VW Polo Bluemotion s třílitrovou spotřebou končí, nebyl o něj zájem

Příplatek za 0,4litrový rozdíl v papírové spotřebě nafty byl příliš vysoký. U nás se Polo TDI Bluemotion neprodávalo ani dříve, teď už se neprodává nikde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW Polo Bluemotion s třílitrovou spotřebou končí, nebyl o něj zájem

2.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Polo Bluemotion s třílitrovou spotřebou končí, nebyl o něj zájem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Příplatek za 0,4litrový rozdíl v papírové spotřebě nafty byl příliš vysoký. U nás se Polo TDI Bluemotion neprodávalo ani dříve, teď už se neprodává nikde.

Facelift VW Polo představený poprvé už začátkem loňského roku nebyl jen obvyklým přepudrováním nosu, přinesl několik zásadních novinek. Tou pro nás nejzajímavější nepochybně byla a je verze GTI s větším motorem a manuálním řazením, přišlo ale i několik dalších. Mezi nimi byla také varianta TSI BlueMotion, tehdy vůbec první benzinový model nesoucí toto označení. S litrovým TSI o výkonu 95 koní, manuální převodovkou a vcelku obvyklými úpravami pro superúsporné modely se chlubil normovanou kombinovanou spotřebou 4,1 litru benzinu na 100 km. Pro český trh to podstatná novinka nebyla, Polo Bluemotion se tu neprodává dodnes, na nabídku Volkswagenu ale vliv měla.

Dost možná to byla právě tato verze, která z katalogů VW vystrnadila dieselový Bluemotion. Ten Němci i po faceliftu nabízeli též, s motorem 1,4 TDI o výkonu 75 koní a spotřebou nejprve 3,2 a později dokonce 3,0 litru nafty v kombinaci. To z tohoto Pola dělalo vůbec nejúspornější „lidový vůz” (pomineme-li tedy kosmický XL1), ani taková vlastnost mu ale krk nezachránila. Letos, jen něco málo přes rok po jeho představení jej potichu vyřadila z nabídky.

Důvodem bude nejspíš malý zájem zákazníků, který lze snadno pochopit. „Nebluemotionové” Polo 1,4 TDI se stejným výkonem a spotřebou vyšší pouze o 0,4 litru nafty na 100 km je o 1 300 Eur, tedy asi o 35 tisíc Kč levnější. Pokud by si pro TDI Bluemotion zajel do Německa Čech, při aktuální ceně nafty 31,40 Kč, bude se mu investice do úsporné verze vracet déle než 280 000 km, pokud tedy rozdíl mezi spotřebami obou variant bude platný i v praxi. A pokud o nějaký Bluemotion bude stát, benzinovou verzi může mít za cenu jen o málo vyšší než u obyčejného 1,4 TDI. Obojí udělalo z naftového „BM” dost nezajímavou nabídku

Zákazníci zkrátka počítali, s čím VW asi nepočítal. A tak se... přepočítal. Naftové Polo TDI Bluemotion to tak má spočítané (máme-li zůstat u jednoho slovesa), chybět podle všeho ale bude jen málokomu.


VW Polo Bluemotion s třílitrovou spotřebou končí, nebyl o něj zájem - 1 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 02VW Polo Bluemotion s třílitrovou spotřebou končí, nebyl o něj zájem - 2 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 03VW Polo Bluemotion s třílitrovou spotřebou končí, nebyl o něj zájem - 3 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 01VW Polo Bluemotion s třílitrovou spotřebou končí, nebyl o něj zájem - 4 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 05VW Polo Bluemotion s třílitrovou spotřebou končí, nebyl o něj zájem - 5 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 04VW Polo Bluemotion s třílitrovou spotřebou končí, nebyl o něj zájem - 6 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 06
Benzinové Polo TSI Bluemotion zůstává v nabídce TDI už v ní nehledejte. České zastoupení Volkswagenu ale neprodává ani jedno

Zdroj: Auto Evolution

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše