VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti

Jednotka s až 110 koňmi vykazuje spotřebu, na kterou Brusel slyší. Budou téhož názoru i zákazníci?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti

30.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jednotka s až 110 koňmi vykazuje spotřebu, na kterou Brusel slyší. Budou téhož názoru i zákazníci?

Jsou tomu pouhé dva dny, co jsme vám mohli představit modernizovaný Volkswagen Polo, přesto tu za tak krátkou dobu máme již několikátou zprávu o jeho motorech. Po velmi příjemném čtení souvisejícím s motorem 1,8 TSI a manuální převodovkou pro verzi GTI si ovšem připravte spíše kapesníky. Ačkoliv německá automobilka vcelku nezvykle u jednoho modelu sáhla po upsizingu, u velké části svého portfolia naopak hodlá uplatnit downsizing.

Asi nedá velkého přemýšlení, aby vám došlo, oč se jedná. Ano, hádáte správně, skutečně bude řeč o novém přeplňovaném tříválci 1,0 TSI. Ten pod kapotou Volkswagenu Polo produkuje 90 a 110 koní, přičemž v prvním případě se dočkáme spotřeby 4,1 l/100 km a emisí CO2 ve výši 94 g/km. Tedy údajů, které dozajista rozjasnily celému Bruselu tvář od ucha k uchu.

S ohledem na výše zmíněné je ovšem jasné, že jen u modelů Polo či up! tato pohonná jednotka neskončí. Přesně podle informací, které se objevily již loni v září, ji totiž dostane také Golf. A nejen to, očekávat ji můžeme také pod kapotou Volkswagenu Touran a cestu si najde i do motorových prostorů koncernových sourozenců od Seatu, Škody a dost možná i Audi. Ve stručnosti shrnuto - podle prohlášení lidí z VW se motor má objevit ve všech koncernových modelech, které dnes užívají jednotku 1,2 TSI. A těch je skutečně požehnaně, patří mezi ně třeba i Škoda Yeti.

Daný krok se ovšem dal očekávat. Přeci jen, s litrovým tříválcem je dnes možné koupit Ford Focus a zanedlouho dorazí také Peugeot 308 osazený 1,2litrovým motorem e-THP, který rovněž dostal jen tři válce. Mezi zájemci hledajícími co nejnižší papírové emise by tak byly favorizovány tyto značky, což Volkswagen nehodlá dopustit.

Je však třeba si uvědomit nebezpečí malého obsahu i malého počtu válců. Jakkoliv na papíře vypadá vše působivě, v reálu mohou (a zřejmě i budou) titěrné agregáty trpět dýchavičností. Zvláště při plném obsazení a ve velkých modelech - však tragická byla už naše zkušenost s Cliem 0,9 TCe a v takové chvíli nepomůže ani dieta, kterou Volkswagen díky platformě MQB každé své novince ordinuje.

Jsme proto zvědavi, zda se během prvního testu takto vybaveného Golfu dočkáme stejně negativních reakcí jako právě u Clia. Samotného usednutí za volant bychom se přitom mohli dočkat již velmi brzy, neboť nejprodávanější evropský hatchback by s tříválcem mohl dorazit již do Ženevy.

Čeho se ovšem obávat nemáme, je rozšíření tříválcových turbodieselů. Ty prý podle stejného technika, který prozradil detaily o benzinovém motoru 1,0 TSI, nemáme ve větších modelech čekat. Nejsme si ovšem jisti, zda je toto fakt, který je u Volkswagenu vytesán zlatým písmem do zdi.


VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti - 1 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 01VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti - 2 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 02VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti - 3 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 03VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti - 4 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 04VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti - 5 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 05VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti - 6 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 06VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti - 7 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 13VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti - 8 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 14VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti - 9 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 15
Volkswagen Golf je již dvacet let nejprodávanějším švýcarským vozem. Ani bychom se proto nedivili, kdyby se nová tříválcová verze ukázala poprvé právě na autosalonu v Ženevě

Zdroj: Autoweek.nl

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.