Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro
22.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi ukončili montáž svého vrcholného hot hatche již 6. července. Nástupce se vrátí do výroby na konci příštího či na počátku přespříštího roku.
Výroba třetí generace Renaultu Mégane RS odstartovala v roce 2009 ve španělské Palencii. Od té doby vzniklo zhruba 30 tisíc exemplářů, jenž vyjma evropských trhů zamířily také do Japonska, Číny, Singapuru, Jižní Afriky nebo třeba Austrálie. Mimo to varianta 275 Trophy-R nakrátko získala rekord mezi předokolkami na Ringu, neboť Severní smyčku obkroužila za působivých 7 minut a 54 sekund, třebaže po značných úpravách.
Po takřka sedmi letech ale Francouzi výrobu ukončili, přičemž poslední exemplář sjel z montážních linek již 6. července. Automobilka však teprve nyní odhalila na svém profilu na Facebooku nový snímek, jenž tuto událost dokumentuje. Kromě pohledu na holý skelet vozu si přitom můžeme povšimnout nápisu „Adiós X95“, jenž odkazuje na platformu, na které je stávající varianta postavena.
Renault samozřejmě již chystá nástupce, který nejspíše bude odhalen v březnu příštího roku na autosalonu Ženevě či o trochu později na podzim ve Frankfurtu. V závislosti na daném termínu se pak rozjede výroba i prodej, nový Mégane RS bychom tak u prodejců měli čekat snad do konce příštího roku. K mání přitom již bude pouze pětidveřová varianta.
Pod kapotou máme podle nejnovějších zpráv očekávat evoluční variantu stávajícího přeplňovaného dvoulitru, ačkoliv předchozí spekulace mluvily o 1,8litrovém či 1,6litrovém objemu. Výkon by se měl pohybovat okolo 300 koní, zbytek hnacího ústrojí je ovšem zahalen tajemstvím. Mluví se totiž o pohonu předních i všech čtyř kol, stejně jako o manuálu a automatu EDC.
V tomto ohledu máme potvrzenou pouze samočinnou převodovku, jíž si vyžádalo větší množství zákazníků. Šéf divize Renaultsport Patrice Ratti pak sice uvedl, v ideálním světě by Renault Mégane RS měl doprovázet také manuál, zatím je ale otázkou, jestli k tomu skutečně dojde. Pohon všech kol je ale nejspíše i kvůli nákladům mimo hru, namísto toho tak RS nabídne nejspíše jen zadní řízenou nápravu 4Control. I to je ale prozatím pouhá spekulace, na bližší informace tak budeme muset ještě pár měsíců vyčkat.

Renault již před více než měsícem ukončil výrobu Méganu RS...
...třídveřová karoserie se navíc již s novou generací nevrátí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 5 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 11 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 5 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 7 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 8 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha