Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon
28.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Základ modernizovaného hatchbacku chce jezdit za 3,2 l/100 km, nejvýkonnější Polo GTI pak pro změnu nabídne 192 koní.
Není tomu ani měsíc, co se faceliftovaný Volkswagen Polo ukázal na posledních špionážních fotkách, a už ho tu máme oficiálně se vším všudy. V takto rozjetém tempu ale německá automobilka rozhodně nehodlá ustat, neboť s objednávkami třídveřové i pětidveřové verze modelového roku 2014 bude možné začít již v dubnu, tedy pouhý měsíc po živém debutu na autosalonu v Ženevě. Poté se ovšem již tento fofr lehce zpomalí, neboť reálné exempláře by k zákazníkům měly dorazit až někdy s počátkem léta.
Po stránce cenové se dá očekávat posun směrem vzhůru, přesné částky však Volkswagen sdělí až v březnu. To očividně bude platit také o jízdní dynamice, neboť momentálně si můžeme představit pouze spotřebu pohonných jednotek a samozřejmě i motory jako takové. Překvapením by přitom neměla být prakticky u všech přítomnost turba a menší než malý počet válců.
Základem budou i nadále dva litrové tříválce MPI, které produkují 60 a 75 koní. Volkswagen ovšem přepracoval některé díly, stejně jako se změn dočkal pětistupňový manuál a sedmistupňový automat. Spotřeba tak v rámci celého portfolia klesla o 21 procent, což u slabšího modelu Polo 1,0 MPI znamená 4,6litrový průměr namísto předchozích 5,5 litrů na sto kilometrů.
To ovšem zdaleka není nejnižší žíznivost, s jakou novinka přichází. U modelu Polo BlueMotion, které dostalo přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 90 koní, nás totiž čeká průměr 4,1 l/100 km. K dispozici však tento motor - vůbec první benzinová pohonná jednotka Volkswagenu, jež nosí logo BlueMotion - bude až ve druhé půli letošního roku.
Během zahájení prodeje ovšem budete moci vybírat z většího množství motorů. I nadále totiž v nabídce zůstává agregát 1,2 TSI s výkonem 90, respektive 110 koní. Dále pak dorazí verze Polo BlueGT, která znovu počítá s 1,4litrovým čtyřválcem (s deaktivací poloviny válců). Nově však výkon naroste z předchozích 140 na 150 koní.
Vrcholem řady se pak stane Polo GTI, které dostane rovněž 1,4litrový agregát. I jeho výkon ovšem zamířil vzhůru, a to ze 180 na 192 koní. Očekávat tak lze brisknější akceleraci z klidu na stovku než za původních 6,9 sekundy. Měnit se ale rozhodně nebude standardní převodovka, kterou byl a bohužel nadále bude jen sedmistupňový automat DSG.
Po stránce dieselové pak můžete od počátku sáhnout po třech verzích 1,4litrového tříválcového motoru. Nabízet mají 75, 90 a 105 koní, přičemž ve verzi Polo 1,4 TDI BlueMotion s nejslabším naladěním máme počítat s průměrem 3,2 l/100 km, zatímco prostřední úroveň osazená automatickou převodovou DSG jezdí za 3,4 litru na 100 kilometrů.
Kromě pohonných jednotek pak Volkswagen pozměnil podvozek, který může profitovat z příplatkové technologie Sport Select. Ta přitom počítá se dvěma úrovněmi tuhosti tlumičů. Mimo to dorazí nový elektro-mechanický posilovač řízení, adaptivní tempomat, automatické brzdění či systém monitorující pozornost řidiče.
Novinek v rámci techniky je tedy opravdu mnoho, po stránce designové ale již u VW byli línější - nové jsou víceméně jen nárazníky či čelní maska. Světlomety však již mají prakticky stejný tvar, ačkoliv nově profitují z diod, díky tomu by vizáž Volkswagenu Polo měla být alespoň při použití denních světel citelně odlišná od stávající verze.
K mání pak bude selekce 15-, 16- a 17palcových litých kol, s nimiž bude na základě výbavy možné spárovat jednu z 15 nabízených barev (osm je nových). Uvnitř se pro změnu ukáže nový tříramenný volant nebo zrevidovaná středová konzole s 5- či 6,5palcovým dotykovým monitorem. To je ale již opravdu vše, co Volkswagen momentálně prozradil, na další detaily si musíme počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Faceliftovaný Volkswagen Polo se ukáže v březnu v Ženevě. Objednávky pak můžete svému dealerovi adresovat již o pouhý měsíc později
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis