Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní
12.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Do Golfu se nedostane ani 90-, ani 110koňová verze motoru 1,0 TSI z Pola, ale nová verze s až 115 koňmi. Oproti 1,2 HTP bude o 11 kg lehčí.
Největší hvězdou koncernu Volkswagen na pro něj oblíbeném Vienna Motor Symposium byl formálně nový šestiválec 3,0 TDI od Audi, ještě zajímavější věci jsme se ale dozvěděli od šéfa vývoje skupiny stran novinek samotného VW. Ten nejprve řekl pár nových detailů k 10stupňovému automatu a zveřejnil také, že sériové provedení Golfu R 400 může mít i přes 400 koní. Ani tím ale neskončil, neboť se otřel také dvě další chystané záležitosti - tříválcový motor pro Golf a elektrické turbo.
Začneme-li tím o poznání hmatatelnějším, pak nejde o úplnou novinku. Že se tříválec chystá i do kompaktů VW, víme už od loňska a zkraje letošního roku jsme vám tuto spekulaci mohli i potvrdit z oficiálních zdrojů. Tehdy jsme vycházeli z toho, že Golf sáhne po vyšší výkonové specifikaci motoru 1,0 TSI známé z facelitovaného Pola, nakonec tomu ale bude jinak.
Heinz-Jakob Neusser ve Vídni uvedl, že pod kapotou Golfu bude motor naladěn na výkon až 115 koní a točivý moment nejvýše 200 Nm. Dále zveřejnil, že k dispozici bude též verze schopná spalovat zemní plyn a prozradil i pár dalších specifikací - ve srovnání s nejen u nás nechvalně proslulým tříválcem HTP bude lehčí o 11 kg, oproti srovnatelnému čtyřválci pak má ušetřit na váze okolo 30 kg. To je jistě plus, po zkušenostech s Cliem 0,9 TCe se ale každého dalšího oturbeného tříválce se skvělými papírovými parametry poněkud děsíme, jeho vrozené neduhy se totiž odstraňují těžko. Ale teprve uvidíme, jak se s nimi vypořádá Volkswagen.
Krom tohoto faktu doktor Neusser zmínil i snahu vdechnout život řešení zvanému Electric Booster, turbodmychadlu poháněnému elektřinou. Detaily neuvedl žádné, obecně ale nejde o nový nápad a také jeho hlavním smyslem je zvýšit provozní efektivitu motorů. Podle Heinze-Jakoba Neussera má být VW v roce 2018 nejen největším, ale také „nejzelenějším” výrobcem aut světa a i výše zmíněné novinky tomu mají pomoci. Závěrem nezbývá, než se zeptat, za jakou cenu jsou Němci ochotni tyto cíle naplnit - snad ne za každou...
Představa tříválcového TSI pod kapotou Golfu nás příliš nedojímá, postavit by z něj ale bylo možné pěkný vidlicový šestiválec s objemem 2,0 litru a dvojitým přeplňováním třeba pro ještě silnější verzi Golfu R...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 52 minutami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 3 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz