Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km
7.12.2020 | Mirek Mazal
Mít tak po ruce křišťálovou kouli, mohli jste si ještě v minulé dekádě koupit některý z těchto vozů a čekat na svůj den. Dnes vzácné BMW řady 8 s motorem V12 a manuálem je taková cennost, že velmi drahý je i nejvíce ojetý kus v prodeji .
První generace BMW řady 8 označená E31 byla vyráběna mezi roky 1989 a 1999. Poměry v automobilovém průmyslu jsou dnes úplně jiné, dlouhé kupé by před dnešními předpisy neobstálo a vlastně ani ve své době u zákazníků nebodovalo, dnes je ale mezi sběrateli o tento model čím dál větší zájem. Ve srovnání se zbrusu novou řadou 8 je historický originál podstatně exotičtější, zejména pokud jde o špičkový model 850 CSi s motorem V12 vyvinutým u BMW Motorsport.
Takových aut se dnes v Evropě prodávají desítky, levně ale nejde koupit jediné z nich. Nejlépe o tom svědčí kousek na zdrojovém odkazu, který je současně tím nejvíce ojetým v prodeji. Toto BMW 850 CSi bylo vyrobeno v roce 1993 v evropské specifikaci, kterých vzniklo celkem 1 510 kusů a většina (1 125 z nich) má volant na levé straně. Jde tedy o nepochybně vzácné auto, přesto by vám na něj ještě před nějakými 15 léty stačily statisíce korun. A na verzi 850 Ci ještě mnohem méně.
Dnes je situace úplně jiná a atraktivita varianty CSi stoupá snad každým dnem. V tuto chvíli jde o sběratelské auto klidně za miliony a za nižší jak sedmimístnou sumu nepořídíte ani takto „zhuntovaný” exemplář. Vůz v černé metalíze Cosmos nevypadá špatně, 24letý provoz znamenající celkem 358 tisíc najetých kilometrů ale nemohl projít bez následků A zejména v interiéru je květnatá historie vozu znát.
Je proto otázkou, kolik radostí a kolik starostí skrývá dlouhá kapota s mrkacími světlomety. Nad přední nápravou pracuje vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,6 litru. Atmosférický motor označený jako S70 byl značně upraven v oddělení BMW Motorsport. Konečný výkon dosáhl 280 kW (381 koní) a točivý moment 550 Nm. Pro zdůraznění sportovní orientace byl špičkový model nabízen výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco slabší motory byly k dispozici také s čtyřstupňovým automatickým řazením. Tento kus má tedy pochopitelně manuál.
Nabídka z německého Engelskirchenu nevypadá jako bůhvíjaké terno, požadovaná částka ale přesto zřejmě není přemrštěná - v aukcích se prodávají za více jak 2 miliony Kč i exempláře s nájezdem přes 100 tisíc km. Je to pozoruhodný vývoj a člověk jen může litovat, že někdy před 15 léty neměl křištálovou kouli. A je pořád docela pravděpodobné, že tohle auto bude jen cennější, evidentně skoro bez ohledu na nájezd.









Tohle auto nikdy nebylo všední, přesto o něj zejména po začátku nového milénia téměř nikdo nestál. Dnes je vyvažováno zlatem, a to až do té míry, že přes 1 milion Kč stojí i nejvíce ojetý kus v nabídce. Ilustrační foto: BMW
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před hodinou
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
