Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Bugatti Chiron má po rychlostním rekordu, po 23 dnech ho zničil starý Koenigsegg
5.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bugatti se nedávno pochlubilo tím, že má nejrychlejší auto v disciplíně 0-400-0 km/h. Švédové se mu teď vysmáli, překonali ho v morálně 6 let starém autě.
Bugatti se skoro přesně před třemi pochlubilo tím, že Chiron dosáhl prvního z řady očekávaných rekordů. Zrychlení z klidu na 400 km/h a následné zastavení na nulu totiž hypersport z Molsheimu zvládl na neskutečných 41,96 sekundy. Automobilka přitom pro daný účel angažovala závodního jezdce Juana Pabla Montoyu, který k danému zářezu do dějin přispěl svými bleskovými reakcemi.
Už tehdy jsme mluvili o tom, že Bugatti má rekord, ale nemusí být nejrychlejší. Že je tu jistý Koenigsegg, který by totéž mohl s některým ze svých aut zvládnout ještě rychleji. Přesně to se nyní stalo - Bugatti o svůj rekord po pouhých 23 dnech přišlo.
Nebudeme přitom chodit dlouho okolo horké kaše a rovnou zmíníme, že novým králem v přímém směru je Koenigsegg Agera RS. To je samo o sobě pozoruhodné, neboť Agera není na rozdíl od Chironu ani trochu nové auto. Vyrábět se začalo v roce 2011 a jeho vrcholná verze RS je na světě dva roky. Přesto švédská stíhačka potřebuje k dosažení mety 400 km/h pouhých 26,88 sekundy, za dalších 9,56 sekundy pak již opětovně stojí na místě. Tedy jinými slovy, onu disciplínu 0-400-0 km/h zvládne Agera RS za 36,44 sekundy, tedy o pět sekund rychleji než Bugatti.
Onen zápis do historických tabulek je ale spíše teoretický než skutečný, neboť tovární jezdec švédské značky Niklas Lilja sundal nohu z plynu až při rychlosti 403 km/h. Na sprint a zastavení tak ve výsledku potřeboval 37,28 sekundy a 2 535 metrů dlouhý úsek ranveje na dánském letišti Vandel Airfield. I tak ovšem pokořil Bugatti, jenž na daný rekord potřebovalo 3 112 metrů.
Lze jen dodat, že k uskutečnění rekordní jízdy došlo 1. října, přičemž měření měly na starosti data loggery AiM EVO5 a AiM GPS08. Agera RS pak disponovala přeplňovaným pětilitrovým osmiválcem, který byl vylepšen příplatkovým paketem One:1. Produkoval tedy 1 360 koní, což je sice nemalý výkon, ovšem hodnot Bugatti nedosahuje. I proto je třeba Švédům zatleskat, za svou nadvládu vděčí hlavně nižší hmotnosti vozu...
Bugatti Chiron již není v disciplíně 0-400-0 km/h nejrychlejší, Koenigsegg Agera RS jej deklasoval drtivým rozdílem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:00 - Milanito
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23