v Passatu, a tedy jako pravděpodobnější alternativu ke tříválci, vidí Neusser v hybridních verzích. Jedním z důvodů je jejich průběžné zlevňování, k němuž dochází při souběžném rozšiřování napříč modelovou řadou a neustálému zdokonalování.
Jeho odhady jdou až tak daleko, že v roce 2020 prý budou hybridní motorizace stejně drahé nebo dokonce levnější než naftové varianty. U těch ale zázračným hodnotám spotřeby zřejmě věřit jen tak nezačneme, a tak je otázkou, čím nás nakonec automobilka hodlá k jejich nákupu přesvědčit. Uznáváme však, že nám jsou některé hybridy rozhodně bližší než tří- či méněválcové protějšky bez elektromotorů. Nižší cena je ale rozhodně naprostý základ úspěchu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.



VW Passat B8 se prý nedočká tříválce 1,0 TSI, který zakotví v Golfu. To je pozitivní
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Volvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před hodinouK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včeraCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva