Co přesně a jak vedlo před 30 léty ke konci slavné skupiny B?

 | 14 příspěvků | 8.5.2016 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený JaRy

Walter Röhrl po zrušení sk.. | 8.5.2016 13:19reagovat
avatar

Walter Röhrl po zrušení skupiny B skončil s ježděním rallye a on dnes tvrdí, že to byla největší chyba jakou federace udělala. Stávající wrc jsou auta bez výkonu. Když si do toho před dvěma lety sednul Juha Kankunen tak říkal, že nechápe jak v tom můžou jezdit, že to nemá žádný výkon, že to nejede. Jinak potvrdil to, že wrc jsou dnes pohodlně řiditelné a on tvrdil, že s tímto může závodit každý. Auta skupiny B byly hůř ovladatelné.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tiburon

"Jak to s nimi vypadalo, j.. | 8.5.2016 14:01reagovat
avatar

"Jak to s nimi vypadalo, jsme probírali nedávno; některá se prodala do soukromých rukou, jiná byla upravena pro jízdu v autokrosových závodech"

Rallycross, ne autokros ani rallyekros

Nepřihlášený zed

Reakce na: Walter Röhrl po zrušení sk.. | 8.5.2016 22:50reagovat
avatar

Ať už dnešní rallyová auta připadají komumoliv jakkoliv slabá, jezdí dnes na RZ rychlejší časy než dříve přemotorovaná Béčka.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomas

Jeste tahle v roce 1986 ht.. | 8.5.2016 22:58reagovat
avatar

Jeste tahle v roce 1986 https://m.youtube.com/watch?v=4sj9yTWP1fA ne?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lovap

Reakce na: Ať už dnešní rallyová auta.. | 9.5.2016 07:00reagovat
avatar

To nie je moc odpoveď, pretože si predstav ako by pravdepodobne šiel vývoj skupiny B. Súčasné WRC sú rýchlejšie iba vďaka pokroku v zavesení kolies a elektronike a ak by trieda B bola stále povolená, časy by boli neporovnateľné.

Nepřihlášený PetrS

Reakce na: Walter Röhrl po zrušení sk.. | 10.5.2016 18:15reagovat
avatar

Nemám rád polopravdy a tvrzení cucané z prstu. Zajímavé, že já si pamatuju Röhrla např. z účasti továrního týmu Audi v roce 1987 s vozy 200 Quattro, kterým se říkalo "nejrychleší taxík", což byla auta sk.A. Röhrl dokázal s tímto taxíkem dojet na bedně v Monte Carlu i Safari za vítěznými Lanciemi Delta HF 4WD.. takže tvrzení, že ihned skončil Röhrl i Audi není vůbec pravda. Kankunnen sice řekl, že to nemá takový výkon jako tehdejší vozy sk. B, ale sám si jistě vzpomněl na to, že jezdil ještě pomalejší Toyoty Celicy GT-4 nebo Lancie Delta HF Integrale sk.A.

Nepřihlášený PetrS

Reakce na: Jeste tahle v roce 1986 ht.. | 10.5.2016 18:25reagovat
avatar

To je havárie Marca Surera (jezdec F-1) a stalo se to na ME, tuším že na rallye San Marino, ne na MS. Auto shořelo, spolujezdec Michael Wyder? zahynul. Samozřejmě i to mělo vliv na zánik sk.B a zrušení připravované sk.S a rozhodně v jinak docela dobrém článku měla být tato havárie vzpomenuta. Jednalo se jednak o crash známého závodníka a tehdy to bylo dost probírané..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: To je havárie Marca Surera.. | 12.5.2016 11:46reagovat
avatar

Jezdci F1 jsou z pohledu rallye nekvalifikovaní neumětelové. Rallye je disciplína o několi hvězdných levelů výš než okruhové kroužení. Stačí si vzpomenout na nedávné účinkování finského icemana a nebo polského crashmana.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PetrS

Reakce na: Jezdci F1 jsou z pohledu r.. | 13.5.2016 12:39reagovat
avatar

Jako sleduju rally, sledoval jsem i F1. Rozhodně bych je neoznačil jako za neumětely. Rally jezdec potřebuje několik sezon v MS, aby patři k těm nejlepším. Jezdci, kteří jezdí rally ve WRC před tím jezdili od mlada domácí šampionáty a měly nějaký postupný vývoj. TO KImi ani Robert neměly. Ztohoto hlediska jsou jejich výkony v MS spíš obdivuhodné a zkušenosti z F-1 jsou jim spíš v návycích na škodu. Robert má akorát potíž v hledání hranic toho, co si může dovolit, kde brzdit apod. Pokud jede, tak patři k nejrychleším a mezi námi fandy, hlavně u tratě, patří k nejoblíbenějším. KImi se zase v hledání limitů posouval pomaleji dopředu, ale je možné, že za pár let by se našel a vyjezdil. To už ale teď není jeho cíl. Marc Surer kromě jedné havárie měl v rally i nějaké výsledky. A jeho havárie byla běžná chyba, které se na ralyl stávají i takovým "neumětelům" jako je Loeb, Ogier, Alen, Blomqvist atd. Jen by dnes nezačalo to auto tak rychle hořet jako Ford RS 200 tehdy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: Jako sleduju rally, sledov.. | 13.5.2016 19:10reagovat
avatar

OK. Tyto "mistry volantu" z F1 by do rally neměli vůbec pouštět. Jejich mistrovství končí mistrováním na okruhu. Tam je 90% technika a 10% jezdec. V rally je to obráceně.

Nepřihlášený Radek

Tak kolik umrelo tech lidi.. | 25.5.2016 13:09reagovat
avatar

Tak kolik umrelo tech lidi? Vy rikate 3 a ve videu zase 4 tak kdo lze?

Nepřihlášený Tomas

Reakce na: Ať už dnešní rallyová auta.. | 27.5.2016 19:22reagovat
avatar

To jste ůplně mimo . Porovnáváte moderní speciál s veteránem .

Nepřihlášený henkka

Smutná série začala sice v.. | 27.11.2016 02:46reagovat
avatar

Smutná série začala sice v Portugalsku, ale pokračovala i na Safari Rallye, kdy zahynul fanoušek, mezitím nezmíněná havárie Marca Surera na Hessenské rallye a konečně osudná Korsika....poslední kapka, vedoucí k tomu, že ještě v průběhu jejího trvání, hned druhý den, 3.5., zasedla v Ajacciu komise FIA a s okamžitou platností zrušila připravovanou skupinu S a speciály sk.B mohly "dojet" sezónu pouze se samočinným hasícím zařízením.. Pokud se za ta léta vynořují nesmysly o desítkách mrtvých a búhví o čem všem, dělají to jen a pouze pisálkové novodobých motoristických webů, kde si zjevně každý Pán Autor může psát jakékoli slátaniny, čehož jasným důkazem budiž tvrzení, že posádka vozu č.4 vypadla z auta a to se přes ní převalilo.... 30 let se zabývám sezónou '86 a hlavně Toivonenovou havárií, měl jsem možnost o ní mluvit s jeho bratrem Harrim a s Markku Alénem, a i když zůstává spousta otázek, jsou i ověřená fakta!

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše